Olen hoitaja, joka ei kuulu liittoon
Tullessani työhön aamuvuoroon, minua nimiteltiin ja päälleni uhkailtiin sylkeä. Huudeltiin myös, ettei ensi viikolla saisi tulla töihin.
Ei minulla ole säästöjä, jotta voisin jäädä töistä pois, enkä saa lakkoavustuksia, kun en kuulu liittoon. Mitä minun tässä tilanteessa pitäisi tehdä?
Pelottaa lähteä vuorosta pois.
Ilkkujille tiedoksi, että kirjoitan kommenttini ihan lakisääteisellä ruokatauollani.
Kommentit (127)
Ihanaa lakonjälkeistä aikaa sinulle. Tulet olemaan jatkossa suosittu työpaikallasi 😍
Tsemppiä! Olen sitä mieltä, että jos oma palkka ja työehdot miellyttää, niin kotiin on turha jäädä. Uskon, että myös työnantaja huomioi tämän.
Toivon myös, että tämä nykyinen tilanne edistää yksityistämistä entisestään ja pääsemme eroon tasapalkkauksesta ja vakiviroista. Näkisivätpä niidenkin haltijat mitä työmarkkinat oikeasti ovat - palkan, ehtojen ja työn pysyvyyden suhteen.
Olin viime lakon aikana vastavalmistunut, jolla kaksi pientä lasta. Ei minulla ollut rahaa maksaa liiton jäsenmaksuja ja kävin liittoon kuulumattomana töissä.
Lakon jälkeen kaikki hyljeksivät minua. Sain viettää taukoni yksin ja syödä yksin. Työasiat kyllä puhuttiin ja neuvottiin, mutta mitään muuta keskustelua ei ollut. Minua ei myöskään pyydetty mukaan mihinkään tapahtumiin tai illanviettoihin.
Vaihdoin kahden vuoden jälkeen työpaikkaa, niin sinnekin juorusivat, että olen rikkuri ja sain samaa kohtelua. Nyt kolmen työpaikan vaihdon jälkeen historia ei enää seuraa minua ja meillä on ihana työyhteisö.
Vierailija kirjoitti:
Olin viime lakon aikana vastavalmistunut, jolla kaksi pientä lasta. Ei minulla ollut rahaa maksaa liiton jäsenmaksuja ja kävin liittoon kuulumattomana töissä.
Lakon jälkeen kaikki hyljeksivät minua. Sain viettää taukoni yksin ja syödä yksin. Työasiat kyllä puhuttiin ja neuvottiin, mutta mitään muuta keskustelua ei ollut. Minua ei myöskään pyydetty mukaan mihinkään tapahtumiin tai illanviettoihin.
Vaihdoin kahden vuoden jälkeen työpaikkaa, niin sinnekin juorusivat, että olen rikkuri ja sain samaa kohtelua. Nyt kolmen työpaikan vaihdon jälkeen historia ei enää seuraa minua ja meillä on ihana työyhteisö.
Liiton maksut saa vähentää täysimääräisenä verotuksesta eikä se ole kovin montaa kymppiä palkasta kuukaudessa.
Liity ihmeessä heti liittoon! Saat lakkoavustusta enemmän kuin palkkaa! Ihan oikeasti kannattaa nyt kuulua liittoon.
Vierailija kirjoitti:
Liity liittoon niin alat saada lakkokorvausta.
Tämä! Ei ole myöhäistä, jos ap niin luulet. Voit liittyä koska vaan, ja alat heti saada lakkoavustusta siinä missä muutkin.
Et kuulu liittoon, mutta kyllä liiton taistelemat palkankorotukset ja edut sinullekin kelpaavat. Vapaamatkustaja!
Lakkoilijat paniikissa levittää väärää tietoa. Liittoon kuulumaton ei voi olla rikkuri.
Vierailija kirjoitti:
Sinun olisi tullut ehdottomasti tehdä valitus työpaikkakiusaamisesta. Sitähän se puhtaasti oli.
Pikkasen on hukassa täällä taas osa porukkaa. Liittoon kuuluva ja kuulumaton saa tulla töihin lakon aikana, sitä ei mikään laki kiellä. Ainoastaan liittokuuluva voidaan pahimmassa tapauksessa erottaa liitosta (ei huono juttu ) mutta harvoin niin on käynyt.
Jokaisella on oikeus tehdä työtänsä sitä ei liitto eikä työkaverit voi kieltää.
Kaikki ketkä uhkailee nimi ylös ja ilmoitus työnantajalle sekä mahdollinen rikosilmoitus.
Lakko avustus ei kata palkkaa idiootit.
Meillä täällä oli kyllä kaikki töissä tänään, oikeat hoitajat välittää potilaistaan.
Työnantajan näkökulmasta voin kertoa että yksikään lakkohuutelija ei ainakaan etene urallaan.
Rikkuri on työpaikan ULKOPUOLINEN työntekijä joka tulee työnantajan palkkaamana tekemään lakonalaisia töitä. Omaa työtä saa tehdä, ei voi olla rikkuri kun tekee omaa työtään. Kiitos teille jo nyt hoitajat, ketkä ajattelette potilaitanne.
Vierailija kirjoitti:
Lakkoilijat paniikissa levittää väärää tietoa. Liittoon kuulumaton ei voi olla rikkuri.
Tekee lakonalaista työtä niin silloin on rikkuri kuului liitton tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Rikkuri on työpaikan ULKOPUOLINEN työntekijä joka tulee työnantajan palkkaamana tekemään lakonalaisia töitä. Omaa työtä saa tehdä, ei voi olla rikkuri kun tekee omaa työtään. Kiitos teille jo nyt hoitajat, ketkä ajattelette potilaitanne.
Ei ole, on lakonmurtaja.
Meillä on jo hommat katsottu uudelleen näille meidän lakkohoitajille, samaan paikkaan ette pääse enää vaan työnne on mitä "ihaninta" tästä lähin.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan näkökulmasta voin kertoa että yksikään lakkohuutelija ei ainakaan etene urallaan.
Ai millä uralla? Olet vitsi.
Alunperin rikkuri on ollutkin ulkopuolinen, nykyään termit on sekoitettu kun ei muusta tiedetä. Hyvä hoitajat ketkä tekevät työnsä lakosta huolimatta!
Meet vaan töihin. Laita vaikka kuulokkeet päähän. Sulla ei palkka katkera, huutelijat on kohta pa ellei valtio sitä ennen että koko lakkoa lakipykälineen (taas) =_D