LAKKO LÄSSÄHTI TÄYSIN
Ihmisiä ei kokoontunut torille. Helsingissä ei liikennekaaosta. Myös kaupat ovat auki.
Täytyy olla ylpeä suomalaisten halusta nostaa suomi jaloilleen ja talous kasvamaan. AY-liike tässä menetti kasvonsa. AY-liike tekee nopeaa kuolemaa. Nuoret eivät enää suostu muiden pompoteltavaksi, vaan miettivät omilla aivoillaan. Fiksuja nuoria.
Kommentit (118)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 16:02"]
113/113
Puhun ay-liikkeen varoista. Kaikkihan me tiedämme, että näillä järjestöillä on todellakin millä mällätä. Omassa liitossanikin on työntekijöitä niin, etten tiedä, mitä ne siellä kaikki oikein tekevät päivät pitkät. Jäsenmaksullani saan lehden, joka ei ilmesty edes viikottain.
[/quote] Mä olen saanut tonnien arvoista neuvontaa ja oikeusapua, sananmukaisesti.
[/quote]
Ja minä olen saanut pelkkiä kapuloita rattaisiin sieltä. Viimeksi estivät työsuhteeni vakinaistamisen, siinä oikea palkinto vuosien jäsenenä olemisesta... :( Nyt vakinaisessa työsuhteessa ja Loimaan kassassa, sellaista päivää ei enää tule että liittoon liittyisin, ei vaikka taivaspaikka lupaisivat.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 15:09"] Ihmiset eivät ymmärrä, että tässä pidetään mielenilmausta kaikkin työläisten puolesta. On ihan puppua, että Suomen säästöt pitää ottaa juurikin pienipalkkaisten naisten selkärangasta. Kaikki, mikä otetaan työntekijöiltä valuu yrittäjien ja omistajen taskuun - niillä rahoilla ei makseta Suomen velkaa eikä palkata lisää työntekijöitä. Se, että joku yksityisen työntekijä kadehtii julkisen lomia on vähän kuin söisi omaa oksaansa. Se on kuulkaa niin, että kun kerran sille tielle lähdetään, että työntekijöiden etuja leikataan niin se tie ei lopu koskaan ja se kohtaavat myös ne, jotka vaativat muiden etuihin heikennyksiä. Suomi on kallis maa asua ja elää. Työstä on saatava palkka, millä voi ansaita elantonsa. Yritysmaailma pelaa aina omaan pussiinsa, näkeehän se YT-neuvotteluistakin, koska siinä yksittäistä työntekijää ajatellaan, ei koskaan. Aina on kyse vain voitontavoittelusta. Pienyrittäjät ovat samalla viivalla kuin me palkansaajat, heitä en tässä moiti.Ihan hyvin Suomi voisi leikata, vaikkapa juurikin maataloustuista varakkaille maatilayrittäjille, supermassiivisista tiehankkeista, järjettömästä viidennestä ydinvoimalasta, Talvivaarasta, ylimitoitetuista lääkekorvauksista ns. terveille jne. jne. [/quote] Niin on! Mutta sinä pönttö et tunnu sitä ymmärtävän, että juuri AY-liike estää sen että leikkauksia tehtäisiin tasapuolisemmin. Heille ei käynyt mikään lomarahojen leikkaus tai kaikkien palkanalennus. Tässä sitä nyt sitten ollaan. [/quote] Et tutustunut näemmä yhteiskuntasopimukseen. Huoh. Kyse oli paljon muustakin
[/quote]
Öh.. no en kyllä tutustunut koska ko. paperia ei ikinä edes tehty :D Neuvoltiin kyllä pitkään ja hartaati, mutta tuloksetta.
Taitaa AY-liikettä harmittaa kun lakko epäonnistui täysin. Työ tekijäänsä kiittää!
Niin näky tekevän. Vielä täällä on järkeäkin kansassa. Uutisotsikot huutaa hirveistä ihmismassoista ja kauheasta ruuhkasta ja kuviin on saatu kolme ihmistä :D
Kouhkattiin Alkojenkin kiinniolosta. Kuulemma kaikki auki, kysyin käydessäni tässä paikallisessa Alkossa.
Olen töissä, mutta ehdottomasti henkisesti torilla. Muitakin tapoja leikata kuluja on, kuin pienipalkkaisilta.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:16"]
Niin näky tekevän. Vielä täällä on järkeäkin kansassa. Uutisotsikot huutaa hirveistä ihmismassoista ja kauheasta ruuhkasta ja kuviin on saatu kolme ihmistä :D
[/quote]
Juu... pyöräilen yleensäkin töihin täällä Helsingissä. Pyöräilijöitä oli ehkä vähän tavallista enemmän. Mitään muuta en huomannut. Autovirta soljui tavalliseen tapaan ajoradalla.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:18"]
Kouhkattiin Alkojenkin kiinniolosta. Kuulemma kaikki auki, kysyin käydessäni tässä paikallisessa Alkossa.
[/quote]
Mitä ostit?
Terv. akateeminen tuurijuoppo
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:19"]
Olen töissä, mutta ehdottomasti henkisesti torilla. Muitakin tapoja leikata kuluja on, kuin pienipalkkaisilta.
[/quote] Uskon, että tämä viesti menee läpi tämänpäiväisen mielenosoituksen takia (huom! ei siis lakko) ja hyvä niin eli se kannatti!
Käykää poksauttamassa niiden ilmapallot niin pääsevät harvat seisoskelijat sieltä torilta kotiinsa.
Näyttää olevan mielenosoittajat jostain työväentalolta vanhempaa vuosikertaa, "taistolaisia". Historian siipien havinaa.
[/quote]
Keskity siihen työhösi siitä sinulle maksetaan.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:20"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:18"]
[/quote]
Mitä ostit?
Terv. akateeminen tuurijuoppo
[/quote]
Viinipullon ostin.
Ilmankin toki olisin pärjännyt, ehkä olisin ottanut parit kaljat ja siiderit ruokakaupan puolelta.
Mutta pointti nyt ei ehkä ollut minun juomiseni vaan että mielenilmaisut eivät ole tavoittaneet kansan syviä rivejä. Tuetaan leikkauksia, koska muutakaan vaihtoehtoa ei näytä olevan.
No on siellä kuitenkin kymmeniä tuhansia ihmisiä. Harvoinpa Suomessa vastaavaan päästään. Lisäksi tehtaat ja satamat on lähes kaikki kiinni. Tämä iskee juuri sinne minne oli tarkoituskin; suurpääoman lompakkoon.
Juu kyllä, kuitenkin jo hallituksella puntit tutisee;) viikko sitten oltiin kovaa poikaa, nyt tajuttiin poliittinen itsemurha. Ja rikkureita ym pepunnuolijoita riittää aina, vapaamatkustavat muiden taistelemilla eduilla. Sodan syttyessä ovat varmasti valmiit palvelemaan Venäjää..
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:21"]Käykää poksauttamassa niiden ilmapallot niin pääsevät harvat seisoskelijat sieltä torilta kotiinsa.
Näyttää olevan mielenosoittajat jostain työväentalolta vanhempaa vuosikertaa, "taistolaisia". Historian siipien havinaa.
[/quote]
Nuoriso on lähinnä työtöntä tämän päivän Suomessa. Tai määräaikaisissa ja osa-aikaisissa työsuhteissa. Ei siinä paljon osoitella mieltä.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:25"]No on siellä kuitenkin kymmeniä tuhansia ihmisiä. Harvoinpa Suomessa vastaavaan päästään. Lisäksi tehtaat ja satamat on lähes kaikki kiinni. Tämä iskee juuri sinne minne oli tarkoituskin; suurpääoman lompakkoon.
[/quote]
Millä sä kuvittelet et satamat ja tehtaat on pystyssä ellei suurpääomalla???
Huomenna kaikki Narikkatorille klo. 15.00 Osoittamaan mieltä hallitsematonta maahantuloa vastaan!
Siinä on pikkaisen tärkeämpi aihe Suomen talouden ja tulevaisuuden kannalta. Rajatarkastukset ja Dublin sopimus voimaan, laiton maahantulo estettävä. Joka päivä tulee 800-1000 erittäin kallista elätettävää.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:22"]
[/quote]
Keskity siihen työhösi siitä sinulle maksetaan.
[/quote]Toistaiseksi!
Huoh, edelleenkään ei ole kyse lakosta!!
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 16:02"]
113/113
Puhun ay-liikkeen varoista. Kaikkihan me tiedämme, että näillä järjestöillä on todellakin millä mällätä. Omassa liitossanikin on työntekijöitä niin, etten tiedä, mitä ne siellä kaikki oikein tekevät päivät pitkät. Jäsenmaksullani saan lehden, joka ei ilmesty edes viikottain.
[/quote] Mä olen saanut tonnien arvoista neuvontaa ja oikeusapua, sananmukaisesti.