Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääke lapselle

Vierailija
18.09.2015 |

Joo eli lapsi 2,6v sai korvatulehdukseen nestemäisen lääkkeen. Oon kokeillu sekottaa mehuun, rahkaan, ruokaan, suklaaseen, sekä yrittäny selittää, miks on niin tärkeetä ottaa lääke. Ei onnistu. Onko muita keinoja, kun pakolla ruiskulla suuhun? Vinkkejä!??

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunajaa mausteeksi ja selittämällä kuinka tärkeää on ottaa hyvä lääke. Lahjontaa voi myös käyttää. Päälle mehua ja kehumista

Vierailija
2/13 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheallehan nuo yleensä maistuu ja pilaa ruuan kuin ruuan. Varmaan veteen sekoittaminen ja jotain hunajaa mausteeksi voisi toimia parhaiten. Ja se, että lapsi juo litkun esim. nokkamukista tms, niin ei haista niin hyvin sitä. Makuaisti kun on isolta osin hajuaistia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina laittanut ruiskulla suuhun ilmaan mitään poppakonsteja. Lääke otetaan ja sillä selvä. Koskaan en ole joutunut tappelemaan omien lasten kanssa. Töissä sitten senkin edestä.

Sh

Vierailija
4/13 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun mun pikkuveljelle annettiin lääke, veli huusi kurkku suorana ja aina kun veti henkeä, vanhemmat ruiskaisi lääkettä suuhun.

Vierailija
5/13 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita selittää lapselle että lääke auttaa korvakipuun. Lapset ei ole tyhmiä että rehellisyys on paras tapa saada ottamaan lääke. Nielaisee nopeasti lääkkeen niin saa jotain mikä vie pahan maun suusta. Vanha kunnon selitys siitä miksi lääke on tehokas on se että se kun se on pahaa. Sitten on psykologiset keinot. Olet kova, urhea, kestät muita enemmän jne.

Vierailija
6/13 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 21:06"]Minä olen aina laittanut ruiskulla suuhun ilmaan mitään poppakonsteja. Lääke otetaan ja sillä selvä. Koskaan en ole joutunut tappelemaan omien lasten kanssa. Töissä sitten senkin edestä.

Sh
[/quote]
Tätäki yritin, sylki pois ja toka kerran oksensi. Täytyy yrittää aamulla uuestaan ruiskulla suuhun.

Vierailija
7/13 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lupaisin mieluummin ehkä jonkun herkun/kivan tekemisen mitä lapsi ei usein saa, sitten, kun on ensin ottanut lääkkeen. Tuo toimii meillä ja tähän mennessä lääkkeet on otettu suhteellisen kiltisti.

Vierailija
8/13 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein kaakaojauheesta ja tilkasta maitoa sellaisen namitahnan ja laitoin lääkettä sen sekaan.

Vierailija
9/13 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha ottaa lääkettä korvatulehdukseen. Älykäs lapsi.

Vierailija
10/13 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruiskulla suuhun. Älä ala kikkaimemaan!

Vierailija
11/13 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksanut "kikkailla" kummemmin, vaan otin hellän päättäväisesti ja napakasti lapsen kainaloon ja työnsin ruiskun suuhun. Selitin samalla, että "äiti antaa nyt lääkettä ja tiedän, ettei se maistu hyvälle ja tuntuu vähän kurjalta, mutta tämä lääke on tärkeä ottaa että paranet". Sitten kun lääke on mennyt, oon antanu heti jotain hyvänmakuista suuhun. Ja sitten lopuksi kiittänyt ja kehunut lasta. Pientä itkua ja vastustelua on toki tullut, mutta tuskinpa noille mitään traumaa on jäänyt

Vierailija
12/13 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja semmonen käytännön vinkki vielä, et laita ruisku suuhun viistosti ja ruuttaa lääkettä pieni määrä kerrallaan poskea kohti. Ei siis suoraan kohti kurkkua, jolloin lapsen saattaa olla hankalampi sitä nielaista ja saattaa myös yskittää/yökkäyttää helpommin. T. äiti ja sh

Vierailija
13/13 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista, näitä yritetään!!! T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän