Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herra jumala, onko maataloustuet 4 miljardia?

Vierailija
19.09.2015 |

Rikkaat saa tukea ilmaiseksi. Sellaiset jotka pärjää hyvin ilmankin. Miksi ei muut palkansaajat saa tukea? Nehän kuitenkin käy töissä läpi vuoden. 

Kommentit (208)

Vierailija
141/208 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 20:56"]Viljelijät ovat Suomen parhaiten ansaitseva ryhmä, kertoo Tilastokeskuksen tulonjakotilasto.

2013

1.1 Maatalousyrittäjät Tulot kotitaloutta kohden 58 5431.2

Muut yrittäjät Tulot kotitaloutta kohden 57 8102.

Palkansaajat Tulot kotitaloutta kohden 48 6532.3

Työntekijät Tulot kotitaloutta kohden 41 408

http://pxnet2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/StatFin/StatFin__tul__tjt/020_tjt_tau_101.px/table/tableViewLayout1/?rxid=b0c816f2-f290-4a65-b0ff-cb1afca61af7

Suomen rikkaimmat valittava köyhyyttään vaikka metsääkin on keskimääri 59 ha/aktiivitila.

[/quote]
MTK opettanut puhumaan paskaa.

Vierailija
142/208 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljelijöiden pieni tuntipalkka perustuu järjestelmälliseen vääristelyyn:

"Valtiontalouden tarkastusvirasto VTV on tutkinut maatalouden tuloslaskennan perusteita. Tulokset on julkaistu  lokakuussa ilman suurempaa huomiota. VTV havaitsi, että tulos lasketaan perusteiltaan monella tavalla väärin ja myös tosiasiassa väärennetyistä lähtötiedoista. 

http://mita-olisi-tutkittava.blogspot.fi/2010/05/vtv-maatalouden-kannattavuuskirjanpitoa.html

Kuinkas muutenkaan, sillä pitää valehdella jopa rajusti, että saa Suomen suurimmista tuloista kaikkein pienimmät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/208 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIELUMMIN SUOMALAISEN RUOAN TUKEMISEEN KUIN PAKOLAISILLE.
EIKÖ VAAN? SAMA SUMMA MENEE PAKOLAISIIN JOS NIITÄ TULEE SE MÄÄRÄ JOHON SUOMALAISTEN PITÄÄ KUULEMA HENKISESTI VARAUTUA

Vierailija
144/208 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 20:56"]

Viljelijät ovat Suomen parhaiten ansaitseva ryhmä, kertoo Tilastokeskuksen tulonjakotilasto.

2013

1.1 Maatalousyrittäjät Tulot kotitaloutta kohden 58 5431.2

Muut yrittäjät Tulot kotitaloutta kohden 57 8102.

Palkansaajat Tulot kotitaloutta kohden 48 6532.3

Työntekijät Tulot kotitaloutta kohden 41 408

http://pxnet2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/StatFin/StatFin__tul__tjt/020_tjt_tau_101.px/table/tableViewLayout1/?rxid=b0c816f2-f290-4a65-b0ff-cb1afca61af7

Suomen rikkaimmat valittava köyhyyttään vaikka metsääkin on keskimääri 59 ha/aktiivitila.

[/quote]

Olist katsonut vähän tarkemmin:

käytettävissä olevat tulot kulutusyksikköä kohti ovat tuon tilaston mukaan seuraavat:

yrittäjät 33912 e

maanviljelijät 30512 e

palkansaajat 30017 e

Maanviljelijöiden käytettävissä olevat tulot ovat siten suunnilleen samaa luokkaa kuin palkansaajien.

Tilasto muuttuu edelleen, jos katsotaan käytössä olevat rahatulot (mediaani)

yrittäjät 29063 e

maanviljelijät 25716 e

palkansaajat 27113 e

Näin antamasi tilasto on osoittanut, että maanviljelijöiden käytössä olevat rahatulot ovat huomattavasti pienemmät kuin yrittäjien ja palkansaajien.

Kun vielä muistetaan, että 60% yksityismetsistä on muiden kuin maanviljelijöiden omistuksessa, niin voidaan ihmetellä, että mitä ihmettä kadehdit.

Vierailija
145/208 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 13:45"] [quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 13:26"] [quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 13:21"] [quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 13:19"] [quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 13:16"] Pitäisikö tuet rajata niin että vain köyhät maajussit voi niitä saada ja miksimissaan 30.000 euroa per viljelijä?  [/quote] Olisko tässä järkeä?  Vain köyhät tilat saa tukea ja max 30.000 euroa per viljelijä. Koulut jne muilla arvoilla  [/quote] Tämä voi vaikuttaa järkevältä, jos pitää maataloustukia jonain sosiaaliavustuksina. Mutta kun ajattelee, että nämä ovat maatalousYRITTÄJIÄ, niin silloin tuossa ei ole päätä eikä häntää. Yrityksen täytyy itse pystyä pysymään pystyssä, jolloin kannattamattomien yritysten tekohengittäminen on järjetöntä. Jos yritys ei ole kannattava, niin silloin se lopetetaan.  [/quote] Eli hyvästi Kone Oy, Viking Line ja Rovio! saavat valtion yritystukia kannattamattomaan toimintaan. [/quote] Oletko nyt ihan tosissasi? Meinaatko, että Kone Oy ei pysyisi pystyssä ilman valtion tukea? [/quote] Lue koko viestiketju! Yrityksen täytyy itse pysyä pystyssä - näin kirjoitettiin aikaisemmin, joten on syytä nostaa esille, että Suomessa valtio syytää kymmeniä miljoonia yrityksille, joiden pitäisi pysyä yksin pystyssä. Silti ne saavat tukea. Maataloudessa ei jostain syystä saisi olla niin, että tilaansa kehittänyt ja uudistanut saisi tukea (koska hänet tulkitaan rikkaaksi). Sen sijaan muussa yritystoiminnassa ei tarvitse miettiä, onko yritys rikas vai köyhä, rahaa saa aina ja paljon. Yritystuella tuetaan yrityksiä ja autetaan niitä pysymään pystyssä. Kyllä, todennäköisesti Kone Oy kaatuu ilman tukia, koska se nyt niitä runsaasti saa ohi monien aidosti tukea tarvitsevien ohi. [/quote] Kone oy maksaa suoraan ja välillisesti veroja moninkertaisesti sen mitä saavat tukea. Maksaako maatalous"yrittäjä" yhtään veroja?

[/quote]

Paneudupa hetkeksi Koneen veronmaksuun ja palataan sitten takaisin asiaan. Eikähän nuo yritystuet menneet aika ripeästi verottajalta ulottumattomiin.

Vierailija
146/208 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos kuultu maajussien valitusta hallituksen leikkauksien suhteen? Kyllä Sipilä omistaan huolen pitää. Siksi toisekseen kuka hullu viljelee napapiirillä? Eiköhän se luonto sanele, missä kannattaa harjoittaa maanviljelystä. Ei se hullu ole, joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Vierailija
147/208 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 20:12"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 20:00"]

Se joka valittaa maataloustuista ei ole päivääkään tehnyt työtä oman ruuan tuottamisen eteen. Suosittelen ostamaan maatilan ja liittyvän näiden "rikkaiden" joukkoon. Voit sitten sen jälkeen miettiä miten tulet jatkossa kommentoimaan maataloustukia. 

[/quote]

Jos laitat rahat tililleni, niin ostan heti. Lopeta tuo lapsellinen jankutus, koska 99% ihmisistä ei ole varaa ostaa sitä tilaa. Luuletko etteikö moni lähtisi kiireisistä päivätöistä maatilan rauhaan?

Money talks, bullshit walks

[/quote]

Miksi muka ei ole varaa ostaa tilaa? Jos ne tuet on niin hurjat kuin kerrotaan, niin toki pankinjohtaja antaa lainaa, koska tietää, että voit parissa vuodessa maksaa lainan takaisin. Täällä on vakuuteltu, että viljelijät ei tee mitään, mutta niillä on autot ja koneet ja pelit ja vehkeet pelkillä tukieuroilla hankittuna ja iso omakotitalo siihen päälle. Samalla tavalla ne on pankista lainan hakeneet kuin kuka tahansa, joten rohkeasti pankinjohtajan pakeille, kyllä sieltä pari miljoonaa tulee ihan ilman säästöjä, koska viljelijät saa tukea satoja tuhansia vuodessa. Sitten muutat maalle ja ryhdyt elämään rauhallisesti, pari kertaa vuodessa ajelet pellolla ympyrää ja käy ostamassa uuden traktorin palstan oppien mukaan.

Vierailija
148/208 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:36"]

Jokaisen näistä valittajista pitäisi kokea vaikkapa kuukausi työskentelyä maitotilalla kesäaikaan.

Maatilalla on lomapäiviä on 22 päivää vuodessa. Raskasta ja likaista työtä tehdään myös viikonloppuisin.

Työtä navetassa on aamusta iltaan. Lisäksi mm. pelto- ja metsätyöt ja laitteiden korjaukset. Lapset ja kotityöt lisäksi, kuten muillakin ihmisillä. 

Ystäväni mies nousee kesällä klo 5:30 navettaan ja palaa yöllä peltotöiden jälkeen kotiin klo 2. En kadehdi.

[/quote]

Lähteekö talvellakin peltotöihin, kun minä lähden 04:00 koiran ulkoiluttamiseen ja sen jälkeen töihin kun räntää sataa vaakaan.

? Niin.

[/quote] En lähde peltotöihin, koska olen auraamassa katuja yöllä klo 2.30, jotta pääset sitä koiraasi ulkoiluttamaan. Navetalle menen vasta sieltä palattuani.

Vierailija
149/208 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 20:12"]

Se joka valittaa maataloustuista ei ole päivääkään tehnyt työtä oman ruuan tuottamisen eteen. Suosittelen ostamaan maatilan ja liittyvän näiden "rikkaiden" joukkoon. Voit sitten sen jälkeen miettiä miten tulet jatkossa kommentoimaan maataloustukia. 

[/quote]

Jos laitat rahat tililleni, niin ostan heti. Lopeta tuo lapsellinen jankutus, koska 99% ihmisistä ei ole varaa ostaa sitä tilaa. Luuletko etteikö moni lähtisi kiireisistä päivätöistä maatilan rauhaan?

[/quote]

Miksi muka ei ole varaa ostaa tilaa? Jos ne tuet on niin hurjat kuin kerrotaan, niin toki pankinjohtaja antaa lainaa, koska tietää, että voit parissa vuodessa maksaa lainan takaisin. Täällä on vakuuteltu, että viljelijät ei tee mitään, mutta niillä on autot ja koneet ja pelit ja vehkeet pelkillä tukieuroilla hankittuna ja iso omakotitalo siihen päälle. Samalla tavalla ne on pankista lainan hakeneet kuin kuka tahansa, joten rohkeasti pankinjohtajan pakeille, kyllä sieltä pari miljoonaa tulee ihan ilman säästöjä, koska viljelijät saa tukea satoja tuhansia vuodessa. Sitten muutat maalle ja ryhdyt elämään rauhallisesti, pari kertaa vuodessa ajelet pellolla ympyrää ja käy ostamassa uuden traktorin palstan oppien mukaan.

[/quote]
Niin ja kerran kuukaudessa ulkomaanlomalle pariksi viikoksi, mikä tässä nyt mättää, täytät vain tukihakemuksia ei muuta tarvitse tehdä.

Vierailija
150/208 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:20"]

Jokaisen näistä valittajista pitäisi kokea vaikkapa kuukausi työskentelyä maitotilalla kesäaikaan.

Maatilalla on lomapäiviä on 22 päivää vuodessa. Raskasta ja likaista työtä tehdään myös viikonloppuisin.

Työtä navetassa on aamusta iltaan. Lisäksi mm. pelto- ja metsätyöt ja laitteiden korjaukset. Lapset ja kotityöt lisäksi, kuten muillakin ihmisillä. 

Ystäväni mies nousee kesällä klo 5:30 navettaan ja palaa yöllä peltotöiden jälkeen kotiin klo 2. En kadehdi.

[/quote]

Lähteekö talvellakin peltotöihin, kun minä lähden 04:00 koiran ulkoiluttamiseen ja sen jälkeen töihin kun räntää sataa vaakaan.

? Niin.

[/quote] En lähde peltotöihin, koska olen auraamassa katuja yöllä klo 2.30, jotta pääset sitä koiraasi ulkoiluttamaan. Navetalle menen vasta sieltä palattuani.

[/quote]

Hohhohoo.. minä auraan itse metsään kävelyreitit meille. Monta kilometriä.

Vierailija
151/208 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 20:12"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Niin ja kerran kuukaudessa ulkomaanlomalle pariksi viikoksi, mikä tässä nyt mättää, täytät vain tukihakemuksia ei muuta tarvitse tehdä.
[/quote]
Eikä tarvitse maksaa verojakaan, kuulemma. Kaikki puhtaana käteen.

Vierailija
152/208 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:23"]

[/quote]

? Niin.

[/quote]

[/quote] Sulla on aika isot metsät. Meillä on 200 ha eikä sielläkään ole metsätietä kuin 3 kilometriä.

Vierailija
153/208 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun vielä muistetaan, että 60% yksityismetsistä on muiden kuin maanviljelijöiden omistuksessa"

Pieninä palasina. Merkittävä osa tuostakin on ei-aktiivililjejöiden halluussa eli pellonvuokraaja-jussien ja viljelijäluokka omistaa siis enimmät.  

Vierailija
154/208 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:51"]Niillä rahoilla ne kiduttaa, rääkkää ja jättää kuolemaan kanat, lampaat, siat, lehmät ja hevoset.

Eli käyttävät rahat taloihin, autoihin ja etelän matkoihin.

Kiitos kepun ja Sipilän.
[/quote]

Niinpä :( Asioihin ei oo ainakaan parannusta tulossa tämän hallituksen aikana. Melko kivisydämistä porukkaa asioista päättämässä...

Vierailija
155/208 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jokainen maatalousyrittäjä taas voisi kokeilla ihan oikean yrittäjän arkea..." 

Olen pahoillani puolestasi. Elämä tuollaisen katkeruuden kanssa ei varmasti ole helppoa. 

(onko muuten jossakin lista, että mitkä yritykset on "oikeita", jotta tiedän, etten itse haksahda koskaan väärän yrityksen pyörittäjäksi! Olisi aika karmeaa olla yrittäjä vain, eikä ihan aikusten oikeesti yrittäjä isolla Yyllä!)

Vierailija
156/208 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:51"]Niillä rahoilla ne kiduttaa, rääkkää ja jättää kuolemaan kanat, lampaat, siat, lehmät ja hevoset.

Eli käyttävät rahat taloihin, autoihin ja etelän matkoihin.

Kiitos kepun ja Sipilän.
[/quote]

Niinpä :( Asioihin ei oo ainakaan parannusta tulossa tämän hallituksen aikana. Melko kivisydämistä porukkaa asioista päättämässä...
[/quote]
Entäs edelliset hallitukset, mikseivät tehneet mitään?

Vierailija
157/208 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:42"]

"Jokainen maatalousyrittäjä taas voisi kokeilla ihan oikean yrittäjän arkea..." 

Olen pahoillani puolestasi. Elämä tuollaisen katkeruuden kanssa ei varmasti ole helppoa. 

(onko muuten jossakin lista, että mitkä yritykset on "oikeita", jotta tiedän, etten itse haksahda koskaan väärän yrityksen pyörittäjäksi! Olisi aika karmeaa olla yrittäjä vain, eikä ihan aikusten oikeesti yrittäjä isolla Yyllä!)

[/quote]

Tuo oli vastaus siihen, kun oli kauhea itkeminen siitä, että pitää tehdä investointeja, pitää raataa niska limassa, ei oo lomaa ja muuta ja jotenkin yritetään perustella maatalouden tukemista sillä, että yrittäjyys on rankkaa. Mutta nuo ovat täysin samoja asioita, joiden kanssa painii jokaikinen yrittäjä. Miinus tietenkin se, että muiden alojen yrittäjillä ei ole verovarosta kustannettua lomittajaa. 

Kannattaa lukea ne viestt kokonaan, niin ehkä ymmärtää pointinkin. Ja tässä on edelleenkin kyse tukipolitiikasta ja Suomen talouspolitiikasta, minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta kenenkään tulotaso. Eli mitä milojardien tukemisella saadaan ja onko se järkevää/minkälainen tukitaso olisi järkevä. Mutta jostain kumman syystä tämän pohtiminen jää alkuunsa, kun keskustelun aihetta yritetään vän vängällä siirtää muualle. 

Vierailija
158/208 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:25"]

[/quote]

? Niin.

[/quote]

[/quote] Sulla on aika isot metsät. Meillä on 200 ha eikä sielläkään ole metsätietä kuin 3 kilometriä.

[/quote]

No tavallaanhan noi valtion metsät on minunkin metsiä, mutta en ihan niin ajatellut. Asun muuten kaupungissakin.

Vierailija
159/208 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

? Niin.

[/quote]

[/quote]

No tavallaanhan noi valtion metsät on minunkin metsiä, mutta en ihan niin ajatellut. Asun muuten kaupungissakin.

Vierailija
160/208 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun vielä muistetaan, että 60% yksityismetsistä on muiden kuin maanviljelijöiden omistuksessa"

Pieninä palasina. Merkittävä osa tuostakin on ei-aktiivililjejöiden halluussa eli pellonvuokraaja-jussien ja viljelijäluokka omistaa siis enimmät.  

[/quote]

60% yksityismetsien pinta-alasta on muiden kuin maanviljelijöiden omistuksessa. Viljelijät omistavat siis vähemmän kuin muut. Mitä tässä yhtälössä et ymmärrä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi