Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

leipurit apua! (kuva)

Vierailija
18.09.2015 |

Teen kinuskikissan ohjeella levykakkupohjaa tosin gluteenitonta. 4 pohjaa tehnyt ja jokaisessa vitun pohjassa tuollaisia tyhjiöitä joihin jäänyt jauhoja. Sekoitan leivontakulhossa taikinaan varovasti jauhoja, sihdin läpi ja hyvin pieniä määriä kerrallaan, kuminuolijalla käännellen.

Alkaa loppua usko ja toivo, munat ja sokeri loppui jo.
..

http://aijaa.com/2Gxyzc

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin yritin kauan varovaisesti sekoitella, sitten luovutin ja oon nopsaan sekoittanut ihan sähkövatkaimella. On ollu kuohkeita ja korkeita. Saa kivittää mut tämä toimii mulla. :)

Vierailija
2/29 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sekoitan sähkövatkaimella aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:46"]

Minäkin yritin kauan varovaisesti sekoitella, sitten luovutin ja oon nopsaan sekoittanut ihan sähkövatkaimella. On ollu kuohkeita ja korkeita. Saa kivittää mut tämä toimii mulla. :)

[/quote]sama juttu

Vierailija
4/29 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jokaisessa vitun pohjassa "

Vierailija
5/29 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PItää sekoittaa vähän paremmin, vaikka toki huolellisesti. Lastalla voi lääppiä kulhon reunoja vasten, vaikka toki se vähän purkaa ilmakuplia taikinasta. Pieni määrä noita ei haittaa.

Vierailija
6/29 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoita paremmin, älä hakkaa vaan pyöritä, voi sitä jonkun verran veivata kuitenkin ettei se heti ole pilalla. Tai joku 3 tähden michelin kokki voi olla eri mieltä :)

Vierailija
7/29 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile erimerkkisiä aineita, ainakin jauhoa.

Vierailija
8/29 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa menee hermot :( ihan ahterista jo koko touhu! Taidan tuota sähkövatkainta kokeilla, jahka ensin pyöräilen 5km / suunta kauppaan hakemaan munia ja sokeria :p
Ap

Vierailija
9/29 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu sähkövatkaimellakin. Itse sekoitan silikoninuolijalla kahdeksikon muotoisesti, siis reunoilta ja keskiosan läpi, kunnes on tasaista. Tee taikina erissä jos on kovin iso satsi, on helpompi sekoittaa eikä jää paakkuja perunajauhostakaan.

Mitä aiot tehdä ylimääräisillä pohjilla?

Vierailija
10/29 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä nuo haittaa. Joskus joutunut syömään ja oksennus meinaa tulla kun jauhot pöllähtää suuhun.
Jos käyttää pelkkää perunajauhoja voi sitä taikinaaa vatkaa sähkövatkaimella ihan kunnolla.
Eli tärkeintä on vatkaa munat ja sokeri todella kovaksi vaahdoksi, yleensä kaikki jättää tämän vaiheen kunnolla tekemättä. Vaahdon pitää olla niin kovaa, että kun vaahdossa käyttää sormea (vaikka puoleenväliin sormea) ja nostaa sormen ylös ei taikinaa saa yhtään tippua sormestä.

Tämän jälkeen perunajauhot voi vatkaa sillä sähkövatkaimella sekaan vaikka ihan täydellä teholla.

Vehnäjauhoja ei siis voi koska muodostuu sitkoa, mutta perunajauhoilla näin ei tietenkään tapahdu.

Olen tehnyt kymmeniä ellen satoja kakkupohja ja voin vannoa että noin onnistuu. Jauhot voi tosin laittaa siivilän läpi.

Vierailija
11/29 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:57"]Onnistuu sähkövatkaimellakin. Itse sekoitan silikoninuolijalla kahdeksikon muotoisesti, siis reunoilta ja keskiosan läpi, kunnes on tasaista. Tee taikina erissä jos on kovin iso satsi, on helpompi sekoittaa eikä jää paakkuja perunajauhostakaan.

[/quote]

En tiedä yhtää.. ovat siis aivan täynnä noita kuplia ja muhkuraisia..
Ap

Vierailija
12/29 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja noin onnistuu ihan isotkin taikinat. Minulla on monesti se 20 munaa kerralla. Toki sitten on iso yleiskokous millä vatkaan.

T.15

Vierailija
13/29 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot mut oispa mullaki aikaa vääntää tostanoin vaan 4 kakkupohjaa! Kuulostaa aivan ihanalta! Ja tosta noin vaan polkasta kauppaan! :) Itse myös vatkaan ihan kunnolla aina, ei siitä muuten hyvää tuu! Ja aina on tullut kuohkea

Vierailija
14/29 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatkaa vatkaa vatkaa vatkaa

Vierailija
15/29 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18: aikaa on kun tein tän päivän sisään jotta olis nimenomaan aikaa järjestää juhlat ja leipoa.. autoa ei ole ja matka kauppaan on pitkä, mies tulee vasta illalla joten en voi sinne saakka autoa odotella.
Ap

Vierailija
16/29 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:08"]Niin ja noin onnistuu ihan isotkin taikinat. Minulla on monesti se 20 munaa kerralla. Toki sitten on iso yleiskokous millä vatkaan.

T.15
[/quote]

Repesin yleiskokoukselle.

Vierailija
17/29 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:57"]Onnistuu sähkövatkaimellakin. Itse sekoitan silikoninuolijalla kahdeksikon muotoisesti, siis reunoilta ja keskiosan läpi, kunnes on tasaista. Tee taikina erissä jos on kovin iso satsi, on helpompi sekoittaa eikä jää paakkuja perunajauhostakaan.

[/quote]

En tiedä yhtää.. ovat siis aivan täynnä noita kuplia ja muhkuraisia..
Ap
[/quote]
Revi palasiksi ja tarjoile marjojen ja kermavaahdon kanssa. Niin mä tein yhdelle epäonnistuneelle kakulle ja hyvää tuli.

Vierailija
18/29 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pitää vain sekoittaa ihan saatanasti. Varovasti, mutta saatanasti.
T. Kotileipuri

Vierailija
19/29 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltähän sekin kakku maistuu, kun on pitänyt se v:kin sinne sotkea?

Vierailija
20/29 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kunnolla sekoittaa. Itse sekoitan isola lusilalla ihan kunnolla ettei jää jauhopaukkuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän