Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa vihdoinkin tulla totuus esiin hoitajien työmoraalista. Toista yhtä laiskaa ammattikuntaa ei voi olla. 

SAA JAKAA!

Vierailija
2/22 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kehtaatte, ei mitään puolusteltavaa, kannatan teidän PALKKOJEN PUOLITTAMISTA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilälle sähköpostin liitteeksi, laittakaa. Annetaan mitä välinpitämätön hoitaja ansaitsee, potkun.

Vierailija
4/22 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat on kyllä pahimpia turhasta valittajia. Olisivat tyytyväisiä ERINOMAISEN hyvään osaansa yhteiskunnassa. Ihme vajakkeja.

Vierailija
5/22 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo sitä velttoa kävelyä ja ynseyttä ja laiskuutta, niin vihaksi pistää.

Vierailija
6/22 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hoitajan on oltava aina valmis joustamaan? Noita tilanteita on jatkuvasti. "voitko tehdä vielä toisen vuoron?, voitko tehdä huomisen illan pitkänä? Tee pätkäaamu ennen yötä. Tule vapaalta töihin". Jos mun työvuoro on merkitty loppumaan klo 15 listan mukaan, niin mulla voi olla vasukeskustelu 15.15 tai hammaslääkäri puoli neljä. Silloin on oikeus lähteä listan mukaan klo 15. Ei se tarkoita että on laiska, vaan työnantaja on suunnitellut huonosti.

Vierailija
7/22 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, tuo ei ihan pieni ongelma ole tai yksittäistapaus vaan leikkaussaleissa JATKUVA ongelma. Eniten se on ongelma lääkäreille. Olen senkin nähnyt, että lähtevät kävelemään vaikka potilaita on vielä odottamassa käytävässä sovittuja toimenpiteitä. Leikkurissa eivät edes syömässä ehdi käydä, kun leikkaukset on aikataulutettu liian tiukkaan. Kolmelta pitäisi päästä kotiin ja odottavia potilaita voi olla useita.

Vierailija
8/22 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehdataan vielä valittaa kiirettä, on kiire kahville ja ruoka maistuu, työ ei maistu yhtään.

Vierailija
9/22 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 21:09"]Eli hoitajan on oltava aina valmis joustamaan? Noita tilanteita on jatkuvasti. "voitko tehdä vielä toisen vuoron?, voitko tehdä huomisen illan pitkänä? Tee pätkäaamu ennen yötä. Tule vapaalta töihin". Jos mun työvuoro on merkitty loppumaan klo 15 listan mukaan, niin mulla voi olla vasukeskustelu 15.15 tai hammaslääkäri puoli neljä. Silloin on oikeus lähteä listan mukaan klo 15. Ei se tarkoita että on laiska, vaan työnantaja on suunnitellut huonosti.
[/quote]

Syytön mä siihen oo. Tyydy osaasi tai ole ilman töitä.

Vierailija
10/22 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 21:09"]

Eli hoitajan on oltava aina valmis joustamaan? Noita tilanteita on jatkuvasti. "voitko tehdä vielä toisen vuoron?, voitko tehdä huomisen illan pitkänä? Tee pätkäaamu ennen yötä. Tule vapaalta töihin". Jos mun työvuoro on merkitty loppumaan klo 15 listan mukaan, niin mulla voi olla vasukeskustelu 15.15 tai hammaslääkäri puoli neljä. Silloin on oikeus lähteä listan mukaan klo 15. Ei se tarkoita että on laiska, vaan työnantaja on suunnitellut huonosti.

[/quote]

HEI, leikkaus oli kesken.

Vierailija
11/22 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos työnantaja jatkuvasti suunnittelee 9 leikkausta 8 tunnin ajalle valituksista huolimatta, ei se voi monetta vuotta peräkkäin odottaa, että työnantajapuoli joustaa ylitöissä. Joka leikkauspäivä saattaa mennä ylitöiksi.

Vierailija
12/22 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 21:09"]Eli hoitajan on oltava aina valmis joustamaan? Noita tilanteita on jatkuvasti. "voitko tehdä vielä toisen vuoron?, voitko tehdä huomisen illan pitkänä? Tee pätkäaamu ennen yötä. Tule vapaalta töihin". Jos mun työvuoro on merkitty loppumaan klo 15 listan mukaan, niin mulla voi olla vasukeskustelu 15.15 tai hammaslääkäri puoli neljä. Silloin on oikeus lähteä listan mukaan klo 15. Ei se tarkoita että on laiska, vaan työnantaja on suunnitellut huonosti.
[/quote]

Syytön mä siihen oo. Tyydy osaasi tai ole ilman töitä.
[/quote] En tyytynyt vaan vaihdoin työtä. Mutta turhaa kuvitella, että nuo on jotenkin poikkeuksia. Ne on jatkuvaa.

Vierailija
13/22 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 21:11"]

[/quote]

[/quote]

Niin? Joskus on pakko lähteä, voi olla vaikka lento odottamassa, jos on lomalle lähdössä. Kyllä varmasti on jo etukäteen ilmoitettu, että lähteä pitää. 

Vierailija
14/22 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 21:09"]

[/quote]

[/quote] Olkoon. Silloin siihen hankitaan joku toinen, kun aamuvuorolaisen työt loppuu klo 15!

Vierailija
15/22 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 21:09"] Eli hoitajan on oltava aina valmis joustamaan? Noita tilanteita on jatkuvasti. "voitko tehdä vielä toisen vuoron?, voitko tehdä huomisen illan pitkänä? Tee pätkäaamu ennen yötä. Tule vapaalta töihin". Jos mun työvuoro on merkitty loppumaan klo 15 listan mukaan, niin mulla voi olla vasukeskustelu 15.15 tai hammaslääkäri puoli neljä. Silloin on oikeus lähteä listan mukaan klo 15. Ei se tarkoita että on laiska, vaan työnantaja on suunnitellut huonosti. [/quote] HEI, leikkaus oli kesken. [/quote] Olkoon. Silloin siihen hankitaan joku toinen, kun aamuvuorolaisen työt loppuu klo 15!

[/quote]

Hyvä,kun tuli tietooni,että noin heikko työmoraali, anestesiahoitajakin voi lähteä kotiin, minuutilleen.

Vierailija
16/22 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän sitä asennetta, lukekaa ja tarkkaan.

Vierailija
17/22 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, leikkauksesta voi ja saa lähteä, vaikka on kesken.

Vierailija
18/22 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla että leikkauksen olisi voinut peruuttaa ja työnantaja päätti silti jatkaa vaikka kaikki tiesivät että se ei lopu ajoissa. Tuskin oli mikään yksittäistapaus. Kyllä silloin tekis välillä mieli lähteä kävelemään jos on jotain tärkeää itsellä sovittuna. Meillä ei kyllä kirurgeilla koskaan, ikinä ole kiire kotiin, en tiedä miten lapsensa ehtivät hakea hoidosta ym. He peruuttavat suht sovinnolla viimeisen leikkauksen vain jos yksityisvastaanotto odottaa tai viimeinen leikkaus vasta työajan loputtua. Mut silloinkin on välillä hoitajien vika heidän mielestään kun valmistelut, herätykset ym. kestää liian kauan.

Vierailija
19/22 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 21:21"]

Siis, leikkauksesta voi ja saa lähteä, vaikka on kesken.

[/quote]

Vastaisitko?Täytyykö kysyä päättäjiltä?

Vierailija
20/22 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 21:09"]

[/quote]

Jos työnantaja jatkuvasti suunnittelee 9 leikkausta 8 tunnin ajalle valituksista huolimatta, ei se voi monetta vuotta peräkkäin odottaa, että työnantajapuoli joustaa ylitöissä. Joka leikkauspäivä saattaa mennä ylitöiksi.
[/quote]
Minä voin kertoa toisen esimerkin: kuntatyönantaja ei välitä paskaakaan siitä että hoitajat eivät ehdi pitämään 30min ruokatuntia (joka siis yleistyöajassa on sitä omaa aikaa ja silloin pitäisi päästä ihan vaikka poistumaan sieltä työpaikalta ruokailemaan) eikä suostu maksamaan ylityökorvausta koska ylityöt on kielletty vaikka joka päivä tehdään tuo 30min ylitöitä. Siinä sitä ollaan 7,5h ollaan fyysisesti raskaassa työssä ja hyvä jos leipäpalan ehtii hotkaisemaan jossain välissä. Samainen työnantaja ei myöskään takaa 10h lepotaukoa vaan sitä lähdetään klo 22 töistä ja tullaan seuraavana aamuna klo 7 (siihen vielä työmatkat niin käyt kotona nukkumassa sen 6h ja tulet takaisin töihin)- näistä pitäisi myös tulla ylitöitä mutta kuntatyönantaja sanoo vaan "ei järjestynyt vuorot muuten, pakko tulla, ylitöitä ei makseta koska niitä ei saa tehdä." Me ollaan viemässä käräjille tätä asiaa liiton kautta koska työnantaja on VUOSIA sortanut. Eli oikein hienoa, että joku muukin on pistänyt stopin tälle, luultavasti tässäkin on kyse juuri siitä että työnantaja on jatkuvasti buukannut leikkaukset päin persettä ja olettaa vaan ettei hoitajalla ole muuta elämää kuin työ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä