Minun ei kannata mennä matalalla palkalla töihin
Vuokra 680, kotivakuutus 10€, vesi 20€, sähkö 30, reseptiläälkeet 60€, lääkäri maksut 50, lapsen tapaamisen matkakulut 220, yksinasuvan toimeentulotuki 600, lapsen ruokaraha 30.
Yhteensä 1680€. Tuon ylittävästä palkkatulosta peritään elatusmaksuja noin 200€ asti. Eli pitäisi tienata käteen palkkaa noin 1880€/kk, jotta nousisi pois toimeentulotuelta, ja saisi jotain enemmän itselle. Se tarkoittaa, että bruttona pitäisi tienata yli 2400€.
Eli alle sen ei kannata töihin mennä. Itse käyn matapapalkkaisessa osa-aikaisessa työssä, mutta ei kannata tehdä yhtään enempää, kun ei siitä hyödy senttiäkään. Minun kannattaa mennä vain hyväpalkkainen työhön.
Kommentit (42)
Ei niillä pienillä palkoilla kenenkään kannata hikoilla
Entäs me vammaiset ? Saammeko me tyydyttävä palkkaa, jos saamme NS töitä mistään ? Tuskin. Vaik olis mikä tahansa alan koulutus........palkkaako joku vammaisia töihin kunnon palkalla ? Eikä pidä olla siellä useita tunteja päivässä, paljon enemmän, kuin esim koululaiset. Emme jaksa olla monta tuntia päivässä NS töissä. Pitää olla vähemmän, noin saman ajan, kun koululaiset o koulussa, ei sekuntiakaan pitempään. Siis ainakin ekaluokkalaiset. Kyllä me vammaisetkin osataan ! Jopa paljon paremmin, kuin te NS normaalit ihmiset. Olemme nopeampiakin.
Vierailija kirjoitti:
Entäs me vammaiset ? Saammeko me tyydyttävä palkkaa, jos saamme NS töitä mistään ? Tuskin. Vaik olis mikä tahansa alan koulutus........palkkaako joku vammaisia töihin kunnon palkalla ? Eikä pidä olla siellä useita tunteja päivässä, paljon enemmän, kuin esim koululaiset. Emme jaksa olla monta tuntia päivässä NS töissä. Pitää olla vähemmän, noin saman ajan, kun koululaiset o koulussa, ei sekuntiakaan pitempään. Siis ainakin ekaluokkalaiset. Kyllä me vammaisetkin osataan ! Jopa paljon paremmin, kuin te NS normaalit ihmiset. Olemme nopeampiakin.
Miten tämä viesti liittyy aiheeseen?
Kyllä todella harvan aikuisen ihmisen kannattaa alle 3000€ palkalla mitään tehdä.. jos nimittäin työn tarkoitus on saada edes pientä taloudellista hyötyä.
Monelle on kunnia asia elättää itsensä,vaikka se ei tilipussissa näkyisikään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä todella harvan aikuisen ihmisen kannattaa alle 3000€ palkalla mitään tehdä.. jos nimittäin työn tarkoitus on saada edes pientä taloudellista hyötyä.
mut 595e kuukaudessa tuilla eläminen kannattaa näköjään hyvin.
Mä käyn töissä, että on varaa ja rahaa ja se mihin ei oo varaa, en tartte tai säästän. Tukia en oo ikinä tarvinnut. Siivoustyö.
Kohta kannatta koska asumistuki puolittuu ja toimeentulotuki poistuu
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat että jää 3000e käteen niin sun täytyy tienata n.4600e bruttoa.
No mene sitten hyväpalkkaiseen työhön saatana.
Eli saat lokkitukia ja olet päässyt käymään lääkärissä? Matalapalkkatyössä ei saa mitään noita, mutta minunkin verorahani menevät sinun lokkipaskan elättämiseen
Mä kävin pienipalkkaisena töissä lähinnä vain siksi, että sain asuntolainan. Ja nyt minulla on maksettu asunto,. Nykyään se ei varmasti enää onnistuisi, enkä todellakaan olisi käynyt töissä pelkästään jonkun helkkarin kunnian takia. Mitä kunniaa köyhällä muka on ja kuka sen antaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos vaihtoehto on 140 tuntia töitä sen eteen että käteen jää 300-400e enemmän niin mielestäni ei kannata.
Ihmiset eivät saa liikaa tukia, palkat on poljettu liian alas ei 12e tuntipalkalla elä. Palkat eivät ole nousseet 15 vuoteen senttiäkään matalapalkka töissä, väleihin on vain tullut vuokrafirmat polkemaan oikeudet työntekijöiltä ja vetämään välistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos vaihtoehto on 140 tuntia töitä sen eteen että käteen jää 300-400e enemmän niin mielestäni ei kannata.
Ihmiset eivät saa liikaa tukia, palkat on poljettu liian alas ei 12e tuntipalkalla elä. Palkat eivät ole nousseet 15 vuoteen senttiäkään matalapalkka töissä, väleihin on vain tullut vuokrafirmat polkemaan oikeudet työntekijöiltä ja vetämään välistä.
kuka saa saatana 12e tunti???.on selitykset taas kohillaan et voi maata tukien varassa.mun palkka 19e tunti ja olen normi hitsari/asentaja. ja mun palkka paska meidän firmassa.
Jaha, kokkarit heränneet. Onhan se vaihtelua kansallissosialismiin.
Muuta pois Helsingistä niin on halvempi asunto.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin pienipalkkaisena töissä lähinnä vain siksi, että sain asuntolainan. Ja nyt minulla on maksettu asunto,. Nykyään se ei varmasti enää onnistuisi, enkä todellakaan olisi käynyt töissä pelkästään jonkun helkkarin kunnian takia. Mitä kunniaa köyhällä muka on ja kuka sen antaa?
Kyllä siinä kohtas tietää olevansa todella arvostettu matalapalkka työntekijä kun joululomalle lähtiessä ei saa pomoilta edes hyvän joulun tervehdystä, konvehtirasioista puhumattakaan.
Aloittajalle ei kannata maksaa mitään avustuksia tai tukia. Liian laiska ja tyhmä niitä saamaan.
Ei kenenkään muunkaan.