Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään, että vaimo haaveilee lapsesta

Vierailija
17.09.2015 |

Ollaan parikymppisiä opiskelijoita, viihdytty toistemme seurassa 5 vuotta ja alkukesästä mentiin naimisiin. Mulla itselläni ei oo koskaan ollut mitään avioliittohaaveita enkä rehellisesti sanottuna olis kokenut tätä tarpeelliseksi, joka tapauksessa on ollut tässä tarkotuksena viettää loppuelämä tämän naisen kanssa. Vaimolle nää häät sitten taas oli tosi tärkeä juttu, hän rupes puhumaan häistä jo pari vuotta sitten ja pyytelemään, että veisin hänet vihille. En yhtään ymmärtänyt kiirettä, kun rahaa ei opiskelijoilla oo hirveesti ylimääräiseen ja muutenkin tässä ollaan vasta 22-vuotiaita, koko elämä olis aikaa että mitä tässä nyt turhaan kiirehtimään asioiden kanssa. Perheen perustaminen ei oo mulla intresseissä vielä moneen vuoteen (ja oon tästä ollut aina avoin, vaimokin sanoo haluavansa lapsia vasta opiskeluiden ja muiden seikkailuiden jälkeen lähempänä kolmeekymppiä) ja ennen häitä vaimo lupaili kyllä, ettei hänelläkään mitään kiirettä oo muuhun ku siihen että saa ryhtyä rouvaksi ja kutsua mua aviomiehekseen ja olis niin kiva kun meillä olis yhteinen sukunimi. No mentiin sitten naimisiin, oli kaikkien mielestä kivat häät ja avioelämä on ollut kivaa sekin.

No joka tapauksessa. Häiden jälkeen vaimo on vaikuttanut vauvakuumeilevan aika paljon. Siis vauvakuumetta tässä nyt on suhteen aikana nähty monesti ja se on ihan ok, mutta tää on ollut ihan erilaista. Vaimo jakelee vauva-aiheisia linkkejä FB:ssä, eksyy ruokakaupassa vauvanruokahyllylle, haluaa kiertää kaupoista myös lastenvaateosastot ja mainitsee "meidän tulevat lapset" ihan vähintään kerran päivässä, muutenkin suoltaa vauva-aiheista juttua hämmentävän paljon. Aiemmin on ollut aina vauvakuumeilustaan tosi avoin ja naureskellut sille itsekin, nyt kun kysyin niin väitti jyrkästi vastaan. Ei oo kuulemma mitään vauvakuumetta, miksei sais puhua meidän tulevista lapsista kun ollaan naimisissakin. No saahan sitä joo tottakai, mutta alkaa vaivaannuttaa kun aihetta pakotetaan jatkuvasti.

Lisäksi vaimo on nyt syksyllä ihan yhtäkkiä alkanut hengaamaan todella tiiviisti yhden kaverinsa kanssa, jolla on lapsi. Ennen olivat sellaisia moikkaustuttuja, nyt kaveri ja muksu on meillä jatkuvasti kylässä ja vaimo tuhlaa rahaansa ostamalla vaatteita ja muuta sälää lapselle, muutaman kerran on vitsaillut pyöräyttävänsä kaverin lapselle leikkikaverin. Ollaan muuttamassa mun opiskeluiden päättyessä opiskelijakämpästä uuteen asuntoon, ja vaimo katselee pelkkiä kolmioita, toinen makkari olis kuulemma pelihuone mulle ja vaikka arvostan ideaa, niin ei kyllä kuulosta uskottavalta mun vaimon suusta.

No eipä tässä vielä mitään. Nyt löysin muutaman vauva-aiheisen lehden, oudosti vähän "piilotettuna" makkarista. Kysyin vaimolta ja taas melkein loukkaantui ku edes kehtasin kysyä mitä lehtiä ne on, ei kuulemma todellakaan hänen vaan kaverilta jäänyt kun täällä selaili kaverin kotoa tuomia lehtiä kaverin pyynnöstä. Kummallisen puolusteleva reaktio mielestäni, kun pelkät lehdet on kyseessä kuitenkin. Oon yrittänyt pariin otteeseen kysyä vaimolta asiasta, mutta vastaus on aina samantyylinen, ei oo vauvakuumetta todellakaan. Kuitenkin mulla on takaraivossa joku pieni pelko, että entä jos kuitenkin..? Kuumottaa vaan, että entä jos vaimo jättää tai on jo jättänyt pillerit pois tai jotain. Auttakaa te viisaammat, miten saan vaimon keskustelemaan aiheesta? Vai pitäiskö vaan antaa olla.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen minäkin naisena ap:lle kondomin käyttöä ja niin, että ostaa itse, säilyttää hyvässä paikassa ja laittaa itse päälle. Ikävää, jos kalvaa luottamuspula noin isossa asiassa, mutta valitettavasti tuo on miehelle se ainoa varma tapa välttyä "vahingossa" isäksi tulolta, jos ei halua laittaa piuhoja poikki.

Vierailija
42/46 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 08:29"]

Ap:n vaimo on niitä naisia, jotka väsytystaistelulla pikku hiljaa ajavat läpi kaikki omat agendansa. Lupaus tehdä lapsia vasta myöhemmin lie sekin vain yksi keino saada ap naimisiin, eli ajattelemaan "no jos nyt naimisiin kuitenkin mennään, eihän se mitään muuta kun ei kerta lapsiakaan tartte vielä alkaa tekemään".

Sitten vaimo hommaa pikkuhiljaa perheasunnon, lapselle kampetta, vakuuttaa äijälle miksi uuden auton pitää olla farmari, jne jne... ja sitten alkaakin puhe siitä, kuinka "kaikki on lapselle valmista" ja "eihän se enää mitään muuta, meillä on jo lastenhuone ja iso autokin valmiina". Kas kummaa jos mies ei suostu, niin ehkäisy pettää ja "kyllä se mies siihen ajatukseen sitten tottui, kun oli pakko. Sellaisia ne miehet on ettei ne omaa parastaan ymmärrä, vaan naisen pitää tuuppia sinne oikeaan suuntaan."

Todellakin, käytä kumia ja hävitä käytetyt huolellisesti ettei vaimo pääse kippaamaan niitä sisäänsä.

[/quote]

Millaisina tahdottomina lapatossuina sinä oikein miehiä pidät??? Sinulla tuntuu olevan oletuksena, että mies tekee kaiken mitä nainen sanoo ja että miehet eivät itse voi vaikuttaa omaan elämäänsä?

Naimisiin ei ole pakko menna, vauvoja ei ole pakko tehdä, seksiä ei ole pakko harrastaa, yhteen ei ole pakko muuttaa eikä myöskään ole pakko seurustella kenen tahansa sekopäisen bimbon kanssa. Nämä ovat kaikki omia valintoja, ja jokainen, myös miehet, joutuvat itse kantamaan vastuun omista valinnoistaan. Jos tekee toistuvasti tyhmiä valintoja ja antaa toisten ihmisten ohjailla, on syytä katsoa peiliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset häähullut ovat poikkeuksetta myös vauvahulluja. Miksi olet noin nuorena päättänyt viettää loppuelämäsi tuon tietyn naisen kanssa, varsinkin jos suunnitelmanne tuntuvat eroavan?

Mutta tosiaan, ryhtykää käyttämään kortsua.

Vierailija
44/46 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ei nainen saa edes haaveilla vauvasta. Haastan kaikki tuollaisessa suhteessa olevat naiset seksilakkoon niin kauan kunnes mies tulee toisiin aatoksiin

Vierailija
45/46 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 07:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 07:21"]

Nainen ehkä ajattelee, että annat periksi tässäkin asiassa kuten annoit naimisiinmeno-asiassa. Niin kierolta kun se kuulostaakin. 

[/quote]

Antaa missä periksi? Eihän vaimo ole suostutellut miestä yhtään mihinkään. Päinvastoin, torppaa kaikki keskustelun asiasta... Ei tässä ole välttämättä mitään kieroilua. Saa kai avioliitossa vielä haaveilla asioista?

[/quote]

Vaimon toiminta toistaa aivan samaa kaavaa kuin tuo aikasempi naimisiinmeno-juttukin, mutta tällä kertaa "piilovihjailuna/painostamisena".  Minullakin on vauvakuume, mutten ole raahaamassa miestäni vauvanruokaosastolle ja lastenvaateliikkeisiin.  Kunnioitan sen verran mieheni tahtoa, ettei ole vielä lapsen aika. Tuolla toiminalla sen kuumeen saa pidettyä yllä.

Vierailija
46/46 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi käyttäytyminen on asiatonta ja ahdistavaa. Hänen täytyy lopettaa tuollainen.