Nautintoa toisten "lihottamisesta"?
Olen onnistunut laihduttamaan ja kiinteyttämään itseäni viimeaikoina ihan mukaviin mittoihin ja syömään terveellisesti. Olen aina ollut normaalipainoinen, mutta syönyt miten sattuu ja urheillut liian vähän.. Nyt olen kauhukseni huomannut itsessäni muutamia outoja asioita, jotka tuottavat minulle mielihyvää.. Esimerkiksi jos näen jonkun lihavan ahmivan herkkuja niin nautin kun tiedän hänen lihovat. tai kun näen laihduttavan ystäväni repsahtavan. tai kun ylipäätään näen jonkun mättävän epäterveellistä ruokaa. Samalla ajattelen, että hyi helvetti, onneksi itse en ole tollanen. Onko tuttua kenellekään? mua vähän hävettää tämmöiset ajatukset vaikka ne ovatkin vain oman pääni sisällä..
Kommentit (29)
Mun anoppi tyrkyttää ihmisille ruokaa ja juomaa ja nauttii selvästi. Kasvoille tulee tietty ilme, kun hän kyylää ja vahtaa jokaista suupalaa. Puhuu pahaa lihavista ja vihaa "läskejä". Omat lapsensa on taipuvaisia itsensä kuihduttamiseen. Anopin viesti kaikille on se, ettei ruuasta saa nauttia. Samalla leipoo vimmatusti ja tekee salamipitsaa... Kiero.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:09"]Olen onnistunut laihduttamaan ja kiinteyttämään itseäni viimeaikoina ihan mukaviin mittoihin ja syömään terveellisesti. Olen aina ollut normaalipainoinen, mutta syönyt miten sattuu ja urheillut liian vähän.. Nyt olen kauhukseni huomannut itsessäni muutamia outoja asioita, jotka tuottavat minulle mielihyvää.. Esimerkiksi jos näen jonkun lihavan ahmivan herkkuja niin nautin kun tiedän hänen lihovat. tai kun näen laihduttavan ystäväni repsahtavan. tai kun ylipäätään näen jonkun mättävän epäterveellistä ruokaa. Samalla ajattelen, että hyi helvetti, onneksi itse en ole tollanen. Onko tuttua kenellekään? mua vähän hävettää tämmöiset ajatukset vaikka ne ovatkin vain oman pääni sisällä..
[/quote]
Sulla on huono itsetunto. Prjojisoit oman häpeäsi(lihavuudestasi) toisiin. Ylimilistä, sanoisin.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:17"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:09"]Olen onnistunut laihduttamaan ja kiinteyttämään itseäni viimeaikoina ihan mukaviin mittoihin ja syömään terveellisesti. Olen aina ollut normaalipainoinen, mutta syönyt miten sattuu ja urheillut liian vähän.. Nyt olen kauhukseni huomannut itsessäni muutamia outoja asioita, jotka tuottavat minulle mielihyvää.. Esimerkiksi jos näen jonkun lihavan ahmivan herkkuja niin nautin kun tiedän hänen lihovat. tai kun näen laihduttavan ystäväni repsahtavan. tai kun ylipäätään näen jonkun mättävän epäterveellistä ruokaa. Samalla ajattelen, että hyi helvetti, onneksi itse en ole tollanen. Onko tuttua kenellekään? mua vähän hävettää tämmöiset ajatukset vaikka ne ovatkin vain oman pääni sisällä..
[/quote]
Sulla on huono itsetunto. Projisoit oman häpeäsi(lihavuudestasi) toisiin. Ylimielistä, sanoisin.
[/quote]
Typot korjattu.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:14"]Mun anoppi tyrkyttää ihmisille ruokaa ja juomaa ja nauttii selvästi. Kasvoille tulee tietty ilme, kun hän kyylää ja vahtaa jokaista suupalaa. Puhuu pahaa lihavista ja vihaa "läskejä". Omat lapsensa on taipuvaisia itsensä kuihduttamiseen. Anopin viesti kaikille on se, ettei ruuasta saa nauttia. Samalla leipoo vimmatusti ja tekee salamipitsaa... Kiero.
[/quote]
Vielä esimerkki... Kerran hän kutsui työkaverinsa lapsensa kanssa kylään. Tiedän, että hän 100% varmasti tyrkytti heille ruokaa/herkkuja - tapansa mukaan. Jälkeenpäin suureen ääneen ihmetteli ja raportoi sitä, monta palaa puolukat otti kakkua. Ja miten lihavia ovat ynnä muuta.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:17"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:09"]Olen onnistunut laihduttamaan ja kiinteyttämään itseäni viimeaikoina ihan mukaviin mittoihin ja syömään terveellisesti. Olen aina ollut normaalipainoinen, mutta syönyt miten sattuu ja urheillut liian vähän.. Nyt olen kauhukseni huomannut itsessäni muutamia outoja asioita, jotka tuottavat minulle mielihyvää.. Esimerkiksi jos näen jonkun lihavan ahmivan herkkuja niin nautin kun tiedän hänen lihovat. tai kun näen laihduttavan ystäväni repsahtavan. tai kun ylipäätään näen jonkun mättävän epäterveellistä ruokaa. Samalla ajattelen, että hyi helvetti, onneksi itse en ole tollanen. Onko tuttua kenellekään? mua vähän hävettää tämmöiset ajatukset vaikka ne ovatkin vain oman pääni sisällä..
[/quote]
Sulla on huono itsetunto. Prjojisoit oman häpeäsi(lihavuudestasi) toisiin. Ylimilistä, sanoisin.
[/quote]
kun en ole koskaan lihava edes ollutkaan. normaalipainoinen, mutta nyt vaan hoikistunut vähän. ja en luokittelisi itseäni narsistiksi. Olen hieman surullinen näistä ajatuksistani, koska välitän oikeasti ystävästäni ja haluan että hän onnistuu tavoitteissaan ja elää terveellisesti. Toisinaan nämä ikävät ajatukset putkahtaa päähäni, heikko itsetunto se varmaan sitten taustalla piilee.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:21"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:14"]Mun anoppi tyrkyttää ihmisille ruokaa ja juomaa ja nauttii selvästi. Kasvoille tulee tietty ilme, kun hän kyylää ja vahtaa jokaista suupalaa. Puhuu pahaa lihavista ja vihaa "läskejä". Omat lapsensa on taipuvaisia itsensä kuihduttamiseen. Anopin viesti kaikille on se, ettei ruuasta saa nauttia. Samalla leipoo vimmatusti ja tekee salamipitsaa... Kiero.
[/quote]
Vielä esimerkki... Kerran hän kutsui työkaverinsa lapsensa kanssa kylään. Tiedän, että hän 100% varmasti tyrkytti heille ruokaa/herkkuja - tapansa mukaan. Jälkeenpäin suureen ääneen ihmetteli ja raportoi sitä, monta palaa puolukat otti kakkua. Ja miten lihavia ovat ynnä muuta.
[/quote]
EI PUOLUKAT VAAN PULLUKAT. Vitun puhelin... :D!
Noh, sisimmiltäsi olet samanlainen mättäjä ja yrität alitajuisesti noilla ajatuksillä etäyttää itsesi heistä. Eli tuo mättäminen on selkeästi sinulle vielä heikko kohta (ehkä pelkäät itsekin repsahtamista). Sitten kun pystyt suhtautumaan neutraalisti tai jopa myötätuntoisesti niin olet kuivilla vesillä :)
Ei se nyt onneksi niin pitkälle mene, että muille menisin lihavia haukkumaan tai että tahallani työntäisin ihmisille mättöä ja herkkuja..ei,ei.
Aika pikkumainen sielu tuo yksi akka, joka syöttää herkkuja ja laskee, paljonko toiset syö ja haukkuu vielä päälle.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:21"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:17"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:09"]Olen onnistunut laihduttamaan ja kiinteyttämään itseäni viimeaikoina ihan mukaviin mittoihin ja syömään terveellisesti. Olen aina ollut normaalipainoinen, mutta syönyt miten sattuu ja urheillut liian vähän.. Nyt olen kauhukseni huomannut itsessäni muutamia outoja asioita, jotka tuottavat minulle mielihyvää.. Esimerkiksi jos näen jonkun lihavan ahmivan herkkuja niin nautin kun tiedän hänen lihovat. tai kun näen laihduttavan ystäväni repsahtavan. tai kun ylipäätään näen jonkun mättävän epäterveellistä ruokaa. Samalla ajattelen, että hyi helvetti, onneksi itse en ole tollanen. Onko tuttua kenellekään? mua vähän hävettää tämmöiset ajatukset vaikka ne ovatkin vain oman pääni sisällä..
[/quote]
[/quote]
kun en ole koskaan lihava edes ollutkaan. normaalipainoinen, mutta nyt vaan hoikistunut vähän. ja en luokittelisi itseäni narsistiksi. Olen hieman surullinen näistä ajatuksistani, koska välitän oikeasti ystävästäni ja haluan että hän onnistuu tavoitteissaan ja elää terveellisesti. Toisinaan nämä ikävät ajatukset putkahtaa päähäni, heikko itsetunto se varmaan sitten taustalla piilee.
[/quote]
Ylemmyyden tunnetta. Kateus jostain toisesta asiasta.
Kuulostaa jonkin tason syömishäiriöltä. Suhteesi ruokaan ei ole terve.
Syömishäiriöisillä on usein tapana kokata epäterveellistä ruokaa muille syömättä sitä itse.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:23"]Ei se nyt onneksi niin pitkälle mene, että muille menisin lihavia haukkumaan tai että tahallani työntäisin ihmisille mättöä ja herkkuja..ei,ei.
[/quote]
Otsikon perusteella päättelin muuta...
Pakko myöntää, että mäkin tykkään katsoa, kun ihmiset syövät epäterveellisiä ruokia. En itselleni niitä salli. Tää on varmaan pääsyy käytökselleni
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:14"]
Mun anoppi tyrkyttää ihmisille ruokaa ja juomaa ja nauttii selvästi. Kasvoille tulee tietty ilme, kun hän kyylää ja vahtaa jokaista suupalaa. Puhuu pahaa lihavista ja vihaa "läskejä". Omat lapsensa on taipuvaisia itsensä kuihduttamiseen. Anopin viesti kaikille on se, ettei ruuasta saa nauttia. Samalla leipoo vimmatusti ja tekee salamipitsaa... Kiero.
[/quote]
Kuulostaa ihan äidinäidiltäni :D
Jotenkin tuo ap:n tuntema vahingonilo muiden lihomisesta ei vaikuta ollenkaan niin pahalta tällaisiin ruokapakkomielteisiin verrattuna.Käymme isoätini luona ehkä kerran vuodessa(asuu kaukana emmekä ole läheisiä),aina on pöydät notkumassa,pakko ottaa lisää ruokaa ja saattaa tyrkyttää muille kakkua samaan aikaan kuin puhuu omasta "laihdutuskuuristaan"(ei ole mistä laihduttaa).Ei tosin ole muutenkaan kaikki muumit laakossa tällä mammalla,mutta tuo "läskiviha" on hänen ikävimpiä piirteitään.
Ap,sinä sentään häpeät ilkeitä ajatuksiasi,joten et ole yhtä paha kuin paatuneet toisten lihottajat,mutta on hyvä että tiedostat nuo huolestuttavat ajatukset ajoissa.
Kakkua ottavat puolukat.. :)
Tänne pitäisi avata keskustelu aiheesta "miten puhelimen tekstinkorjaus on muuttanut viestini"
Kuulostaa tosi oudolta mun korvaani tuollainen... Onko sulle jäänyt heikko itsetunto kenties? :) Itse ajattelin lihavana että kumpa kaikki muutkin vasn läskistyis ja rumentuis, nyt olen ok ja itsetuntoni terve ja itseasiassa annan vinkkejä ja tsemppaan muita samaan enkä toivo kenenkään lihomista ja rumentumista. Oma käyttäytymismallini on normaalin, terveen itsetunnon omaavan tapa. En vertaa itseä muihin enkä muita itseeni enkä koe olevani kenenkään yläpuolella.