Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun hoitajat aina uhoavat lähtevänsä uudelle alalle, niin mikä se "uusi ala" on?

Vierailija
02.04.2022 |

Mikä on sellainen ala, jolle voi noin vain siirtyä ilman kyseisen alan koulutusta, ansaitsee heti yli 5000€/kk, saa vakipaikan loppuelämäkseen, työt ovat helppoja ja leppoisia eikä kiirettä, stressiä, vastuuta koskaan ole, isot tulot vain eikä mikään riskiä irtisanomisista?

Tällaisille aloille kun hoitajat aina uhoavat lähtevänsä. Niin mikä se tällainen ala on?

Kommentit (235)

Vierailija
201/235 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä tunnen useita alanvaihtajia, mutta kaikki he ovat kouluttautuneet uudelleen. Mistä ap olet saanut käsityksen, ettei alavaihtajat kouluttautuisi?

Miten aikuinen ihminen pystyy kouluttautumaan uudelleen?

Millä hän pääsee sisään opintoihin, kun vain ensikertalaiset pääsee sisään? (Tiedän tämän, kun olen hakenut. En päässyt sisään. Lukio-opinnoista oli jo 30 vuotta. Pääsin neljännelle varasijalle (4.), ja laskin että olisin päässyt helposti sisään, jos olisin ollut ensikertalainen.)

Millä hän elää opintojen ajan ja maksaa laskunsa?

Kun opiskelin merkonomiksi vuosina 2016 - 2019, oli ryhmässämme minun lisäkseni muitakin aikuisopiskelijoita (itse en ollut hoitoalalla ennen, mutta muutama muu oli ja olivat minua huomattavasti vanhempia). Yksi työskentelee nykyään palkanlaskijana, yksi toimistosihteerinä ja yksi työskentelee pankissa kiinteistönvälittäjänä.

En tiedä, nousiko palkka, mutta työ on vähemmän stressaavaa ja kuormittavampaa kuin ennen. Kotiin pääsee illaksi ja viikonloput kotona.

Ei nouse palkka noissa, se on 2200 - 2400 brutto

Itse vaihdoin sosionomin työstä palveasumisessa palkanlaskentaan. Peruspalkka on aikalailla ihan sama. Lisät tietysti jäi pois, mutta niistä olin valmis luopumaan saadakseni päivätyön, en halunnut enää elää työlleni, enkä olla vastuussa kenestäkään ihmisestä. Se iltalisäkin, joka maksetaan, on aivan naurettavan pieni verrattuna siihen, miten paljon iltavuorot muuta elämää haittaa ja määrittelee.

Täällä on nyt aika moni ilmoittanut siirtyneensä palkanlaskentaan. Sekö sitten alana työllistää kymmeniä tuhansia entisiä hoitsuja? Varsinkin kun ala digitalisoituu jatkuvasti.

Vierailija
202/235 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalan valitusta sivusta seuranneena (sairaanhoitajan tyttärenä) sanoisin, että kohtuullinen palkankorotus ja panostus työhyvinvointiin tuo enemmän extraa työhön, kuin pelkkä raha. Kaikki ei kuitenkaan ole rahassa mitattavissa, joten esim työpaikkojen lisääminen voi helpottaa työssäjaksamista enemmän kuin paksu lompakko. Vai onko hoitoalalla niin löysää, että yli 4 tonnin palkalla suostuvat tekemään pitempiä vuoroja, jotta hommat saadaan hoidettua kohtuullisilla korvauksilla?!? Pitää kuitenkin miettiä sitä työssäjaksamista ja pitkät työurat on loppujen lopuksi kaikkien etu. Hoitoalalla on kuitenkin hyviäkin puolia.

Kunta-alalla esim. ikälisät lomissa on sellainen etu, mistä en itse tule ikinä nauttimaan. Mielelläni olisin esim. 5 viikkoa kesälomalla, mutta sitä en tule ikinä saamaan.... 3 viikkoa kesälomaa on meillä maksimi yhteenmenoon, olit sitten ollut talossa 5 tai 30-vuotta.

Mitä olen itse seurannut, niin eniten ne hyvät sairaanhoitajat haluaisivat, että huonosta työsuorituksesta voisi irtisanoa helpommin, sillä muuten koko työtaakka kaatuu pienen porukan niskaan, samalla kun kaikki nostavat liksaa. Ja se on tässäkin vaatimuksessa täysin pielessä, kaikki surkeimmatkin työnvieroksujat ja työpaikkakiusaajat saisivat sen palkankorotuksen. Alan palkkaus pitäisi päinvastoin avata niin, että maksettaisiin tehtävien vaativuuden ja työsuorituksen mukaan. Palkittaisiin hyviä työntekijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/235 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä tunnen useita alanvaihtajia, mutta kaikki he ovat kouluttautuneet uudelleen. Mistä ap olet saanut käsityksen, ettei alavaihtajat kouluttautuisi?

Millä hän pääsee sisään opintoihin, kun vain ensikertalaiset pääsee sisään? (Tiedän tämän, kun olen hakenut. En päässyt sisään. Lukio-opinnoista oli jo 30 vuotta. Pääsin neljännelle varasijalle (4.), ja laskin että olisin päässyt helposti sisään, jos olisin ollut ensikertalainen.)

Kun opiskelin merkonomiksi vuosina 2016 - 2019, oli ryhmässämme minun lisäkseni muitakin aikuisopiskelijoita (itse en ollut hoitoalalla ennen, mutta muutama muu oli ja olivat minua huomattavasti vanhempia). Yksi työskentelee nykyään palkanlaskijana, yksi toimistosihteerinä ja yksi työskentelee pankissa kiinteistönvälittäjänä.

En tiedä, nousiko palkka, mutta työ on vähemmän stressaavaa ja kuormittavampaa kuin ennen. Kotiin pääsee illaksi ja viikonloput kotona.

Itse vaihdoin sosionomin työstä palveasumisessa palkanlaskentaan. Peruspalkka on aikalailla ihan sama. Lisät tietysti jäi pois, mutta niistä olin valmis luopumaan saadakseni päivätyön, en halunnut enää elää työlleni, enkä olla vastuussa kenestäkään ihmisestä. Se iltalisäkin, joka maksetaan, on aivan naurettavan pieni verrattuna siihen, miten paljon iltavuorot muuta elämää haittaa ja määrittelee.

Täällä on nyt aika moni ilmoittanut siirtyneensä palkanlaskentaan. Sekö sitten alana työllistää kymmeniä tuhansia entisiä hoitsuja? Varsinkin kun ala digitalisoituu jatkuvasti.

Automatisointia on paljon ja on jo vuosia puhuttu, että palkanlaskijoilta ja kirjanpitäjiltä loppuisi sen vuoksi työt. Totuus on kuitenkin se, että osaajia ei ole tälläkään alalla tarpeeksi ja uusia työntekijöitä on sen vuoksi vaikea saada. Kukaan ei tiedä miten esim 15 tai 25 vuoden päästä tulee käymään, mutta näillä näkymin töitä riittää. Ja monissa paikoissa on mahdollista töiden ohella ja työanantajan piikkiin opiskella sitten myös klt tai pht -tutkinto.

Vierailija
204/235 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tyypillistä ihmisillä, että raha tuo onnen. Onkohan kukaann hengellisesti niin kehittynyt ettei tarvitse yli perustarpeiden mitään ja osaa olla onnellinen? Se on tää raha maailma ja markkinavoimat mikä on uskotellut ihmisille rahan voimaa ja tärkeyttä, sekä lisäksi ihmiset ovat kaupallisia ja oppineet siihen että rahalla saa ja hevosella pääsee.

Vierailija
205/235 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Automatisointia on paljon ja on jo vuosia puhuttu, että palkanlaskijoilta ja kirjanpitäjiltä loppuisi sen vuoksi työt. Totuus on kuitenkin se, että osaajia ei ole tälläkään alalla tarpeeksi ja uusia työntekijöitä on sen vuoksi vaikea saada. Kukaan ei tiedä miten esim 15 tai 25 vuoden päästä tulee käymään, mutta näillä näkymin töitä riittää. Ja monissa paikoissa on mahdollista töiden ohella ja työanantajan piikkiin opiskella sitten myös klt tai pht -tutkinto.

Mielenkiintoista, miten joidenkin ihmisten mielestä juuri heidän aloillaan on aina työvoimapula :D Vähän epäilen kuitenkin, että palkanlaskenta ei työllistä kymmeniä tuhansia lähäreitä.

Vierailija
206/235 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailualan tutkinto, kirjanpitäjän tutkinto ja taloushallinnon ammattitutkinto ja silti on eräs nainen ollut vuosia työttömänä ja tehnyt tukityöllistettynä pätkiä. Työoloihin ja ylitöihin tympääntyneenä jätti nuorena vakityön ja alamäkeä on ollut työelämässä siitä saakka. Eli ei työllisty.

Vierailija
207/235 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on Tehy ja Super onnistuneet mustamaalaamaan hoitajien työn.On niin kamalaa, kiireistä ja alipalkattua.Tällä konstilla saatte kyllä hakijamäärät tippumaa jatkossa.

Vierailija
208/235 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailualan tutkinto, kirjanpitäjän tutkinto ja taloushallinnon ammattitutkinto ja silti on eräs nainen ollut vuosia työttömänä ja tehnyt tukityöllistettynä pätkiä. Työoloihin ja ylitöihin tympääntyneenä jätti nuorena vakityön ja alamäkeä on ollut työelämässä siitä saakka. Eli ei työllisty.

Erikseen oikein kirjanpitäjän tutkinto ja taloushallinnon tutkinto?

Naisen voisi olla hyvä katsoa myös peiliin ja muutenkin miettiä perusteellisemmin, miksi ei työllisty. Taloushallintoa voi nykyään tehdä myös etätöinä monilla työnantajilla, joten kannattaisi katsella laajemminkin työpaikkoja. Tai sitten miettiä muuttoa.

Vierailija
209/235 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoistuvan lääkärin palkka päivätyössä näillä kulmilla on 3417 €. Jo opiskelet erikoistumisalaa, jossa päivystystä ja ylityötä, palkka on parempi. Sairaanhoitajan opinnot 3,5 vuotta ja lääkärin 12 v.

Vierailija
210/235 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, miten joidenkin ihmisten mielestä juuri heidän aloillaan on aina työvoimapula :D Vähän epäilen kuitenkin, että palkanlaskenta ei työllistä kymmeniä tuhansia lähäreitä.

Mistä sä ne kymmenet tuhannet lähärit tähän repäisit? Näytä se joukko. Ja miksi he kaikki edes haluaisivat palkanlaskentaan? Ei kaikista siihen edes ole. Se on vain yksi vaihtoehto muiden joukossa. Jos yhtään alasta mitään tietäisit tai seuraisit, niin et väittäisi vastaan tuosta työvoimapulasta.

Vierailija
211/235 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdoin sahalle töihin. Yksinkertaisesti väsyin siihen, että asukkaat nipisteli ja potki ja öisin se vastuu ja pelko, että omalla vuorolla jotain sattuu. Lisäksi ne sylki suusta roiskuen huutavat omaiset.

Teen nytkin kolmea vuoroa. Viikko aamua, viikko iltaa, viikko yötä. Viikonloput vapaat.

Kummasti ei stressaa enää, eikä ahdistaa mennä töihin. Suurin piirtein saman saan kuukaudessa.

En todennäköisesti loppuelämääni ole tässä töissä, mutta ennen kuin täytän 68v, voi sattua mitä tahansa. Nyt olen tyytyväinen, kun ei tarvitse olla hoitotyössä

Vierailija
212/235 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajakollegani ovat opiskelleet insinööreiksi, lääkäreiksi, juristiksi, poliiseiksi, seksuaaliterapeutiksi, lääkintälaitteiden korjaajaksi, opettajiksi ym ym.

Vastaukseni saa alapeukkuja, koska jotkut hoitajat ovat oikeasti vaihtaneet alaa? : D

Opiskelu ei ole alanvaihtoa. Se on vain opiskelua. Ja kysymys aloituksessa oli uudesta työurasta. 

Ootpa melkoinen saivartelija :D Kyllä noi mun entiset työkaverit on ihan pysyneetkin uusissa töissään, osa jo 10 vuotta.

Vierailija
213/235 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoistuvan lääkärin palkka päivätyössä näillä kulmilla on 3417 €. Jo opiskelet erikoistumisalaa, jossa päivystystä ja ylityötä, palkka on parempi. Sairaanhoitajan opinnot 3,5 vuotta ja lääkärin 12 v.

Tuo on siis palkka ammatillisen jatkokoulutuksen aikana. Ei huono. Ja kun miettii, mikä se palkka on valmistumisen jälkeen. Eikös tuo erikoistuminen ole ihan vapaavalintaista lisäkoulutusta lääkärinä toimimisen kannalta?

Vierailija
214/235 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä logiikalla yhden alan edes pitäisi työllistää kymmeniä tuhansia alan vaihtajia? Se järjenkäyttö on sallittua tällä palstallakin. Moni on sinne siirtynyt, mutta eihän se tietenkään tarkoita sitä, että kaikkien pitäisi sinne siirtyä. Onhan niitä muitakin aloja, kuten täälläkin on jo nähty.

Vierailija
215/235 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansaitsee heti yli 5000€/kk? Missä näin on väitetty?

Aika moni hoitaja tälläkin sivulla.

Ja kun nyt haluavat lähes 5000€/kk palkkaa sairaanhoitajan työstä, niin tuohan on heille sitten se minimi hyväksyttävä palkkataso omasta mielestään.

Niin siitä työstä hyväksyttävä palkkataso. Eikä kukaan ole edes puhunut mistään 5 tonnista. 3 tonnia olisi tavoite minusta.

Mutta siis monia muita helppoja töitä voisin tehdä paljon pienemmällä palkalla, ja olen tehnytkin.

Löytyy myös työllistävä toisen alan tutkinto jonne voin palata. Mutta en palaa vaan vaihdan maata, koska tykkään kyllä työskennellä hoitoalalla. Mutta en tällä palkalla. Työtarjous on taskussa toisesta maasta, mutta odotan nyt tämän palkkakierroksen, koska onhan se aina perheellisellä se lähteminen haastavampaa... Kuitenkin mahdollista ja toteutuu meidän kohdalla jos nyt ei saada palkkoja kuntoon. 4,5 vuoden AMK-kaksoistutkinnon jälkeen se peruspalkka saa tällä vastuulla ja kuormittavuudella alkaa kolmosella ja sillä selvä.

Ehkä kannattaa tarkistaa ne omat lakkovaatimuksenne. Tehy vaatii palkankorotuksia, jotka toteutuessaan tarkoittaisivat, että sairaanhoitajien keskipalkka olisi 5 vuoden kuluttua lähes 5000€/kk bruttona.

Hoitajat eivät edes ilmeisesti itse tiedä, minkä takia ovat lakossa tai mitä vaatimassa.

Ainahan kaikissa palkankorotusvaatimuksissa on tinkivaraa. Sopimuksen syntyessä molemmat osapuolet ilmoittavat tyytyväisenä tehdystä kompromissista.

Yksi asia, mitä en ole koskaan oikein ymmärtänyt, on nuo sairaalamaailman työajat, siis vuorot ja niiden määräytyminen. Tuli aikoinaan tutustuttua niihin, samoin myös miesvaltaiseeden teollisuuden vuorotyöhön. Teollisuudessa ne vuorot ovat tiedossa vuosia eteenpäin, kun sairaalamaailman puolella ne vuorot tulevat tipoittain ilman mitään varsinaista logiikkaa.

Sama hotelli- ja ravintola-alalla. Ihmettelin ravintola-alalla ollessani tätä ja pomo sanoi, että logiikan saisi jossain määrin toteutettua, jos ihmisillä ei olisi niin paljon omia vuorotoiveita, jotka sotkevat rytmin. Kyllä, onhan se näinkin, mutta jos lähtökohtaisesti noudatettaisiin jonkinlaista logiikkaa, ei ihmisten tarvitsisi niin paljon tehdä toiveita, vaan menot voisi suunnitella pitkälle tulevaisuuteen! Ja sitten vaan vaihdella vuoroja tarvittaessa, jos siihen on mahdollisuus. Jos vuoroja ei tiedä kuin 3vko eteenpäin, on pakko sopia menoja johonkin ja toivoa että toive otetaan huomioon. Toki palvelualalla on ymmärrettävästi vaihtelua sesonkien mukaan (+esim isot tilaisuudet), jolloin henkilökunnan määrä vaihtelee, mutta sesonki- ja osa-aikatyöntekijäthän ovat sitä varten jo nytkin olemassa.

Vierailija
216/235 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri vaihtoi sairaanhoitajan töistä lääkefirman tuote-esittelijäksi. Palkkan kokoa en tiedä, mutta elintaso perheellä on kohonnut huomattavasti. Ja iloisesti ilmoittaa nykyisin, että hyvin menee.

Tämä ei edes ole varsinainen alanvaihto, koska useimmiten lääkefirmat hakevat tuote-esittelijöikseen ihmisiä, joilla on terveydenhuollon alan koulutus. Sairaanhoitajan työtä siis, vaikkakin erilaista.

No ei kyllä ole myyntityö samaa kuin sairaanhoitajan työ. Olen itse työskennellyt lääkeyhtiössä eikä myyntiedustajina ollut hoitajia. Olisiko yksi fyssari ollut, mutta hänellä oli lisäksi KTM:n paperit.

Veikkaan, että terveysteknologian ja -tuotteiden puolella on sitten jo enemmän hoitajia, esimerkiksi jos on kyse haavanhoitotuotteista. Tiedän yhden hoitajan, joka työskenteli yli 10 vuotta tällaisessa firmassa ja päätti sitten palata sairaanhoitajaksi tk-sairaalan vuodeosastolle.

Vierailija
217/235 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppiminen vaikeutuu monilla valtavasti n. 30 ikävuoden jälkeen. Uuden tutkinnon suorittaminen ei ole helppoa, kun ikää alkaa karttua. Jos ikää on yli 30, ja lähtee opiskelemaan esim. jonkin yleistutkinnon, kuten tradenomin tutkinnon, joka sinänsä ei ole mikään huippuvaikea tutkinto, todennäköisyys, että jaksaa suorittaa tämän tutkinnon loppuun, on alhainen.

Kituuttaminen pelkillä opintotueilla on psykologisesti äärimmäisen hankalaa ja tehdä sivutöitä opiskelun ohella kun ikää on riittävästi, on todennäköisesti vielä hankalampaa.

Alanvaihto edellyttää nykyään pääsääntöisesti Suomessa tämän uuden alan ammattitutkintoa. 

No jaahas, tämmöistä sitten..

Joo, ehkä uuden oppiminen voi jossain määrin hankaloitua iän mukana, mutta esimerkiksi yliopisto-opinnot voivat olla huomattavasti helpommat jos elämänkokemusta on ehtinyt karttua. Opiskelin itse ensimmäisen tutkinnon heti lukion jälkeen, ja nyt kolmekymppisenä toisen. Tämä tutkinto on ollut paljon paljon helpompi, koska esimerkiksi tieteellisiä tekstejä on paljon helpompi lukea ja tulkita, kun on kertynyt jo työkokemusta, elämänkokemusta ja sellainen tietynlainen nuoruuden uho ja naivius on hävinnyt.

Kaksikymppisenä sitä vielä kuvitteli, että omat mielipiteet ja ajatukset ovat jotenkin merkittäviä, ja niitä häpeilemättä tunki myös esseisiin ja koulutehtäviin, ja lähdeteksti jäi pureskelematta. Olen huomannut saman ilmiön lukiessani nuorempien opiskelijoiden tekstejä, joissa paljon viljellään sanoja "mielestäni" jne., joissa ajatus on varmasti kohdallaan, mutta siitä myös paistaa läpi, että annettuja tekstejä tulkitaan tunteella ja oman ideologian ohjaamana. Nämä samat tyypit sitten ihmettelevät, kun tenteistä ei selvitä, vaikka oppimispäiväkirjoista tulisikin hyvää palautetta. Toki tämäkin on alakohtaista, tekniikan alat esimerkiksi ovat varmasti asia erikseen. Lisäksi, motivaatio voi aikuisopiskelijalla olla korkeampi opintojen suorittamiseen, koska ns. opiskelijaelämä kokonaisuutena (bileineen, järjestöineen) ei ole se juttu, vaan tähtäimessä on nopea valmistuminen.

Vierailija
218/235 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin teollisuuteen, ihan vaan tuotannon työntekijäksi. Ei tarvitse työasioita murehtia kotona, ei soitella vapailta töihin, ei tuplavuoroja, tuotantopalkkio joka kuukausi palkan ja lisien päälle. Työaika 12h/vuoro, 2 aamua, 2 yötä ja 6 vapaata.

En ole katunut.

Vierailija
219/235 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajakollegani ovat opiskelleet insinööreiksi, lääkäreiksi, juristiksi, poliiseiksi, seksuaaliterapeutiksi, lääkintälaitteiden korjaajaksi, opettajiksi ym ym.

Vastaukseni saa alapeukkuja, koska jotkut hoitajat ovat oikeasti vaihtaneet alaa? : D

Opiskelu ei ole alanvaihtoa. Se on vain opiskelua. Ja kysymys aloituksessa oli uudesta työurasta. 

Ootpa melkoinen saivartelija :D Kyllä noi mun entiset työkaverit on ihan pysyneetkin uusissa töissään, osa jo 10 vuotta.

Samoin minun kommenttini jatko-opinnoista sai vain yhden yläpeukun ja useita alapeukkuja. Ehkä siksi, kun tuttavapiirissäni on niin laajasti hakeuduttu ylempiin korkeakouluopintoihin? Täällä kun moni on sitä mieltä, että sairaanhoitajat ovat sairaanhoitajia siksi, ettei heillä ole kykyä muuhun 🤣

Voin kertoa, että keskiarvoni olisi aikanaan riittänyt mihin tahansa suomalaislukioon, ja moni opiskelupaikka olisi auennut pelkän yo-todistuksen perusteella. Mutta kun halusin nimenomaan hoitajaksi, ja siksi yhteishaussa laitoin ykköstoiveekseni kätilön ja muille sijoille sairaanhoitajan. En saanut kutsua pääsykokeeseen, sillä tuoreena ylioppilaana minulla ei ollut riittävästi työkokemusta, jota painotettiin haussa. Onneksi haaveilemani opiskelupaikka irtosi erillishaun kautta.

Vierailija
220/235 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää hoitajien vihaaminen alkaa mennä ihan mahdottomaksi. Mä voisin näyttää mun palkkakuitit vaikka viimeisen vuoden ajalta,niin eiköhän loppuisi kadehtiminen. Niin ja ne alanvaihtajat joita tunnen ovat lähteneet ihan kaupan kassaksi jne. En ole kenenkään kuullut haluavan viiden tonnin palkkoja ilman koulutusta ja vastuuta. Nyt vähän järkeä käteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan