Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

STM: laki, joka pakottaa hoitajat töihin

Vierailija
31.03.2022 |

https://yle.fi/uutiset/3-12385213

Mielenkiintoinen uutinen. Mitenköhän tuo pakottaminen käytännössä totetutettaisiin? Mitkä mahtavat olla seuraukset, jos hoitaja kieltäytyy menemästä? Joutuuko vankilaan?

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen jo vaihtanut alaa.

Sama. Kauhulla seurasin jo korona-aikaa, kun lomat peruttiin ja hoitajat hikoili suojavarusteissa janoa kärsien. Olen vakavasti harkinnut kokonaan ammatistani luopumista. Nyt viimeistään, kun arvostus on selvästi ihan miinuksella.

Vierailija
82/122 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä aikamoinen ajojahti hoitajia kohtaan. Pakkorokotukset, pakkotyö ja kaiken lisäksi hoitajat yritetään saada näyttämään ahneelta, vaikka työnantaja puoli ei jousta lainkaan. Kaikki sympatiat hoitajien puolella.

Totta. Ihmettelen, että mistä ensi kesäksi saadaan sijaisia. Koska voi olla, ettei hoitsut suostu edes hälyrahalla tekemään pitkää päivää ja ylimääräisiä vuoroja.

Itse ainakin ajattelin alkaa vuoden kestävään ylityö- ja vuoronvaihto kieltoon

Meille on tammikuusta saakka haettu kesäsijaisia. Ensimmäistäkään hakemusta ei vielä ole näkynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aivan sama, mitkä seuraukset on jos rikin lakia. Mikään laki ei saa minua töihin.

T. Tehon sh

Vierailija
84/122 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on aivan sama, mitkä seuraukset on jos rikin lakia. Mikään laki ei saa minua töihin.

T. Tehon sh

Etenkin te ansaitsette palkan korotuksen. Ihan järkkyä seurata MOT raporttia Hus lasten tehon tilasta. Kyllä lapset ovat paljon tärkeämpiä hoidettavia kuin vaikkapa paperikone.

Vierailija
85/122 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin lietsottiin vihaa rokottamattomia kohtaan, sitten venäläisiä, nyt hoitajia. Mitä seuraavaksi?

Vierailija
86/122 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, vielä kun 25000 hoitjaakin tajuaisivat tehdä saman.

Vierailija
87/122 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen erittäin vakavasti alan vaihtoa. Oli iso virhe lukea itsensä sairaanhoitajaksi. Pidän työstäni, mutta rajansa kaikella. Saman rahan saa paljon helpomalla (olen tehnyt myös muita töitä).

T: 2600€/kk -verot

Bye bye hoitoala

Vierailija
88/122 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Kauhulla seurasin jo korona-aikaa, kun lomat peruttiin ja hoitajat hikoili suojavarusteissa janoa kärsien. Olen vakavasti harkinnut kokonaan ammatistani luopumista. Nyt viimeistään, kun arvostus on selvästi ihan miinuksella.

Kun valmiuslaki otettiin käyttöön, minäkin harkitsin ammatinharjoittamislupani poistamista. En toistaiseksi ole sitä vielä tehnyt. Mulle ainoa syy palata takaisin sairaanhoitajan töihin olisi sodan syttyminen Suomessa. 

Vierailija
89/122 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun valmiuslaki otettiin käyttöön, minäkin harkitsin ammatinharjoittamislupani poistamista. En toistaiseksi ole sitä vielä tehnyt. Mulle ainoa syy palata takaisin sairaanhoitajan töihin olisi sodan syttyminen Suomessa. 

Pysyvä karenssi poikkeuslailla kaltaisillesi. Onnea elämääsi peruspäivärahalla!

Vierailija
90/122 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kokeilla ulkomailla työskentelyä, Suomessa en enää sh hommia tee.

Vierailija
91/122 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätellen tästä ketjusta, hoitajat saikuttavat aika tavalla ilman syytä. Puolet kommenteista kehottaa saikuttamaan. Ei sillä tyylillä tuottavuus oikein mahdollista palkankorotuksia

Vierailija
92/122 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä samaa kuule itsellesi

Eri

Vierailija
93/122 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitsen erittäin vakavasti alan vaihtoa. Oli iso virhe lukea itsensä sairaanhoitajaksi. Pidän työstäni, mutta rajansa kaikella. Saman rahan saa paljon helpomalla (olen tehnyt myös muita töitä).

Bye bye hoitoala

Mä en ole koskaan katunut sairaanhoitajan tutkintoani enkä niitä vuosia, jotka tein sairaanhoitajan töitä. Olen pystynyt tekemään monia asioita itse niin oman kuin läheistenikin sairauksien kohdalla. Esimerkiksi kun mulla leikattiin polvi, olisi pitänyt käydä terveyskeskuksessa poistattamassa hakaset. Vaan eipä tarvinnut, kun napsin ne itse pois. 

Vierailija
94/122 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karenssi miksi? Ajattelin tehdä nykyistä duuniani alimpaan eläkeikään asti, johon on enää 4 vuotta ja 4 kuukautta. 

Vierailija
95/122 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bye bye hoitoala

Mä en ole koskaan katunut sairaanhoitajan tutkintoani enkä niitä vuosia, jotka tein sairaanhoitajan töitä. Olen pystynyt tekemään monia asioita itse niin oman kuin läheistenikin sairauksien kohdalla. Esimerkiksi kun mulla leikattiin polvi, olisi pitänyt käydä terveyskeskuksessa poistattamassa hakaset. Vaan eipä tarvinnut, kun napsin ne itse pois. 

Vierailija
96/122 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä hyvä kirjoitti:

Hoitajia nyt Suomessa 300 ja lisää tulee Ukrainasta :))

Ei sieltä kukaan tule sinua ilmaiseksi tai edes rahasta hoitamaan, jessus näitä pölvästien fantasioita.

Vierailija
97/122 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin kokeilla ulkomailla työskentelyä, Suomessa en enää sh hommia tee.

Vahva suositus. Entinen työkaveri oli vuoden Ruotsissa 34e/h ja kuulemma lähdössä takaisin.

Vierailija
98/122 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi Varhila on ihan yhtä kuvottava kuin Kiuru.

Kiuru ei kuvottava, oli ainut viisas joka välitti sairaista koronan jyllätessä.

Vierailija
99/122 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä aikamoinen ajojahti hoitajia kohtaan. Pakkorokotukset, pakkotyö ja kaiken lisäksi hoitajat yritetään saada näyttämään ahneelta, vaikka työnantaja puoli ei jousta lainkaan. Kaikki sympatiat hoitajien puolella.

Täsmälleen samaa mietin eli on viety jo lomat pois, on viety ylityökorvaukset, on pakotettu joustamaan ja tekemään kaksi vuoroa peräkkäin ja kun hoitajat haluavat palkkaa työstään, niin 17 000 e/kk tienaavat toteavat, että olette ahneita, kun haluatte rahaa, ei teille tarvitse maksaa. Riittää, että tehdään lakimuutos, jonka perusteella hoitoalan työstä ei tarvitse maksaa.

Te saatte palkkaa aivan tarpeeksi vai ilmaiseksiko teet?Tuhat euroa lisää palkkaa verorahoista!Aletaan seuraavaksi kaikki muutkin lakkoon.!Vaatikaa kaupan myyjät 20 korotuksen sijaan 200 euroa niin katotaan..

Myy enemmän, saat palkkaa enemmän. Sairaalassa menee päinvastoin eli tee pitempää päivää ja enemmän tunteja, tienaat vähemmän.

Vierailija
100/122 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bye bye hoitoala

Nauroin ääneen tälle. Melkonen hyöty oli kyllä kun ei terveyskeskukseen tarvinnut mennä, WAU!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan