Nautintoa toisten "lihottamisesta"?
Olen onnistunut laihduttamaan ja kiinteyttämään itseäni viimeaikoina ihan mukaviin mittoihin ja syömään terveellisesti. Olen aina ollut normaalipainoinen, mutta syönyt miten sattuu ja urheillut liian vähän.. Nyt olen kauhukseni huomannut itsessäni muutamia outoja asioita, jotka tuottavat minulle mielihyvää.. Esimerkiksi jos näen jonkun lihavan ahmivan herkkuja niin nautin kun tiedän hänen lihovat. tai kun näen laihduttavan ystäväni repsahtavan. tai kun ylipäätään näen jonkun mättävän epäterveellistä ruokaa. Samalla ajattelen, että hyi helvetti, onneksi itse en ole tollanen. Onko tuttua kenellekään? mua vähän hävettää tämmöiset ajatukset vaikka ne ovatkin vain oman pääni sisällä..
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:22"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:21"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:14"]Mun anoppi tyrkyttää ihmisille ruokaa ja juomaa ja nauttii selvästi. Kasvoille tulee tietty ilme, kun hän kyylää ja vahtaa jokaista suupalaa. Puhuu pahaa lihavista ja vihaa "läskejä". Omat lapsensa on taipuvaisia itsensä kuihduttamiseen. Anopin viesti kaikille on se, ettei ruuasta saa nauttia. Samalla leipoo vimmatusti ja tekee salamipitsaa... Kiero.
[/quote]
Vielä esimerkki... Kerran hän kutsui työkaverinsa lapsensa kanssa kylään. Tiedän, että hän 100% varmasti tyrkytti heille ruokaa/herkkuja - tapansa mukaan. Jälkeenpäin suureen ääneen ihmetteli ja raportoi sitä, monta palaa puolukat otti kakkua. Ja miten lihavia ovat ynnä muuta.
[/quote]
EI PUOLUKAT VAAN PULLUKAT. Vitun puhelin... :D!
[/quote]
Mä ajattelin oikeasti että niiden sukunimi oli puolukka :D
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:57"]
Kai se vaan [quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:14"] Mun anoppi tyrkyttää ihmisille ruokaa ja juomaa ja nauttii selvästi. Kasvoille tulee tietty ilme, kun hän kyylää ja vahtaa jokaista suupalaa. Puhuu pahaa lihavista ja vihaa "läskejä". Omat lapsensa on taipuvaisia itsensä kuihduttamiseen. Anopin viesti kaikille on se, ettei ruuasta saa nauttia. Samalla leipoo vimmatusti ja tekee salamipitsaa... Kiero. [/quote] Kuulostaa ihan äidinäidiltäni :D Jotenkin tuo ap:n tuntema vahingonilo muiden lihomisesta ei vaikuta ollenkaan niin pahalta tällaisiin ruokapakkomielteisiin verrattuna.Käymme isoätini luona ehkä kerran vuodessa(asuu kaukana emmekä ole läheisiä),aina on pöydät notkumassa,pakko ottaa lisää ruokaa ja saattaa tyrkyttää muille kakkua samaan aikaan kuin puhuu omasta "laihdutuskuuristaan"(ei ole mistä laihduttaa).Ei tosin ole muutenkaan kaikki muumit laakossa tällä mammalla,mutta tuo "läskiviha" on hänen ikävimpiä piirteitään.
Ap,sinä sentään häpeät ilkeitä ajatuksiasi,joten et ole yhtä paha kuin paatuneet toisten lihottajat,mutta on hyvä että tiedostat nuo huolestuttavat ajatukset ajoissa. [/quote] Se on varmaan vahingoniloa näillä kyylillä. Ylemmyydentunnetta, heikkoa itsetuntoa ja vahingoniloa. Simple as that?
[/quote]
Jotenkin vaan mun mielestä on "normaalia" vahingoniloa(jos vaikka joku inhottavasti toiminut ihminen saa mitä tilaa)ja sitten tuollaista sairaanloista vahingoniloa,kuten herkkujen tuputtaminen muille puoliväkisin,kun haluaa nähdä muiden lihovan(se syömishäiriö?) Olisi myöskin kiva tietää,millaisesta mielenterveysongelmasta kärsii ihminen,jolle läskiviha on pakkomielle.
Sulla tekee mieli herkkuja? Jotain samaa kuin "parantuneissa" juopoissa tai tupakoitsijoissa, joiden seurassa ei saa juoda tai jotka katkoo toisten tupakat.
Pidän vahingoniloa merkkinä jostakin piilossa olevasta "luonneviasta". Tervepäiset eivät sitä kai tunne, tai ainakin pystyvät sen tukahduttamaan.
Kuulostaa ihan mun kirjoittamaltanI..ja siis mua hävettää oikeesti että aikuinen ihminen voi ajatella noin lapsellisesti..Mitenkähän pääsisi yli tollaisesta
Kai se vaan [quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:14"]
Mun anoppi tyrkyttää ihmisille ruokaa ja juomaa ja nauttii selvästi. Kasvoille tulee tietty ilme, kun hän kyylää ja vahtaa jokaista suupalaa. Puhuu pahaa lihavista ja vihaa "läskejä". Omat lapsensa on taipuvaisia itsensä kuihduttamiseen. Anopin viesti kaikille on se, ettei ruuasta saa nauttia. Samalla leipoo vimmatusti ja tekee salamipitsaa... Kiero.
[/quote]
Kuulostaa ihan äidinäidiltäni :D
Jotenkin tuo ap:n tuntema vahingonilo muiden lihomisesta ei vaikuta ollenkaan niin pahalta tällaisiin ruokapakkomielteisiin verrattuna.Käymme isoätini luona ehkä kerran vuodessa(asuu kaukana emmekä ole läheisiä),aina on pöydät notkumassa,pakko ottaa lisää ruokaa ja saattaa tyrkyttää muille kakkua samaan aikaan kuin puhuu omasta "laihdutuskuuristaan"(ei ole mistä laihduttaa).Ei tosin ole muutenkaan kaikki muumit laakossa tällä mammalla,mutta tuo "läskiviha" on hänen ikävimpiä piirteitään.
Ap,sinä sentään häpeät ilkeitä ajatuksiasi,joten et ole yhtä paha kuin paatuneet toisten lihottajat,mutta on hyvä että tiedostat nuo huolestuttavat ajatukset ajoissa.
[/quote]
Se on varmaan vahingoniloa näillä kyylillä. Ylemmyydentunnetta, heikkoa itsetuntoa ja vahingoniloa. Simple as that?