Olen hoitaja, joka ei kuulu liittoon
Tullessani työhön aamuvuoroon, minua nimiteltiin ja päälleni uhkailtiin sylkeä. Huudeltiin myös, ettei ensi viikolla saisi tulla töihin.
Ei minulla ole säästöjä, jotta voisin jäädä töistä pois, enkä saa lakkoavustuksia, kun en kuulu liittoon. Mitä minun tässä tilanteessa pitäisi tehdä?
Pelottaa lähteä vuorosta pois.
Ilkkujille tiedoksi, että kirjoitan kommenttini ihan lakisääteisellä ruokatauollani.
Kommentit (127)
Ahtausalalla on, jos et lakkoile
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa lakonjälkeistä aikaa sinulle. Tulet olemaan jatkossa suosittu työpaikallasi 😍
Niin, tällai se valitettu työilmapiiri tosiaan paranee.
Entäs jos kaikki puhaltaisivat yhteen hiileen? Tukisivat toisiaan eivätkä ku*isi toisten aamupuuroon? Olisiko se oikeasti liikaa pyydetty?
Kyllä alinta saastaa ovat nämä lakkoilevat hoitajat. Siedätte menettää työpaikanne, ulkomailta saa tilalle kyllä hoitajia, ette ole lainkaan korvaamattomia. Lain mukaan kaikilla on oikeus tehdä työnsä ja oikeat hoitajat niin tekevätkin.
Vierailija kirjoitti:
Lakko avustus ei kata palkkaa idiootit.
Ei, lakkoavustus (yhdyssana, muuten) kattaa enemmän kuin palkan. 140e/pv.
Tämä on se syy, miksi meidänkin praktiikalla on ammattitaitoisia hoitajia, eivät ole yksikään Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan näkökulmasta voin kertoa että yksikään lakkohuutelija ei ainakaan etene urallaan.
Työnamntajan näkökulmasta voin kertoa että rikkurit olen laittanut pihalle aina siirtämällä ei-haluttuihin tehtäviin. Nämä ihmiset eivät tee mitään muuta kuin elävät siivellä, loisivat ja aiheuttavat pahaa työympäristössään. Kun työntekijät tukevat toisiaan, on työilmapiiri hyvä ja hyvä työilmapiiri merkitsee vähemmän poissaoloja, vähemmän osaavia poislähteviä työntekijöitä ja parempaa tulosta.
T. Ei-hoitoalan työnantaja
68, bisnesäly taas huipussaan. Lakkoilevat loiset hoidetaan yleensä ulos kätevästi yt:eissä.
Vierailija kirjoitti:
Näin potilaan näkökulmasta, arvostan näitä ketkä lakosta huolimatta hoitavat minua, ja jutuista päätellen teille lakkolaisille tulee aika ikävät oltavat, täällä ainakin arvostetaan ulkomaanapuja, he ovat ammattitaitoisia ja ystävällisiä.
Toisen potilaan näkökulma täällä on se että varmistin ennen lähtöä varatulle ajalleni, että tänään minua hoitanut hoitaja ei ollut lakonalaisessa työssä. Olisin jäänyt ennemmin hoitamatta kun mennyt rikkurin hoidettavaksi.
Jos ei kuulu liittoon, tuleekin mennä töihin. Ei silloin ole rikkuri.
Rikkuri on liittoon kuuluva, joka menee töihin...
Vierailija kirjoitti:
68, bisnesäly taas huipussaan. Lakkoilevat loiset hoidetaan yleensä ulos kätevästi yt:eissä.
Kiitos, bisnekset menevät erinomaisesti. Yt:tä meillä ei ole koskaan ollutkaan.
Meillä kyllä täällä on nämä upeat ammattitaitoiset hoitajat töissä, he todella välittävät potilaistaan, ilolla heille lisää palkkaa voi myöntää, mutta lakkoilijat vaihdat heti pois kun mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kuulu liittoon, tuleekin mennä töihin. Ei silloin ole rikkuri.
Rikkuri on liittoon kuuluva, joka menee töihin...
Nykykielessä rikkuri on ihminen joka tekee lakonalaista työtä, oli liitossa tai ei. Ei ne oikeudet koske pelkästään liittoon kuuluvia joista nyt taistellaan.
72, onpas pikkufirma sitten. Yt:t ei tarkoita sitä mitä luulet vaikka yritystä et edes omista , taitaa lakkoilu olla paska hoitsulla tylsää kun pitää roolia vetää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, bisnekset menevät erinomaisesti. Yt:tä meillä ei ole koskaan ollutkaan.
Harvassa mielikuvitusyrityksessä niitä on.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kyllä täällä on nämä upeat ammattitaitoiset hoitajat töissä, he todella välittävät potilaistaan, ilolla heille lisää palkkaa voi myöntää, mutta lakkoilijat vaihdat heti pois kun mahdollista.
Miksi heille lisää palkkaa? He myrkyttävät työilmapiiriä ja pissivät muiden aamupuuroon. Heiltä pois niin 5pv työviikko, äitiysvapaat, tessit yms.
74, ei työt ole lakossa vaan ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
72, onpas pikkufirma sitten. Yt:t ei tarkoita sitä mitä luulet vaikka yritystä et edes omista , taitaa lakkoilu olla paska hoitsulla tylsää kun pitää roolia vetää.
Pikkufirma onkin. 6 työntekijää tällä hetkellä.
Suomessa on työaikalaki joka takaa kaiken tuon, ei siihen liittoa tarvitse. Astu nykyaikaan.
79, nimenomaan pikkufirma. Tiedätkö edes miksi yt:t pidetään? Se ei suinkaan tarkoita potkuja aina, isossa firmassa se on täysin normaali käytäntö jossa samalla pääsee eroon näistä omaan pesään paskojista.
Oma valinta? Onko oma valinta myös ottaa nämä lakkoilijoiden sinullekin saamat edut? Lakkorikkurit ovat alinta saastaa mitä kuvitella saattaa. Ilman työntekijöiden järjestäytymistä ei olisi saatu 5-päiväistä viikkoa, ei sairauspäivärahoja, ei edes alkeellisesti inhimillisiä työolosuhteita, ei minimipalkkaa, ei tesiä, ei mitään. Ja sinusta se on “oma valinta”. Naurattaisi jos ei itkettäisi.