Tunnen useita nuoria, jotka kävivät lukion, mutta saivat niin huonot YO paperit, että eivät pääse mihinkään
Kerta toisensa jälkeen hakevat, eivätkä pääse korkeakouluun. Lukupäätä ja/tai motivaatiota ei tunnu juuri olevan. Sit jos ehdottaa, että jos menisi amikseen, niin vastaus on "ei ikinä!!!!". Miksi nuorten keskuudessa amis on niin "nolo" vaihtoehto? Ollaan ennemmin vaikka työttömänä ja yritettään kuudetta vuotta sinne oikikseen tai kauppikseen, vaikka sinne ei rahkeet riitä alkuunkaan.
Kommentit (44)
Amiksena minulla oli omistusasunto 21-vuotiaana ja palkka 3k kuussa. Olen varmaan tosi nolo.
ei amis ole nolo paitsi porvareiden keskuudessa t. amiksen vikalla vuodella oleva
Tunnen nuoria, jotka saivat huonot yo-paperit, lähtivät ulkomaille korkeakouluun ja nyt tekevät uraa ulkomailla.
Niin, täällä palstallakin amista arvostetaan, eiku...
Arvosanoja voi kohottaa kun on kerran päässyt läpi.
Aika erikoista ettei muka saa opiskelupaikkaa pääsykokeella, jos lukupäätä muka on. Joka paikkaan pääsee pelkällä pääsykokeellakin.
Vierailija kirjoitti:
Amiksena minulla oli omistusasunto 21-vuotiaana ja palkka 3k kuussa. Olen varmaan tosi nolo.
Olet silti amis ilman lukion tuomaa sivistystä ja teet amisduunia. Amikset aina puhuvat palkasta ja omaisuudesta, mutta kukaan ei koskaa mainitse miten nauttivat työstään ja miten voivat itseään siinä toteuttaa. Se olisi arvokasta.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen useita nuoria jotka saivat huonot yo-paperit mutta tsemppasivat pääsykokeisiin, ja sitten valmistuivat arvostettuihin ja hyväpalkkaisiin tehtäviin yhteiskunnassa ja talouselämässä.
30v sitten?
Asiat olivat toisin silloin.
Silloin myös amiksissa oli oikeaa opetusta ja motivoituneet, ammattitaitoiset opettajat.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen nuoria, jotka saivat huonot yo-paperit, lähtivät ulkomaille korkeakouluun ja nyt tekevät uraa ulkomailla.
Ulkomaiden yliopistoissa on matalammat vaatimukset ja paikallinen työelämä on myös helpompaa Suomeen verrattuna. Eivät välttämättä pärjäisi Suomessa edelleenkään vaikka ovatkin ulkomaille "tehneet uraa".
Vierailija kirjoitti:
Niin. Amikset on töissä ja korkeastikoulutusta haluavat koulussa. Töissäkäyvät saa lainaa. En ymmärrä mitä kehuskeltavaa tossa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaiden yliopistoissa on matalammat vaatimukset ja paikallinen työelämä on myös helpompaa Suomeen verrattuna. Eivät välttämättä pärjäisi Suomessa edelleenkään vaikka ovatkin ulkomaille "tehneet uraa".
Et voisi enempää olla väärässä vaikka yrittäisit. Taidat olla trolli?
Jos nuori ei itse tiedä omia rajojaan, on kyse ihan väärästä kasvatuksesta. Kukaan fiksu äiti tai isä ei edes ehdota - puhumattakaan painostuksesta - nuorelle, joilla ei ole edellytyksiä, lukioon menoa ja akateemista alaa! Kaikki hiton tyhmät ratkaisut ovat vanhempien liian korkeista haaveista peräisin. Meitä on 3 akateemisen koulutuksen saanutta tyttöä perheessä ja yksi poika, joka ei ole akateeminen vaan jonka tie keskikoulun jälkeen alkoi Strömbergin konepajakoululla, ja hitto miten ihana luotettava veli ja eno hänestä on vuosien kuluessa kehittynyt. Puhumattaaan siitä, miten hyvin hän nykyään tienaa, oman työpaikkansa osaston pomona. Mikä hitto on, että ammattiopisto on muka joku no-go-vaihtoehto? Ei ole nuoren päässä syntynyt ajatus vaan idiootti-vanhemmilta omaksuttu ajattelutapa!
amista nolona pitävät vain viher kommarit joilla on haaveena päästä virka apinaksi elämään yhteiskunnan maksamin palkoin levittämään ideologiaansa
Tunnen nuoria, joilla oli hyvät paperit lukiosta, eikä heistä tullut mitään ihmeellistä. Ikuinen opiskelija, kaupan kassa jne.
Eikö niistä pääsykokeista luovuttu joku vuosi sitten ja korkeakouluihin haetaan lukio todistuksella?
Vai menikö se ehdotus läpi, ei jaksa googlettaa..
Tuksullakin taisi olla aika hyvät paperit.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen nuoria, joilla oli hyvät paperit lukiosta, eikä heistä tullut mitään ihmeellistä. Ikuinen opiskelija, kaupan kassa jne.
Lukiomenestys ei takaa mitään. Tiedän menestyneitä ihmisiä, jotka lukiossa keskittyivät lähinnä urheiluun, naisiin ja päihteisiin.
Huonoillakin yo- todistuksella voi päästä ammattikorkeaan johonkin pienempään kaupunkiin. Toisena vuonna voi hakea siirtoa jonnekin muualle jos haluaa ja on tilaa.
Tai jatkaa eteenpäin maisterikoulutukseen jne
Vierailija kirjoitti:
Sinne ulkomaille lähdetään jos kotimaassa ei pärjää
Tunnen useita nuoria jotka saivat huonot yo-paperit mutta tsemppasivat pääsykokeisiin, ja sitten valmistuivat arvostettuihin ja hyväpalkkaisiin tehtäviin yhteiskunnassa ja talouselämässä.