Olen hoitaja, joka ei kuulu liittoon
Tullessani työhön aamuvuoroon, minua nimiteltiin ja päälleni uhkailtiin sylkeä. Huudeltiin myös, ettei ensi viikolla saisi tulla töihin.
Ei minulla ole säästöjä, jotta voisin jäädä töistä pois, enkä saa lakkoavustuksia, kun en kuulu liittoon. Mitä minun tässä tilanteessa pitäisi tehdä?
Pelottaa lähteä vuorosta pois.
Ilkkujille tiedoksi, että kirjoitan kommenttini ihan lakisääteisellä ruokatauollani.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsin kotiin ilman ongelmia, mutta maanantai kyllä vähän pelottaa.
Miksi et liity liittoon? Itsekin liityin vasta lakkoa edeltävällä viikolla. Lakkoavustus on niin suuri, että vaikka ei tulisikaan korotuksia, niin ainakin tulee ilmainen loma. Itseasiassa paremmalla ”palkalla” kuin mitä työnantaja maksaa. Tätä ei siis voi hävitä!
Liiton lakkoavustus on niin suuri, että Tehyn kassa on tyhjä vappuun mennessä, jos ei jo aikaisemmin. Miten sitten suu pannaan, jos/kun lakko venyy ja rahaa ei tule mistään?
Kuule älä sinä siitä huolehdi! Kyllä me pärjätään!
Riittää kuulemma loppuvuodeksi, eikö Rytköskä juuri niin vihjannut
Ensi viikon jälkeen hoitajia on lakossa 40.000. Jokainen lakkopäivä maksaa Tehylle ja Superille silloin noin 6 miljoonaa. Loppuvuonna on vielä 275 päivää eli liitoilla on siis yli miljardin euron lakkokassa. Taisi tulla melkoinen aprillipila nyt liittoapinalta.
No jos edellisestä lakosta on se pari-kolmekymmentä vuotta, niin eiköhän sinne kassoihin ole aika paljon lakkoavustusrahaa kertynyt jäsenmaksujen muodossa.
Kyllä on nyt mittasuhteet hukassa, eikä ymmärretä kuinka iso raha on miljardi. Millään liitolla ei ole tuollaisia summia edes sijoitusvarallisuutena vaikka Kojamon suuromistajia ovatkin. Taisi Tehyn edellisen lakon aikana lakkokassan suuruus olla noin 10 miljoonaa euroa, tällä hetkellä Tehyn koko varallisuus on noin 50 miljoonan luokkaa, joten aika nopeasti on kassa tyhjä.
Hoitajat on tunnetusti huonoja numeroiden kanssa.
Siellä on pari ylläriä tulossa lakkoavustuksesta, esim veroprosentti, sitä maksetaan vain työpäiviltä, jne…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liity ihmeessä heti liittoon! Saat lakkoavustusta enemmän kuin palkkaa! Ihan oikeasti kannattaa nyt kuulua liittoon.
Ihan shaibaa lakkoavustuksen määrä 140€ :
16€ verottomana, lopusta verot 45% ainakin Tehyllä. Mun talous ei kestä montaa päivää lakkoilla. Täytyy sitten ratkaista jotenkin.Eli saat lakkoavustusta viikossa n. 590e käteen, eikä sun talous kestä... Kuinka suuret tulot sulla hoitajana normaalisti muka on?
Miinus vero 45%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liity ihmeessä heti liittoon! Saat lakkoavustusta enemmän kuin palkkaa! Ihan oikeasti kannattaa nyt kuulua liittoon.
Ihan shaibaa lakkoavustuksen määrä 140€ :
16€ verottomana, lopusta verot 45% ainakin Tehyllä. Mun talous ei kestä montaa päivää lakkoilla. Täytyy sitten ratkaista jotenkin.Eli saat lakkoavustusta viikossa n. 590e käteen, eikä sun talous kestä... Kuinka suuret tulot sulla hoitajana normaalisti muka on?
Miinus vero 45%
Lakkoavustuksesta 16 euroa on verovapaata. Sen ylimenevästä osasta menee veroa 45 %. Tehy ei voi vaikuttaa veroprosenttiin. Näin ollen lakkoavustuksesta jää käteen 84,20 €.
Vierailija kirjoitti:
Liity liittoon niin alat saada lakkokorvausta.
Ei taida enää auttaa, liian myöhäistä nyt. Eikö liiton jäsen pidä olla ollut vähintään vuoden, tai useamman kk ainakin, ennen kuin sa8si edes tt kassasta rahaa.
Hahahahhaa..
Kuka yritti sylkeä päälle?
Siivoojako? Joka halusi kerrankin rauhassa pestä lattioita.
Pyydä työnantajaa palkkaamaan vartija turvaamaan työhön pääsyä. Kannattaa myös ottaa videokamera kuvausvalmiuteen ja julkaista Youtubeen niin saavat lakkovahdit kaipaamaansa näkyvyyttä ja kutsun käräjille. Nyt ei eletä enää -70 lukua eikä lakkovahti ole mikään mafiamies..
Hoitajat on tunnetusti huonoja numeroiden kanssa.