Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raudanpuuteanemia ja rautainfuusio, argh!

Vierailija
21.06.2023 |

Hullut naiset pilanneet (taas) asiallisten potilaiden hoitoonpääsyn? Runsaat vuodot (odotan pääsyä termoablaatioon, hormonit ei sovi), Hb laskenut 153-117, ferritiini 4(!). Selvät oireet sekä anemiasta että raudanpuutteesta, mm. hengästyminen, väsymys, turvotukset, levottomat jalat. Ja se aivosumukin(!). Luulin olevani laiska ja työuupunut, kun hommat tuntuu tahmeilta ja väsyttää.

Mitä sanoo tk: otetaan kantaa vasta heinäkuussa. Esh: rautaa 6 kk suun kautta ja sitten vasta voi harkita infuusiota. Edes yksityissairaala ei anna rautainfuusiota, koska linjattu niin, että ne annetaan julkisissa sairaaloissa. Syy: ovat vaarallisia, tullut jopa anafylaksioita. Lääkäri vaikutti jotenkin oudolta, sain vaikutelman, että hoito olisi aiheellinen, mutta sitä ei haluta tarjota, koska halutaan hulluista naisista eroon. Ymmärrän kyllä ne aivosumuiset, joilla ferritiini normaali, mutta minulla se on 4!

V***ttaa. Olen ihan oikeasti uupunut, tuntuu turhalta jäädä edes kesälomalle, kun lepo ei virkistä. Tuntuu turhalta syödä rautatabletteja, kun joka kk vuotaa enemmän ulos kuin saan sisään. Ja olisin mielelläni maksanut itse sen infuusion, mutta hullut naiset vaatimuksiltaan pilanneet koko hoidon niin, että rahallakaan sitä ei näköjään saa.

Tuntuu tosi toivottomalta.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se vuoto johtuu? Onko kokeiltu lääkkeillä hillitä ja vähentää?

Vierailija
2/37 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi runsaat kuukautiset, välillä nyrkinkokoisia hyytymiä , vaihdevuodet alkamassa ja verenvuotoherkkyyttä, pieni myooma. Ja hormonit eivät sovi. Traneksaamihapooa en ole kokeilut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi runsaat kuukautiset, välillä nyrkinkokoisia hyytymiä , vaihdevuodet alkamassa ja verenvuotoherkkyyttä, pieni myooma. Ja hormonit eivät sovi. Traneksaamihapooa en ole kokeilut

Kannattaa pyytää traneksaamihappoa. Se nyt tulisi ilman muuta tulisi ensimmäisenä kokeilla ja se usein myös auttaa. Oletko varma, että lääkäri tajuaa tuon vuodon runsauden? Runsas vuoto tarkoittaa niin eri asioita eri ihmisille ja varsinkin, kun lääketieteessä sen määritelmä taitaa olla vähäiset 80 ml/koko vuorokausi. Kannattaa antaa konkreettisia esimerkkejä vuodostaan ja sen määrästä.

Itselläni esim tuli pahimpina vuotopäivinä imukykyisin tamponi ja ja side läpi jo puolessa tunnissa. Lopulta otin käyttöön kuukupin ja kirjasin vuodon määrät. Kun pistin lääkärille ihan faktaa pöytään, että 30ml kuukuppi täyttyy välillä lähes tunnissa ja kierron aikana vuotoa on jopa 3 dl, niin johan löytyi lääkettä, jolla vuodot saatiin melkein kokonaan loppumaan.

Vierailija
4/37 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sekoja aivosumussasi selität? Kuulostat itse hullulta naiselta. Itsehän just kirjoitit: "Syy: ovat vaarallisia, tullut jopa anafylaksioita."

Vierailija
5/37 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pyytää traneksaamihappoa. Se nyt tulisi ilman muuta tulisi ensimmäisenä kokeilla ja se usein myös auttaa. Oletko varma, että lääkäri tajuaa tuon vuodon runsauden? Runsas vuoto tarkoittaa niin eri asioita eri ihmisille ja varsinkin, kun lääketieteessä sen määritelmä taitaa olla vähäiset 80 ml/koko vuorokausi. Kannattaa antaa konkreettisia esimerkkejä vuodostaan ja sen määrästä.

Itselläni esim tuli pahimpina vuotopäivinä imukykyisin tamponi ja ja side läpi jo puolessa tunnissa. Lopulta otin käyttöön kuukupin ja kirjasin vuodon määrät. Kun pistin lääkärille ihan faktaa pöytään, että 30ml kuukuppi täyttyy välillä lähes tunnissa ja kierron aikana vuotoa on jopa 3 dl, niin johan löytyi lääkettä, jolla vuodot saatiin melkein kokonaan loppumaan.

Siis 80 ml/koko VUOTO, tarkoittaen kiertoa, ei vuorokausi

Vierailija
6/37 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sekoja aivosumussasi selität? Kuulostat itse hullulta naiselta. Itsehän just kirjoitit: "Syy: ovat vaarallisia, tullut jopa anafylaksioita."

Myös leikkaukset ovat vaarallisia. Pitäisikö kaikki leikkaukset lopettaa, koska osa on saanut komplikaatioita? Lääkkeet ovat vaarallisia, niistäkin on tullut anafylaktisia oireita. Lopetetaanko nekin, myös niitä tarvitsevilta?

Vierailija
7/37 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitäisi saada vuodot kuriin, jotta infuusio kannattaisi. Ei ole järkeä hoitaa vain oiretta.

Vierailija
8/37 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, odotan pääsyä termoablaatioon. Mutta samalla kärsin anemian ja raudanpuutteen oireista.

Vierailija
9/37 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et käy gynellä hankkimassa sitä lääkettä? Aina syy hoidetaan ennen seurausta.

Mitä muuten tarkoittaa, ettei hormonit sovi? Onko hormonikierukka kokeiltu?

Vierailija
10/37 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SiderAL-rauta, jossa c-vitamiini mukana. Imeytyy tav. rautaa paremmin eikä väännä vatsaa sekaisin. Sitä nyt nassuun.

Vierailija
11/37 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt vaan niitä rautatabletteja. Ne ovat turvallisia ja halvempia kuin infuusio. Eikä se infuusio ole mikään autuaaksi tekevä hoito, ihan samalla tavalla vuodat infuusiolla annettua rautaa pois kuukausittain kuin suun kautta otettavaa rautaakin.

Vierailija
12/37 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, odotan pääsyä termoablaatioon. Mutta samalla kärsin anemian ja raudanpuutteen oireista.

Sitä odotellessa pitäisi hillitä niitä runsaita vuotoja.

Vierailija
13/37 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös leikkaukset ovat vaarallisia. Pitäisikö kaikki leikkaukset lopettaa, koska osa on saanut komplikaatioita? Lääkkeet ovat vaarallisia, niistäkin on tullut anafylaktisia oireita. Lopetetaanko nekin, myös niitä tarvitsevilta?

Tietysti leikkausta ei pidä tehdä, jos on muita ensisijaisia hoitomuotoja. Mikä on vaikea ymmärtää siinä, että raudanpuutteessa on muita ensisijaisempia hoitomuotoja mitä haluat, eikä niitä ole kaikkia kokeiltu.

Vierailija
14/37 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullut naiset, paitsi minä

Vierailija
15/37 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti leikkausta ei pidä tehdä, jos on muita ensisijaisia hoitomuotoja. Mikä on vaikea ymmärtää siinä, että raudanpuutteessa on muita ensisijaisempia hoitomuotoja mitä haluat, eikä niitä ole kaikkia kokeiltu.

Mitä haluat? Minä en halua mitään.

Tuo oli vastaus hölmöön kommenttiin. Osoitin sen logiikan ja järjen puutteen.

Vierailija
16/37 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitänyt tätä ferritiinihommaa ihan huuhaana, suoraan jatkumoa D-vitamiinihypetykselle ja niille eläiinperäisille tyroksiineille, mutta kun omat rautavarastot 0 niin ole todella havainnut, että onpa surkea olo. Ja apua ei saa mistään. No aikanaan ehkä siitä termoablaatiosta. Rautavarantojen kasvatus syömällä vie ainakin puoli vuotta. En jaksa tätä sinne saakka. Pitää varmaan kesäloman jälkeen hakea sairaslomaa.

Vierailija
17/37 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pitänyt tätä ferritiinihommaa ihan huuhaana, suoraan jatkumoa D-vitamiinihypetykselle ja niille eläiinperäisille tyroksiineille, mutta kun omat rautavarastot 0 niin ole todella havainnut, että onpa surkea olo. Ja apua ei saa mistään. No aikanaan ehkä siitä termoablaatiosta. Rautavarantojen kasvatus syömällä vie ainakin puoli vuotta. En jaksa tätä sinne saakka. Pitää varmaan kesäloman jälkeen hakea sairaslomaa.

Vaadi, että saat sitä traneksaanihappoa. Ei tuosta muuten tule yhtään mitään. Varaa soittoaika lääkärille.

Vierailija
18/37 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et käy gynellä hankkimassa sitä lääkettä? Aina syy hoidetaan ennen seurausta.

Mitä muuten tarkoittaa, ettei hormonit sovi? Onko hormonikierukka kokeiltu?

Keltarauhashormoni aiheuttaa jatkuvan päänsäryn. Sen vuoksi en suostu edes kokeilemaan kierukkaa. Vaikea migreenitausta.

Vierailija
19/37 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö yksityiseltä sitä infuusiota vai uskotko huhuun?

Sideral folic tulee muuten hitsin kalliiksi, kun sitä ammatikseen syö. Mutta on kyllä hyvä aine.

Vierailija
20/37 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaadi, että saat sitä traneksaanihappoa. Ei tuosta muuten tule yhtään mitään. Varaa soittoaika lääkärille.

Ei niitä soittoaikoja noin vain varata. Tk-lääkäri ottaa kantaa heinäkuussa näihin mun arvoihin, tth ei hoida kuin työperäisiä sairauksia, esh ei ota raudanpuuteanemioita ja yksityinen sisätautilääkäri ei myöskään hoida (meitä hulluja naisia). Gynekologi (yksityinen) teki lähetteen termoablaatioon, jonne pääsee ehkä 3 kk päästä polille ja siitä 6 kk sisään toimenpiteeseen(?). Helvetin hyvin menee js tuntuu, että veronmaksajana saa vastinetta rahoilleen. NOT. Reseptin traneksaamihappoon saan kyllä hankittua perhepiiristäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi