Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako tässä tilanteessa erota.

Vierailija
30.08.2023 |

Eli itse 45v ja eläkkeellä. Mies töissä. Kohta aikuiset lapset. Asuvat kuitenkin vielä koulunsa loppuun kotona. En vain voi hyvin tässä suhteessa. Mies huono itsetuntoinen ja kontrolloinut aina minua ja lapsia. Saa ihme raivareita ja kotona saa aina olla varpaillaan että milloin suuttuu. En oikeasti enää rakasta. Seksiä tai läheisyyttä ei ole enkä halua. Mies on epäsiisti. Levittänyt tavaransa ympäri huushollia. Mietin vain että miten sopia lasten asiat. En haluaisi että jäisivät hänen luo kun on tuollainen. Mutta hänellä enempi rahaa. Itse varmaan joutuosin pieneen kaksioon.saan eläkettä 1300nettona eli vähän.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs itse luulet?

Rahallisesti ehkä. Muuten ei.

Vierailija
2/18 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos voit todella huonosti, niin sitten kyllä kannattaa erota.

Mutta jos lasten asiat huolestuttaa, sitten odotat sen muutaman vuoden, että lentävät pesästä, jos vain pystyt.

Mulla on 5v mittainen parisuhde ja 2 alle 2-vuotiasta lasta. Olen miettinyt eroa enemmän tai vähemmän jo 3 v ajanniinpä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sinä itse tiedät kannattaako. Meillä on vain yksi elämä ja itse päätämme miten haluamme elää.

Vierailija
4/18 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
5/18 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos lasten asiat huolestuttaa, sitten odotat sen muutaman vuoden, että lentävät pesästä, jos vain pystyt.

Mulla on 5v mittainen parisuhde ja 2 alle 2-vuotiasta lasta. Olen miettinyt eroa enemmän tai vähemmän jo 3 v ajanniinpä

Nuoremmalla lapsella epäillään jotain häikkää. On tutkimukset kesken. Mietin vain että onko liikaa ero nyt vai helpottaisiko se hänen oloaan. Isä ollut ankara lapsia kohtaan.

Ap

Vierailija
6/18 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata eroa jännä miehestä koska sillä on rahaa. Kestät varmaan huonoa suhdetta loppuelämäsi koska miehelläsi on rahaa.

Vierailija
7/18 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain sinä itse tiedät kannattaako. Meillä on vain yksi elämä ja itse päätämme miten haluamme elää.

Niinhän se on. En vain halua joutua katumaan. Yksinäinen minusta ainakin tulisi.

Ap

Vierailija
8/18 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erota, lasten ei ole hyvä elää henkisesti väkivaltaisen miehen kanssa. Parempi turvallinen, vaikka köyhä koti.

Vierailija
9/18 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1300 euroahan on huippu, Olet ollut hyvällä palkalla jos saat 45 vuotiaana noin hyvää eläkettä. Itse muuttaisin tuossa tilanteessa Espanjaan tai muualle lämpimään ja halpaan paikkaan, Itse olen 50 ja työelämässä ja eläke olisi vain 1000 euroa. Ikävä kyllä en eläkkeelle pääse vaan kuolen ennen sitä.

Vierailija
10/18 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samankaltainen oli tilanteeni. Erosin ja olen tyytyväinen, lapset myös. Tiedän tuon tunteen ja epävarmuuden. Ala mielessäsi jo tekemään eroa ja mieti, miltä alkaa tuntua. Ratkaisu tulee sen myötä. Voimia Sinulle hyviin päätöksiin.

Vierailija
11/18 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka rahaa on, missä lasten olisi parhain olla? Heidän vuokseen olisiko parempi eroat ja olisit onnellisempi ja parempi versio itsellesi ja lapsillekkkn tuon tekisin perusteella. Kaikilla on vain yksi elämä, minä lähtisin.

Vierailija
12/18 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla eläkkeellä, saa varmaan asumistukeakin hätätapauksessa. Sinuna alkaisin kerään nyt pesämunaa ja säästää tulevaisuuteen mitä pystyt, jos aiot lähteä, ja suunnittelemaan tulevaa. En olisi suhteessa jossa mies ei ajattele minua, ei läheisyyttä (mikä voit saada mahdollisesti uudesta suhteesta ties mitä elämä vielä tuo sinulle), suuttuu ja antaa enemmän huonoa kun hyvää oloa.

Vierailija
13/18 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoremmalla lapsella epäillään jotain häikkää. On tutkimukset kesken. Mietin vain että onko liikaa ero nyt vai helpottaisiko se hänen oloaan. Isä ollut ankara lapsia kohtaan.

Ap

Ottaisin puheeksi kumppanille tuon ankaruuden. Jos koet näin toisena vanhempana toisesta näkökulmasta. Kyllä usein lapset huomaavat ja vaistoavat huonon ilmapiirin kotona tai jos vanhempien väliset eivät ole kauhean hyvät, lämpimät. Minä eroaisin ja muuttaisin omilleen, olisit varmasti sielä lapsille onnellisempi sinä.

Vierailija
14/18 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa erota, lasten ei ole hyvä elää henkisesti väkivaltaisen miehen kanssa. Parempi turvallinen, vaikka köyhä koti.

Samaa mieltä.

Vierailija
15/18 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Teksin perusteella sanon että helpottaisi. Ehdottomasti.

Vierailija
16/18 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa päästä rikkaisiin naimisiin.

Vierailija
17/18 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitäisi selvittää mitä mies ajattelee tilanteesta. Saisi vapaasti kertoa. Ero on huono vaihtoehto, kun on ollut pitkään naimisissa. Ap ei tule toimeen omillaan yksin. Miksi olet eläkkeellä noin nuorena. Yksikään ihmissuhde ei selviä, jos ei tiedä toisen ajatuksia.

Vierailija
18/18 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odottaisin että lapset aikuistuu ja muuttaa pois kotoa. Jos ei nyt muuta akuuttia hätää ole. Sitten jos taas tuntuu että nuo miehen raivarit on sellaisia että ne aiheuttaa sinulle pelkoa ja jatkuvaa ahdistusta niin sitten lähtisin saman tien. Suomessa kyllä pärjää (ainakin toistaiseksi) vaikka ei olisi kunnon tuloja jos on valmis tyytymään vähään.