Paras ehkäisy +40 vuotiaalle
Mitä kokemuksia?
Lääkäri ehdotteli
+minipilleriä
+kierukkaa (nou nou nou)
+ehkäisykapselia
+ ehkä joku muu pilleri joka jäi
vähän epäselväksi kaiken järkytyksen keskellä
Olen käyttänyt jo ikuisuuden ehkäisyrengasta.
Ja tykkään siitä tosi paljon. Mutta kun ikää tulee niin
kuulemma pakko luopua siitä :(
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 21:08"]
Miks yli nelikymppisen tarvii ehkästä
[/quote]
Oletko vähän tyhmä?
[/quote]
en mutta outo ajatus että vanhojenki pitää ehkästä :D
Rytmimenetelmä.
Eli piereskelet rytmikkäästi parin minuutin välein.
Mulle tehtiin vähän alle 40-vuotiaana sterilisaatio Essurella. Mun mielestä se oli ja on paras vaihtoehto, kun olin aivan satavarma etten tässä iässä enää lapsia halua.
Otin vuosi sitten kuparikierukan. Voi, kun olisin jo aiemmin ymmärtänyt tämän ehkäisymenetelmän erinomaisuuden. Ei myrkkyjä kroppaan enää.
N40
Mä oon 39 ja hormonikierukasta en luovu. Päässyt kuukautisista eroon ja se on huippua...laitan ehdottomasti toisen Miranan kun tämä vanhenee...
Meillä mies kävi viitisen vuotta sitten vasektomiassa. Tosi huippu vaihtoehto. Huoletonta eikä minun tarvitse altistua ylimääräisille hormoneille, jotka eivät minulle sovi.
Onko vakkarimiestä? Jos on, niin hänelle vasektomia.
Nää on tosi yksilöllisiä juttuja. Ja ai mikä paska? Mulla ainakin pms-oireet muuttuivat todella hurjiksi kun 40 alkoi lähestyä. Siis niin hurjiksi, että mies teki mieli pistää maantielle, lapset perään ja itse hypätä junan alle. Ehkäisynä silloin kuparikierukka. Sittemmin Yasmin korjasi pms-oireet paremmalle tolalle, nyt on mieskin taas ihan siedettävä.
Onpa erikoista, ettei naisille tehdä enää sterilisaatioita. Ei noista kyllä mun korvaani mikään vaihtoehto kuulosta kauhean hyvältä. Itselläni on klipseillä tehty sterilisaatio kymmenisen vuotta sitten, aivan mainio, huoleton ja myrkytön keino. Kyllä ärsyttäisi, jos tässä iässä olisi vielä pakko käyttää jotain hormoniehkäisyä. N44
Miehet tieten ei voi tehä strelisaatiota joka on kuulemma helpompi miehelle kuin naiselle?!
Mulle vähän aikaa sit tehty sterilisaatio essure-menetelmällä. Varma, helppo, ei nukutuksia saati leikkauksia. Implantit vaan tukkeeksi päiväkirurgisena operaationa. Ikää 40 ja varma etten enää lapsia lisää halua. Heti sain lähetteen kun asiaa toivomassa lääkärin vastaanotolla kävin.
Hormonikierukka on naisen paras ystävä. En usko että tulen enää koskaan tarvitsemaan ehkäisyä (olen 43, en ole parisuhteessa enkä etsi uutta suhdetta), mutta en halua luopua hormonikierukasta koska elämä ilman kuukautisia, kuukautiskipuja ja kuukautisiin liittyviä mielialaongelmia on niin mahtavaa.
Valitettavasti tässä 50 v. pitää myös vielä ehkäistä, kun kuukautiset säännölliset eikä ole vielä valmis nunnaksi ryhtymään.
Entäs kohdun poltto? Loppuu menkat eikä voi tulla enää raskaaksi. Nopea polikliininen toimenpide.
Mä olen 43-vuotias ja käytän yhdistelmäehkäisypillereitä. Voin käyttää niitä huoleti 5-kymppiseksi asti, sanoi lääkäri. Sitten mitataan hormoniarvot, jos ovat laskussa, voin lopettaa pillerit. En tupakoi. Olen käyttänyt pillereitä 17-vuotiaasta asti, poislukien raskausajat. Ei mitään ongelmia.
Veritulpasta on turha vouhottaa, jos on ollut raskaana eikä sukurasitetta ole, eikä polta. Raskaus itsessään on suurempi riski veritulpalle kuin pillerit.