Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päänsiirtoleikkaus 2017, mitä mieltä?

Vierailija
19.09.2015 |

http://www.iltalehti.fi/digi/2015091520355157_du.shtml

Tuntuu aika mahdottamalta, että saataisiin yhdistettyä niin että toimisi! Tai edes että saataisiin yhdistetty henkilö henkiin.  Onko henkilö sitten leikkauksen jälkeen sama henkilö, säilyykö minä-kokemus samana? On ajateltu, että minä on aivojen synnyttämä kokonaisuus, eli tämmöisessä tilanteessa minä voisi muutta? Onko muistot tallella? Outo juttu.

Kommentit (215)

Vierailija
161/215 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten pitää päästä eroon kaikista tyhjänpäiväisistä moraalisista käsitteistään. Niin kauan kuin ketään ei satuteta niin mitä tahansa pitäisi saada tehdä. Tässä ei satuteta ketään. Toinen on aivokuollut ja toinen on vapaaehtoinen.

Nyt odottamaan ihmisten kloonaamista sekä ihmisten geenimanipulaatiota.

Ennen ihmiskokeita on runsas määrä eläinkokeita! Ne eläimet eivät ole siinä vapaaehtoisia eikä niistä välitetä samalla tavoin kuin ihmisen hyvinvoinnista. Miltä tuntuu olla terve apina tai hiiri, jolta irrotetaan pää vain huvin vuoksi ja siirretään sen toisen vartaloon? Miltä siitä eläimestä tuntuu herätä, kun oma keho ei enää liikukaan ja todennäköisesti kivut ovat suunnattomat? Minulle on ihan sama, mitä vapaaehtoisille ihmisille tehdään, mutta hyvä luoja lopettakaa jo se eläinten kiduttaminen! Eläimet ei ole meille mitään velkaa. Annetaan niiden olla rauhassa. Maailma on täynnä sairaita ihmisiä, jolla voidaan kokeilla ties mitä lääkkeitä ja elinsiirtoja.

Ilman eläinkokeita meillä ei olisi yhtäkään lääkettä eikä kirurgista operaatiota

Minun mielestä eläinkokeet ovat täysin brutaaleja! Testatkoon ihmisillä, jos halutaan lääkkeitä kehittää tai muita operaatioita. Ei ole eläinten tehtävänä kärsiä sitä varten, että eläimistä tyhmin ja itserakkain, ihminen, haluaa tavoitella kivutonta ja pitkää elämää itselleen! Oksettaa te ihmiset, joiden mielestä on ihan okei kiduttaa eläimiä laboratorioissa, jotta saadaan kehiteltyä ihmiselle lääkkeitä. Haluaisitteko itse toimia koe-eläimenä, kun joku toinen eläinlaji haluaisi kehitellä itselleen jotain?? Olisiko teille ihan ok, että miehenne tai lapsenne pää irrotetaan ja kiinnitetään toiseen vartaloon, jotta toinen eläinlaji voisi vähän testailla, mitä siitä seuraisi?

Vierailija
162/215 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten pitää päästä eroon kaikista tyhjänpäiväisistä moraalisista käsitteistään. Niin kauan kuin ketään ei satuteta niin mitä tahansa pitäisi saada tehdä. Tässä ei satuteta ketään. Toinen on aivokuollut ja toinen on vapaaehtoinen.

Ennen ihmiskokeita on runsas määrä eläinkokeita! Ne eläimet eivät ole siinä vapaaehtoisia eikä niistä välitetä samalla tavoin kuin ihmisen hyvinvoinnista. Miltä tuntuu olla terve apina tai hiiri, jolta irrotetaan pää vain huvin vuoksi ja siirretään sen toisen vartaloon? Miltä siitä eläimestä tuntuu herätä, kun oma keho ei enää liikukaan ja todennäköisesti kivut ovat suunnattomat? Minulle on ihan sama, mitä vapaaehtoisille ihmisille tehdään, mutta hyvä luoja lopettakaa jo se eläinten kiduttaminen! Eläimet ei ole meille mitään velkaa. Annetaan niiden olla rauhassa. Maailma on täynnä sairaita ihmisiä, jolla voidaan kokeilla ties mitä lääkkeitä ja elinsiirtoja.

Ilman eläinkokeita meillä ei olisi yhtäkään lääkettä eikä kirurgista operaatiota

Minun mielestä eläinkokeet ovat täysin brutaaleja! Testatkoon ihmisillä, jos halutaan lääkkeitä kehittää tai muita operaatioita. Ei ole eläinten tehtävänä kärsiä sitä varten, että eläimistä tyhmin ja itserakkain, ihminen, haluaa tavoitella kivutonta ja pitkää elämää itselleen! Oksettaa te ihmiset, joiden mielestä on ihan okei kiduttaa eläimiä laboratorioissa, jotta saadaan kehiteltyä ihmiselle lääkkeitä. Haluaisitteko itse toimia koe-eläimenä, kun joku toinen eläinlaji haluaisi kehitellä itselleen jotain?? Olisiko teille ihan ok, että miehenne tai lapsenne pää irrotetaan ja kiinnitetään toiseen vartaloon, jotta toinen eläinlaji voisi vähän testailla, mitä siitä seuraisi?

Olet erittäin tekopyhä.

Jos sinulla on lapsia niin oletko koskaan vienyt niitä lääkäriin? Jos olet niin olet erittäin tekopyhä. Sillä kaikki lääkkeet ja hoidot on kehitetty eläinkokeiden perusteella.

Jos olet itse ikinä saanut lääkkeitä tai ollut hoidoissa niin olet taas tekopyhä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/215 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tainnut sen kehonluovuttajan puoliso kyllästynyt päivästä toiseen katselemaan samaa naamaa.

Vaihtavat sitten päittäin.

Vierailija
164/215 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Ihmisten sairaalloisen kuolemanpelon äärimmäinen ilmenemä. Ja siinä sivussa, kun tätä kehitetään, rääkätään lukemattomia koe-eläimiä poikkeuksellisen tuskallisilla toimenpiteillä. 

Uskon että kyllä tämä saadaan ennemmin tai myöhemmin teknisesti onnistumaan myös ihmisellä. Ei ihminen lopulta biologisena koneistona juuri sen ihmeellisempi ole kuin muutkaan eläimet, varsinkin kun apinallekin on jo onnistunut tai "onnistunut". Mutta mitä sillä on merkitystä lopulta. Joku saa uuden kehon, elää ehkä vuoden tai 10 vuotta tai 30 vuotta enemmän kuin ennen, mutta joka tapauksessa kuolema korjaa, ja lopulta se pitää vaan hyväksyä ja lopettaa pakoon juokseminen. Miksei sitä voisi hyväksyä jo tänään, miksi lykätä? 

Vierailija
165/215 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kertokaa joku enemmän tietävä, miten se henkilö tapetaan ennen operaatiota?

Tämä kiinnostaa kyllä muakin.

Vierailija
166/215 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet erittäin tekopyhä.

Jos sinulla on lapsia niin oletko koskaan vienyt niitä lääkäriin? Jos olet niin olet erittäin tekopyhä. Sillä kaikki lääkkeet ja hoidot on kehitetty eläinkokeiden perusteella.

Jos olet itse ikinä saanut lääkkeitä tai ollut hoidoissa niin olet taas tekopyhä.

En ole tuo kirjoittaja, mutta minulla tosiaan on jo yli 20 vuotta ollut periaate, että en käytä mitään lääketieteellisiä hoitoja. Lapsia tai lemmikkejäkään en ole toki hankkinut, koska jo laki velvoittaisi hoidattamaan heitä eläinkokeisiin perustuvan lääketieteen mukaisesti, mitä en hyväksy. En nimitttäin pidä niitä koe-eläimiä mitenkään vähemmän arvokkaana kuin ihmisiä, enkä mitenkään näe eettisenä kidutuksia ja murhia hintana toisten olentojen elämän jatkumisesta. 

Jos minulle tänään tulee vaikka tulehdus, joka paranisi antibiootilla, niin minä kuolen siihen. En pelkää kuolemaa yhtään, mutta minä aion siihen mennä omatunto puhtaana, tulipa se tänään tai kymmenien vuosien päästä. Ihmisiä on tällä planeetalla liikaa muutenkin, ja myös siitä syystä kokisin elämän pitkittämisen vääräksi. Minä en, kuten Linkola, paasaa muille siitä miten niitä muita pitäisi vähentää, vaan valitsen omassa elämässäni lähteä heti kun luonto niin päättää.

Vierailija
167/215 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kertokaa joku enemmän tietävä, miten se henkilö tapetaan ennen operaatiota?

Kuka henkilö tapetaan? Se aivokuollut vai? Ei mitenkään tietenkään. Ketään ei tapeta.

Jos joku tapettaisiin niin koko siirtoa ei voitaisi tehdä. Aivokuolleen kropan pitää toimia kun siihen vaihdetaan pää.

Vierailija
168/215 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka henkilö tapetaan? Se aivokuollut vai? Ei mitenkään tietenkään. Ketään ei tapeta.

Jos joku tapettaisiin niin koko siirtoa ei voitaisi tehdä. Aivokuolleen kropan pitää toimia kun siihen vaihdetaan pää.

Toikin on aikamoinen eettinen dilemma. Eihän aivokuollut siis ole sama kuin kuollut.. On toki totta, että kun pää irrotetaan aivokuolleelta, niin ruumis "jää henkiin" (tai tähän pyritään).. Mutta itse päätä ei liitetä takasin enää mihinkään eli se haudataan kuolleena, mitä se oli jo ollutkin. Mutta tavallaan tämä henkilö "kuolee" siinä samalla, koska hänestä ei enää ole kuin pää jäljellä. Ja tällä hetkellä kuitenkin ihminen luokitellaan vielä elävien kirjoihin.

Vierailija
169/215 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut ketjua, mutta eihän ihmisen päätä voi vaihtaa. Tai no, vaikka voiskin jollain ihmeen taialla, niin eihän tuo liikkuisi, koska hermot ovat ja pysyvät katki niskasta.

Vierailija
170/215 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inssi tietää varmasti kuolevansa operaatioon, mutta haluaa jäädä historiaan ensimmäisenä kokelaana.

Vierailija
171/215 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se aivokuollut ei kiinnosta. Se lienee kuollut kun piuhat irrotetaan, mut ei siltä veli venäläiseltä voi ruveta päätä irrottamaan kun on hengissä.

Vierailija
172/215 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se aivokuollut ei kiinnosta. Se lienee kuollut kun piuhat irrotetaan, mut ei siltä veli venäläiseltä voi ruveta päätä irrottamaan kun on hengissä.

Miksei voisi.

Tarkoitushan on pelastaa tuo mies. Joten mitä helkutin järkeä on tappaa ketään?

Kyllä siltä venäläiseltä nyt vaan irrotetaan pää kun se on hengissä ja laitetaan siihen aivokuolleeseen.

Vierailija
173/215 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lukenut ketjua, mutta eihän ihmisen päätä voi vaihtaa. Tai no, vaikka voiskin jollain ihmeen taialla, niin eihän tuo liikkuisi, koska hermot ovat ja pysyvät katki niskasta.

Tarkoitsuhan onkin nyt yhdistää niskanhermot toisiinsa.

Vierailija
174/215 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, mutta tätähän ei ole kokeiltu (?) tai siinä ei olla ainakaan onnistuttu koskaan ennen.

Vierailija
175/215 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, mutta tätähän ei ole kokeiltu (?) tai siinä ei olla ainakaan onnistuttu koskaan ennen.

No nythän sitä kokeillaan! vaikka ei onnistuisi niin tuosta on varmasti hyötyä tulevaa varten ja siinä saadaan luultavasti lisää tietoakin mitä ei ainakaan kannata tehdä seuraavassa leikkauksessa jne. Ja mä uskon että tuota on varmasti harjoiteltu enemmänkin kuin mitä julkisuuteen on kerrottu. Hienoa että kokeilevat nyt tätä, ehkä jonain päivänä tulevaisuudessa tuo on jo rutiinileikkaus

Vierailija
176/215 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toikin on aikamoinen eettinen dilemma. Eihän aivokuollut siis ole sama kuin kuollut.. On toki totta, että kun pää irrotetaan aivokuolleelta, niin ruumis "jää henkiin" (tai tähän pyritään).. Mutta itse päätä ei liitetä takasin enää mihinkään eli se haudataan kuolleena, mitä se oli jo ollutkin. Mutta tavallaan tämä henkilö "kuolee" siinä samalla, koska hänestä ei enää ole kuin pää jäljellä. Ja tällä hetkellä kuitenkin ihminen luokitellaan vielä elävien kirjoihin.

Itse asiassa aivokuollut on ainakin Suomessa juridisesti kuollut, ihminen siis julistetaan kuolleeksi silloin. Aivokuollutta ei "pidetä hengissä" muuta kuin elinten luovutusta varten.

Vierailija
177/215 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ennemmin yritettäisi aivojen siirtoa?

Vierailija
178/215 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en kyllä oikein ymmärrä. :D Jos oletetaan, että tämä onnistuisi ja ihminen eläisi edes jonkin aikaa ja osaisi kommunikoida yms. Eikö hän olisi ensimmäinen, joka osaisi kertoa mitä kuoleman jälkeen tapahtuu?

Vierailija
179/215 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivokuollut kyllä on kuollut. 

Vierailija
180/215 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inssi tietää varmasti kuolevansa operaatioon, mutta haluaa jäädä historiaan ensimmäisenä kokelaana.

Haluaa nukahtaa. Eli saa armokuoleman tällä tavoin ja samalla mahdollisuuden auttaa lääketiedettä. Ymmärtää kyllä kuolevansa leikkaukseen. Hänellähän ei ole mitään menetettävää, mutta pienen pienen pieni mahdollisuus jopa parantua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän