Olen hoitaja, joka ei kuulu liittoon
Tullessani työhön aamuvuoroon, minua nimiteltiin ja päälleni uhkailtiin sylkeä. Huudeltiin myös, ettei ensi viikolla saisi tulla töihin.
Ei minulla ole säästöjä, jotta voisin jäädä töistä pois, enkä saa lakkoavustuksia, kun en kuulu liittoon. Mitä minun tässä tilanteessa pitäisi tehdä?
Pelottaa lähteä vuorosta pois.
Ilkkujille tiedoksi, että kirjoitan kommenttini ihan lakisääteisellä ruokatauollani.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on jo hommat katsottu uudelleen näille meidän lakkohoitajille, samaan paikkaan ette pääse enää vaan työnne on mitä "ihaninta" tästä lähin.
Hahah ja hah, teillä on ureat kengässä että jostain jonkun saatte töitä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
En usko. Tuohan on poliisiasia ja syy irtisanomiseen.
Kenen irtisanomiseen?
Sairaanhoitajan ura, on toki vieras käsite teille työstäkieltäytyjä lakkolaisille.
Vierailija kirjoitti:
Lakko avustus ei kata palkkaa idiootit.
No sen perusteella mitä hoitajat täällä sanovat saavansa käteen niin moni saisi enemmän lakkoavustusta kuin palkkaa.
Tehyn lakkoavustus on 2526€ - 2610,20€ kuukaudessa käteen.
43, nainen, ulkomaisia on jonoksi asti ja onneksi on kuitenkin vielä paljon rehellisiä suomalaisia hoitajia jotka eivät lakkoile. Teille meillä ei ole enää jalansijaa.
Ette raukat lehmäaivot edes tiedä omista lakkoavustuksista, voi jessus, lakkoilkaa , ei teidän järki muuhun pysty. Ilomielin otetaan nää filippiiläiset teidän hommiin, ei teitä tarvita, laiskaa sakkia muutenkin olette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sen perusteella mitä hoitajat täällä sanovat saavansa käteen niin moni saisi enemmän lakkoavustusta kuin palkkaa.
Kerro ihmeessä, millä matematiikalla tuohon päädyit. Lakkoavustus on 140€/päivä ja siitä menee veroa 45%.
Hoitajat kunnostautuvat kyllä hyvin aina työpaikkakiusaamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Tekee lakonalaista työtä niin silloin on rikkuri kuului liitton tai ei.
Laki turvaa oikeuden tehdä töitä. Työt eivät ole lakossa vaan ammattiliittoon kuuluvat työntekijät. Vain liittoon kuuluvat voivat olla rikkureita.
Näin potilaan näkökulmasta, arvostan näitä ketkä lakosta huolimatta hoitavat minua, ja jutuista päätellen teille lakkolaisille tulee aika ikävät oltavat, täällä ainakin arvostetaan ulkomaanapuja, he ovat ammattitaitoisia ja ystävällisiä.
50, mieti vähän, "hoitajia" ketkä eivät osaa edes perus matikkaa, ei ihme että potilaita kuolee hoitovirheisiin kun ei osata edes lääkkeitä annostella oikein.
Meillä on tänään melkein kaikki töissä. Vain kaksi hoitajaa lähti marssimaan lippuineen. Heillä näytti olevan aurinkolasit ja maskit ettei tunnistettaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ihmeessä, millä matematiikalla tuohon päädyit. Lakkoavustus on 140€/päivä ja siitä menee veroa 45%.
Lakkoavustuksen ensimmäiset 16€ päivältä on verotonta ja lopusta menee 45% vero.
Tehyn lakkoavustus on 140€ päivässä jolloin käteen jää 84,20€ päivässä ja lakkoavustus maksetaan seitsemältä päivältä viikossa.
Jos kuukaudessa on 30 päivää, on käteen tuleva lakkoavustus 30*84,2=2526 ja jos 31 päivää niin avustus on 31*84,2=2610,2
Tietysti päiväkohtainen, eli 10 päivän lakosta ei saa avustusta kuin 10 päivältä ei koko kuukaudelta.
Nyt on työnantajan markkinat, parhaat hoitajat on töissä ja lisää saa ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap, voit liittyä liittoon ja saat avustukset.
Ja maksat itsesi kipeäksi + rikastutat ay-liiton pomoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikas liitto siis.
Ja tyhmät ja patalaiskat hoitajat luulee olevansa lakossa kuukauden. Voitte mun puolesta olla vaikka loppuelämänne, muualta saa hoitajia ja halvemmalla ja taatusti motivoituneita. Lakkoilkaa, kyllä liitto teidän loisimisen maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa lakonjälkeistä aikaa sinulle. Tulet olemaan jatkossa suosittu työpaikallasi 😍
Niin, tällai se valitettu työilmapiiri tosiaan paranee.
Kuule ap, voit liittyä liittoon ja saat avustukset.