Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajat vaativat 4300 €/kk keskimääräistä kokonaisansiota

vitsi pliis
01.04.2022 |

Olen lääkäri kunnalla. Kuukausipalkkani on 4200e. Noin 300e voi tulla toimenpidepalkkioita per kuukausi jos olen sellaista työtä tehnyt. Virka-ajan ulkopuolista päivystystä en tee. Olen myös ollut muilla aloilla töissä, monet yliopistotason vastuullisessa asiantuntijatyössä olevat ihmiset eivät saa monissa paikoissa edes sitä 3300, joka nyt on hoitajien keskiansio. Saatika yli 4000e per kuukausi.

Mielestäni hoitajien palkkatoiveet ovat täysin utopistisia. Suurin osa meistä kokee, että oma työ on vaativaa ja raskasta vähintään silloin tällöin ellei koko ajan. Jos se on liian vaativaa, vaihda työpaikkaa tai alaa. Suomessa on ilmainen koulutus, ei muuta kuin kouluun hakemaan.

Kommentit (495)

Vierailija
221/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajan työ ei ole yksinkertaista, koulutus AMK yli 5 vuotta.

Sairaanhoitajan koulutus kestää 3,5 vuotta AMK:ssa.

Jos suorittaa 5 vuotta ammattikoulututkintoa, älä luota henkilön lääkelaskutaitoon. Laske itse, jos olet tolpillasi… Muuten herean haltuun… .

t. Matikisti ja luuleeko ammattikoululainen saavansa saman kuin minä?

Vierailija
222/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten tyhmiä ihmiset on kun uskoo mitä vaan ja ei ymmärrä yksinkertaisia asioita mutta 

Hoitajien palkka vaatimus ei ole 4300 ,vaan ehdotuksen mukaan viiden vuodenkuluttua palkka olisi 3346 euroa.

Meillä on hoitajapula se tarkoittaa sitä että vaikka paikkoja oisi avoinna niihin ei ole tulijoita  eli lisää hoitajia ei voida palkata ja sitä kautta helpottaa työnmäärää, lisää hoitajia saadaan vain  nostamalla palkkaa.

Hoitajien puute ei vaikuta vain hoitajien kiireeseen, vaan sen vuoksi on jouduttu useita toimintoja supistamaan, siirtämään toimenpiteitä ja tinkimään potilaspaikoista.

Todellisuus on se että jos suomalainen terveydenhoito halutaan säilyttää niin palkkojen on noustava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan näistä niin suureen ääneen uutisoidaan - hoitsujen muka #pakollisista palkannostajaislakoista, mutta nyt on menty ihan kunnolla toiveissa yli.

Olin viime vkl sairaalassa hoidossa ja max 2 kertaa sain näiltä hoitsukoilta 48 tunnin aikana palvelua.

(Vedentuontia ei sellaiseksi nyt vaan lasketa).

Vuodepotilaille kyllä tykättiin osoittaa tyytymättömän nyrpeää naamaa, vaikka itse oltiinkin alalle kouluttauduttu. 😄

Vierailija
224/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk-lääkärin koulutus porvoossa kestää 5,5 vuotta, potilaina rantaruotsalaisia, palkka maksetaan porvoon kruunuina, summa ei ole vertailukelpoinen.

Vierailija
225/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti hoitajat saavat kunnon korotuksen vuodesta toiseen toistuneiden tyhjien lupausten sijaan.

Juu helppo huudella mutta kuka sen maksaa? sinäkö?

Vierailija
226/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajien palkkavaatimus on naurettava. Olen maisteri, julkisella puolella keskijohdon tehtävissä ja vastuuta on todella paljon. Palkkani on 4300e, ja olen opiskellut sen eteen tuplasti sen minkä sairaanhoitajat.

Palkkaa isompi ongelma hoitoalalla on huono johtaminen ja puutteellinen resursointi. Nuo kun laitetaan kuntoon ja siirretään hoitajilta pois lääkäreille tai sihteereille alkujaan kuuluneet tehtävät, niin ongelma on korjattu. Sen jälkeen voidaankin alkaa miettiä, onko lääkäreiden palkkataso neuvoteltu yläkanttiin…

Palkkavaatimus on kuin onkin ihan naurettava. Luileko hoitsut oikeasti, että rinnastettaisiin maistereihin??

Vähän. nyt järkeä päähän, sinne ammattikoululaisillekin.

Vierailija
227/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitaja. Tienaan nettona n. 1900e, riittää itselleni ja säästöön jää.

Ongelmana ei oo palkka vaan työn raskaus. Työolot inhimillisiksi, enemmän käsipareja. Itselleni on tärkeämpää se, että työhyvinvointi olisi kunnossa, kuin palkka.

Jokainen työ on arvokas. Toivon, ettei kukaan arvostele toistensa työtä. Kukaan ei voi tietää, millaista on kenenkään työ.

Vierailija
228/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noi hoitajat mitään väsyneitä työstä ole olen ollut samoissa töissä ja tämän itse nähnyt, henkilökohtaiset asiansa, hierarkia ja turhautuminen kun ovat pienempi palkkaisia kuin lääkärit, se heitä rasittaa. Kateus.

Vierailija
229/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän rajojen riittää Paltamon lapsivankilan rakentamiseen.

Vierailija
230/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juristi ja kunnalla töissä, ja jos sairaanhoitajat saa tuollaiset kororukset, niin minä haluan myös. Täysin epärealistinen vaatimus. En nyt halua kuulostaa kopealta, mutta missä maailmassa sairaanhoitajat saa enemmän palkkaa kuin lakimiehet? Jos on julkisella puolella töissä niin pitkän, vaativan (kyllä, hoitajan työ on varmasti myös todella vaativaa) yliopistotutkinnon jälkeen saa tehdä jonkin aikaa töitä, ennen kuin pääsee tuohon 4300€ mitä hoitajat havittelevat keskipalkakseen.

Jos ihan rehellisiä ollaan, niin onko hoitajan työ yhtä vaativaa kuin lakimiehen?

Vierailija
231/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jammu Vuohijoki kirjoitti:

Täytyyhän rajojen riittää Paltamon lapsivankilan rakentamiseen.

Rahojen siis. Tietysti rajojenkin, näin putinisti-feministinä sanon.

Vierailija
232/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoitaja. Tienaan nettona n. 1900e, riittää itselleni ja säästöön jää.

Ongelmana ei oo palkka vaan työn raskaus. Työolot inhimillisiksi, enemmän käsipareja. Itselleni on tärkeämpää se, että työhyvinvointi olisi kunnossa, kuin palkka.

Jokainen työ on arvokas. Toivon, ettei kukaan arvostele toistensa työtä. Kukaan ei voi tietää, millaista on kenenkään työ.

Ukas nmten tövurp laat, eiköhän se ole se toinen hoitsu, joka nimellisesti suorittanut ”lisäopintoja” ja suorittanut ”hallinnon alan” tutkinnon… Katse sinne suuntaa, miksi edes hoitsu ei osaa hoitsuille tehdä työvuoroja. Ja tästä meidän muiden pitäisi maksaa extraa??

Vierailija
233/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajien palkkavaatimus on naurettava. Olen maisteri, julkisella puolella keskijohdon tehtävissä ja vastuuta on todella paljon. Palkkani on 4300e, ja olen opiskellut sen eteen tuplasti sen minkä sairaanhoitajat.

Palkkaa isompi ongelma hoitoalalla on huono johtaminen ja puutteellinen resursointi. Nuo kun laitetaan kuntoon ja siirretään hoitajilta pois lääkäreille tai sihteereille alkujaan kuuluneet tehtävät, niin ongelma on korjattu. Sen jälkeen voidaankin alkaa miettiä, onko lääkäreiden palkkataso neuvoteltu yläkanttiin…

Palkkavaatimus on kuin onkin ihan naurettava. Luileko hoitsut oikeasti, että rinnastettaisiin maistereihin??

Jos kaikki maisterit pistettäisiin pihalle töistä, mitään ongelmaa siitä ei aiheudu kuin maistereille itselleen, mutta jos kaikki hoitajat laitettaisiin pihalle töistään täällä vallitsisi kaaos ja hätä. Onkohan meillä arvot hieman vinksallaan?

Vierailija
234/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja saan 2750e. Luuletteko oikeasti, että suostun siihen, et joku ammattikoululainen saa tonnin enemmön kuin minä?

Vierailija
235/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä jää, terv. tohtoriksi väitellyt, 3200 €/kk. No, eipähän ainakaan tarvitse enää olla apurahalimbossa…

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen FT ja työskentelen vaativassa asiantuntijatyössä, palkka 3600.

No, siinäs nyt näette... tohtori yliopistokoulutuksella jää jälkeen asiantuntijatyötä tekevän amk-sairaanhoitajan palkoissa pian. Hahah!

Vierailija
236/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksittäistapauksilla eri alojen palkkoja voi verrata. Toki hoitoalalla voi tienata ihan hyvinkin, mutta se edellyttää töitä iltaisin, öisin, viikonloppuisin, pyhäpäivinä jne ja jos suostuu tekemään tuplavuroja yms.

Jos tekee vain tavallista päivätyötä arkisin, niin ei siinä aina ansaitse välttämättä lääkärikään. Mutta.. lääkärikin voi niin halutessaan tienata vaikka yli kymppitonnin kuussa. Töitä voi tehdä myös yksityisellä puolella, hoitaa päivystykset ja entäs keikkalääkärit sitten - kovat tulot usein varsin pintapuolisesta hoitamisesta, jossa potilasta ei kunnolla kohdata.

Palkkoja voi hyvin verrata keskimääräisellä kokonaisansioilla. Ei siellä hoitajien palkat ole parempia kuin nyt vaikka DI.lla.

Ja totta kai markkinataloudessa pitääkin vaikuttaa kysynnän ja tarjonnan laki - työvoimapula-alalla on pakko kilpailla palkallakin. Tätä on jonkun verran alkanut näkymään hoitoalallakin, esim hälyrahojen muodossa.

Vierailija
237/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki maisterit pistettäisiin pihalle töistä, mitään ongelmaa siitä ei aiheudu kuin maistereille itselleen, mutta jos kaikki hoitajat laitettaisiin pihalle töistään täällä vallitsisi kaaos ja hätä. Onkohan meillä arvot hieman vinksallaan?

Mitäs ajattelit noin niiku opetuspuolella käyvän? Jokainen opettaja peruskoulustalöhtiennon maisteri ammatiltaan. Luuletko, että maisterit suostuu siihen, että saavat vähemmän kuin amis?

Vierailija
238/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja samalla logiikalla sulle pitäisi maksaa varmaan enemmän kuin Kimi Räikköselle.

Haloo, me ei eletä maailmassa, missä kaikki maisterit pistetään töistä.

Vierailija
239/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kerran, että olet opiskellut pidempään ei erityisesti oikeuta parempaan palkkaan. Opiskelun pituudella ei pitäisi olla niin hirveästi tekemistä palkan kanssa, vaan mainitsemasi vastuun.

(Oudosti kyllä sitten kun tapahtuu vaikka joku öljyonnettomuus ei kukaan ole siitä vastuussa, ei kukaan niistä megapalkatuista "vastuullisista" hemmoista.)

Vierailija
240/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä hoitajat on vaatimuksineen niin törkeitä ja uskomattoman ahneIta! Itse ovat ammatin ja alan valinneet ja nyt vakavasti sairaiden henki vaarantuu tämän törkeyden takia! Jokaisella alalla palkankorotukset olisivat tarpeen. Miksi vain nämä ovat aina etulinjassa vaatimassa!?

Euroopassa on sotatila ja nämä vaarantavat omassa maassamme ihmishenkiä, niin järkyttävää touhua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi