Ihmiset jotka elävät kerrostalossa kuin omistaisivat sen
Meidän kerrostalon pihalla on jatkuvasti lojumassa kaiken maailman lasten leluja sikinsokin, ja ulkovarasto täynnä ihmisten rojua, joka kyllä kuuluisi jokaisen itse varastoida vaikka omaan kellarikomeroon.
Eivätkö maalta muuttaneet osaa käyttäytyä kaupungissa vai mistä on kyse? Ei kerrostalon pihamaalle kuulu jättää omia tavaroita lojumaan.
Myös rappukäytävässä oleillaan ja huudetaan tajuamatta että siihen mekastukseen voi helposti herätä koko talo. Oon ihan kyllästynyt, mutta en haluaisi myöskään olla se joka jättää huomauttuslappuja ympäriinsä. Mitä siis tehdä? Voisko ihmiset vaan käyttäytyä?
Kommentit (21)
Olen ottanut pihamaalta löytyviä tavaroita omaan käyttöön, niitähän ei omistaja ole enää halunnut.
Vastauksena kysymykseesi, ei. Osa ihmisistä vaan ei voi käyttäytyä. Sen odottaminen on turhaa, mutta voit miettiä miten järjestät oman elämäsi kun tuo tilanne on mikä on.
Miten paljon ne romut haittaa sut pöivittäistä elämää? Huutamisesta voi aina ystävällisesti sanoa.
Mieti jos naapurit olisi jengiläisiä tai narkkeja.
Paras on kun lapsesi menee leikkimään niillä hiekkalaatikolta löytyneillä leluilla ja kohta joku mamma rääkyy parvekkeelta että älkää koskeko, ne on meidän Jade-Jonnelin!
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon ne romut haittaa sut pöivittäistä elämää? Huutamisesta voi aina ystävällisesti sanoa.
Eli mikään ei voi haitata koska aina vois olla pahemmin?
Juu. Ihmetyttää myös tuo tapa kylvää lelut sisäpihalle sinne tänne ja jättävät ne siihen, myös talvella. Alueella liikkuu eläimiä ja kaikenlaista narkkaria. Pyörävarasto on täyteen tupattu wempaimia, kärryjä ja välineitä.
Ympäriinsä jätetyt tavarat ovat yhteistä omaisuutta.
Olen asunut kahdessa kerrostalossa jossa asukastoimikunnan puuhanainen pitää pihaa omana valtakuntanaan niin että kukaan muu asukas hädin tuskin uskaltaa kulkea kotiinsa. Mistään yhteisöllisyydestä on näissä taloissa aivan turha puhua jossa yksi pihatonttu määrää kaiken mitä pihassa saa tehdä.
Asuin ennen semmoisen naisen, joka joi kahvit ulkona ja jätti niitä mukejaan pitkin pihoja, naapurissa. Kerran sitten löytyi raivokas heippalappu kun hänen muumimukinsa oli viety grillikatoksesta.
Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja on kingi. Joten hänen vaimonsa voi päättää miten yhtiön pihaa hoidetaan. Muistisairas ihminen mutta silti.
Tämä siis meillä.
Oon ollut kateellinen viereisen talon porukalle joka monesti yhdessä kesäisin grillaa pihalla yhdessä.
Meidän talon grilli on pikkunen pallogrilli jonka voi lainata, se on varastossa.
Asun Helsingissä.
Kerää kaikki yksinäiset ja hyljätyt tavarat pihalta ja myy kirpputorilla . Näin saat kustannettua ruokamenosi. Samoin ihan kaiken irtonaisen hylätyn voi poimia talteen kellarivaraston käytäviltä . Toisen roska on toisen aarre .
Ole vihreä ja ekologinen, siivoa, pelasta ympäristö ja kierrätä
Meidän kerrostalossa paljon lapsia. Yksi vihainen mummo valittaa jos hiekkalaatikossa on hiekkaleluja tai joku hiekkalapio on leikkimökin edessä. Toiset mummot ronttaa leluja, joita isoiksi kasvaneet lastenlapset ei tarvitse, ja tuo niitä siihen pihaan, kun leikkijöitä kerran löytyy!
Mummojen sota :D
En muista vastaavaa käytöstä omasta lapsuudestani ysärillä, mutta nykyään tuollaista tosiaan tapahtuu kaikkialla. Olen asunut yli kymmenessä kerrostalossa, ja näistä KAHDESSA oli yörauha + fiksut naapurit. Alueen tai talon hintatasolla tai omistusmuodolla ei ollut vaikutusta; toinen näistä rauhallisista kuului kaupungille (mutta sen naapurissa oleva, myöskin kaupungin talo, oli kamala paikka!).
Vierailija kirjoitti:
Rapussa lojuvat romut haittaa kulkemista ja ovat ihan jokaikisessä taloyhtiössä kiellettyjä paloturvallisuuden vuoksi. Kyllä se monia haittaa kierrellä polkupyöriä, lastenvaunuja ja muita rappuun jätettyjä romuja.
Vierailija kirjoitti:
En muista vastaavaa käytöstä omasta lapsuudestani ysärillä, mutta nykyään tuollaista tosiaan tapahtuu kaikkialla. Olen asunut yli kymmenessä kerrostalossa, ja näistä KAHDESSA oli yörauha + fiksut naapurit. Alueen tai talon hintatasolla tai omistusmuodolla ei ollut vaikutusta; toinen näistä rauhallisista kuului kaupungille (mutta sen naapurissa oleva, myöskin kaupungin talo, oli kamala paikka!).
Niin ja tuossa rauhallisessa talossa oli myös siistiä sekä taloyhtiön toimikunta aktiivinen, mm. hiekoittivat pihaa talvisin jos huoltoyhtiö laiskotteli.
Asuin kerran talossa, jolla oli iso, metsään rajautuva pihapiiri päättyvän tien päädyssä. Asukkaita oli vähän, ja kaikki tunsivat toisensa, joten leluja ym. pystyi jättämään huoletta pihalle. Sitten naapuritaloon muutti uus.suomalaisia, ja lelut alkoivat katoamaan yksitellen niiden pihalle...
No mutta nauttikaa, kerrostaloläävä, keskustassa, kaupungin syke, palvelut ja naapurin kusemisen ja paskantamisen äänet lähellä. Eikä tartte tehdä lumitöitä!
Ai että miten ihanaa!
Minua ei haittaa lasten lelut hiekkalaatikolla, sinnehän ne kuuluvat. Eri asia jos tavaroita on levitelty ympäri pihoja.
Tupakoivat naapurit kylläkin haittaa. Ei voi kesäkuumalla tuulettaa kun ilma ei ole kovin raikasta heidän takiaan..
Sama rivitalossa. Huomautukset ei auta. No, kohta ovat hiljaa.
Kuulostaa tutulta. Meidän taloyhtiössä asui perhe, joka levitti tavaransa yhteisiin tiloihin. Skuutit, lasten pyörät yms tukkivat rappukäytävän. Polkupyörävarastossa oli hylly täynnä tavaraa, kypäriä matkasänkyjä, pottia yms. Kun perhe muutti pois koko valtava hylly tyhjeni ja nyt muidenkin tavarat mahtuvat varastoon ja muutenkin rauha laskeutui taloyhtiöön.
Meidän talossa joku mummo oli kerran valittanut, kun hiekkalaatikosta oli lapioitu vähän hiekkaa ruohikolle laatikon viereen. Kaikesta ihmiset kitisee
Jaa. Ei meidän talossa ole tollasta.