Miksi juuri pienipalkkaiset naiset????
Sipilä ei ole kertaakaan vastannut tuohon kysymykseen, vaikka sitä on useasti tiedusteltu.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:23"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:10"]
Onko ne leikkaukset tehty vain naisten palkkoihin :0??? Siis miehetkö saa pitää täydet ylityökorvaukset, sunnuntailisät ja ylimääräiset vapaapäivät, oikeasti?! Eihän tuo voi olla laillista että leikkaukset koskee vain toista sukupuolta - että jos vaikka kaupan kassalla on töissä nais- ja miesmyyjä, niin mies saa ne lisät ja nainen ei :(. Tosi törkeää!!! Lisäksi vielä toi, että jonkun palkkarajan jälkeen korvauksia ei leikatakaan... mä kuvittelin että ne lähtee kaikilta jotka niitä saa :(. Mikä se raja on, että tietää lähteekö ne itseltä vai ei?
[/quote] Kyllä naiset noita aloja ylivoimaisesti edustaa, ei tarvi leikkiä tyhmää. Mutta multa ei lähde mitään, mikä on väärin!
[/quote]
Ja miehet taas tekee tehtaissa vuorotöitä ehdottomasti enemmistönä. Enemmistö poliiseista, palomiehistä ja rekkakuskeista on miehiä. He kaikki tekevät vuorotöitä pienellä palkalla. On siis ihan naurettavaa itkeä kuinka "vain naisia ja vain pienipalkkaisia naisia" sorretaan, kun leikkaukset ei mitenkään ole kohdistettu pelkästään naisiin.
[/quote]
kokoonpanopuolella liukuhihnatyössä ovat naiset ehdoton enemmistö. Lisäksi, leikkaukset eivät koske miesvaltaisia suuryrityksiä, joilla on paikallinen sopimus voimassa. Sen sijaan tämä kohdistuu julkiselle puolelle kaikkiin hoitoalan työpaikkoihin.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:35"]
Rakennus- ja kiinteistöaloilla on jo nyt ensinmäinen sairausloma palkaton. Onko nekin naisvaltaisia aloja?!
[/quote] Onko ne pienipalkkaisia aloja?
[/quote]
Raksamiehen keskipalkka samaa luokkaa kuin hoitajilla ja hoitoalan sanotaan olevan pienipalkkainen ala?! Molemilla aloilla myös tyypillistä pätkätyöt...
Koska Sipilä on lestadiolainen, naisen paikka ja asema on mikä on..
Ihan helvetin sama, minä sitoudun irti tästä yhteiskunnasta. Hoitakoon potilaat itse itsensä vastedes. Itse suuntaan lääketieteelliseen ja unohdan perhehaaveeni, joiden takia aloitin sairaanhoitajaopinnot kyvyistäni huolimatta. Aion hankkia koulutuksen Suomessa ja lähteä sitten ehdottomasti ulkomaille töihin. Pitäkää tunkkinne ja kuolkoot suuret ikäluokat kurjasti ja huonosti hoidettuina laitoksissa. Amen.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:30"]No teollisuudessa esim. Sunnuntailisät voivat olla monta sataa prosenttia kun taas esim. Hoitoalalla se on se 100 % Samoin laskennallinen tuntipalkka usein kovempi kuin esim. Hoitoalalla.
Sitä vain ihmettelen ettei kukaan ole tarttunut siihen ettei palkaton ensimmäinen sairauslomapäivä koske kansanedustajia... siis miksei!!!!
[/quote]
Kansanedustajat saavat palkkionsa esim koko vanhempienvapaan ajalta ym. Heitä ei koske mikään
Vähentäisin edustajia puoleen. Samoin ministereitä
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:25"]Ihan helvetin sama, minä sitoudun irti tästä yhteiskunnasta. Hoitakoon potilaat itse itsensä vastedes. Itse suuntaan lääketieteelliseen ja unohdan perhehaaveeni, joiden takia aloitin sairaanhoitajaopinnot kyvyistäni huolimatta. Aion hankkia koulutuksen Suomessa ja lähteä sitten ehdottomasti ulkomaille töihin. Pitäkää tunkkinne ja kuolkoot suuret ikäluokat kurjasti ja huonosti hoidettuina laitoksissa. Amen.
[/quote]
Aikominen on kivaa
Hoitajat eivät ole pienipalkkaisia. Ihan älytöntä skeidaa hokea tuota. Hoitajat ovat keskipalkkaisia, parhaimmat tienaa tosi hyvin.
Hei, haloo! Ehdotus on tahallaan absurdi. Tavoitteena on vaan saada menemään läpi lomarahojen leikkaus ja työajan pidennys. Kun se esitetään jotakin noin epäreilua, ay-liike suostuu kompromissina tähän alkuperäiseen tavoitteeseen. Tämä on vaan harhautus...älkää menkö siihen.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:35"]
Rakennus- ja kiinteistöaloilla on jo nyt ensinmäinen sairausloma palkaton. Onko nekin naisvaltaisia aloja?!
[/quote] Onko ne pienipalkkaisia aloja?
[/quote]
Esim. kiinteistöhoitajien palkka on siinä 1300-1900 välissä työnanjasta riippuen. Rakennusaloilla on lyhyt aikaisia työsuhteita, joissa ei siihen peruspalkoille pääse ja en tiedä onko se rakennusmiehen keskipalkka brutto n. 2300 kulutustietoihin ja työluonteen ottaen niin korkekaan.