Jos asuisitte Yhdysvalloissa, niin missä siellä asuisitte?
Minä asuisin New Yorkissa, Los Angelesissa tai jossain osassa Floridaa.
Kommentit (43)
Siellä missä on vanhaastaan suomalaisasutusta, esi.Mntana.
Toisaalta Etelävaltiot ja Kalifornia kiehtoo myös. Kalifornian luonto on upea ja New Orleansin rappioromantiikka sytyttävät.
Pohjois- tai koilisosissa varmaan.
En missään nimessä "Bible Beltillä".
Captiva Island, terkkuja kaikille, jotka ovat olleet siellä töissä n. 1980
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 20:56"]
Minä asuisin New Yorkissa, Los Angelesissa tai jossain osassa Floridaa.
[/quote]
Täysin samat täällä!
2 matkaa Jenkkeihin varattuna nytkin...
Vermontissa-kauniit vuorimaisemat,lähellä Kanadan rajaa( jos USA välillä kyllästyttää.) Oikeastaan Kanadan Quebec olisi sitäkin parempi vaihtoehto asuinpaikaksi.
Viileässä, mutta silti rehevän kasvuston paikassa. Ei missään korvessa kuitenkaan. Sais olla myös vettä lähettyvillä ja veneily- ja kalastusmahdollisuudet. Isompi paikka sais olla, ei mikään sisäsiittoinen 70:n asukkaan pleissi.
Alaskassa. En ole ikinä ollut siellä, mutta toivoisin että se olisi vähän rauhallisempaa ja maaseutumaisempaa ja sellaista... vähemmin ihmisiä ja hälinää.
Piilaaksossa. Sieltä saa elannon ja Kaliforniassa on ihania paikkoja <3
Ehkä jossain päin Kaliforniaa tai jossain pohjoisemmassa esim. Milwaukeessa.
Jossain yläluokkaisessa pikkukaupungissa Conneticutissa tai esim Virginiassa. Itärannikolla kuitenkin.
Washington, pohjoiseen suuntaisin koska en sovellu kuumalla vyöhekkeellä asumiseen. Seattle olisi ihana paikka asua, kanadan raja lähellä eikä ole liian valtava
Suurin osa asuisi jossain slummissa. Ei suomalaisilla ole varaa unelmoida tästä.
En juurikaan välitä isoista kaupungeista (kuten Helsingistä). Siellä on aivan ylisuuret vuokrat ja muutenkin kauhea kilpailu kaikessa. Missään maallakaan en haluaisi asua, vaikka sinänsä maalaisidylli minua kovasti viehättääkin. Ehkä jokin sellainen pienempi kaupunki jonkin vähän isomman kaupungin vieressä. Työmatkan tulisi olla kuitenkin suht lyhyt. Tärkeintä ehkä kuitenkin olisi tietynlaiset sääolosuhteet. Suomessa olen masentunut käytännössä syyskuusta huhtikuuhun valon vähyyden vuoksi. Myöskään jatkuva kylmyys ei ole mukavaa. Sellanen aurinkoinen paikka, ei liian kuuma olisi sopiva. Minulle ei ole mitään väliä, onko kaupunki kuinka "hieno" ja onko siellä hienoja nähtävyyksiä. Sellaisia voi sitten lomalla käydä erikseen katsomassa. Arki kuitenkin menee aina työasioihin ja ruokakaupassa käymiseen käytännössä.
Atlantassa tai Bostonissa varmaan. Manhattanilla jos olisin todella rikas.
Ainahan jossain SFssa tai NYssa voi haluta asua, mutta löytyykö teiltä varaa siihen on ihan toinen asia. Veikkaan että ei.
Eteläosissa. Mulle sopisi hyvin ne kelit ja en kärsi edes kesäkuumuudesta.
Ehkä Florida, miksei joku rutikuiva Texaskin. Lousiana on kaunista, mutta vissiin johtaa rikostilastoja.