Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

meillä on täällä kina, lapsi päivystykseen vai ei?

Vierailija
17.09.2015 |

Tippui sohvalta käden päälle tuossa iltapäivällä, itki kovasti ja varoi kättään. Rauhottui kun annoin särkylääkettä ja luimme kirjaa. Nyt käsi näyttää olevan vähän turvoksissa, mutta murtuneelta se ei vaikuta ! Kipu on rystysten kohdilla, ei varsinaisesti sormissa tai ranteessa...
vähän varoo kättään ja iltapalalla valitti kipua, mutta nyt leikkii sisaren kanssa täyttä häkää! Minun mielestäni pärjää kyllä aamuun, mutta mies haluaisi viedä nyt heti päivystykseen ! Vaikka siellä on tuntien jonot eikä röngen
mahdollisuutta iltaisin/öisin..

niin ja 3v siis kyseessä.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kur

Vierailija
22/52 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:18"]

Itse veisin, murtumakipu on turhan kova lapselle kärsittäväksi kun siihen voi saada helpotuksen ennen aamuakin.

[/quote] Mikä  murtumakipu? Eihän sitä ole todettu!
[/quote]
No eihän sitä voi todeta ilman kuvausta. Siksi olisin vienyt pienen päivystykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa ei tarvitse ihmetellä miksi päivystykseen joutuu aina jonottamaan.

Vierailija
24/52 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 09:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:18"] Itse veisin, murtumakipu on turhan kova lapselle kärsittäväksi kun siihen voi saada helpotuksen ennen aamuakin. [/quote] Mikä  murtumakipu? Eihän sitä ole todettu! [/quote] No eihän sitä voi todeta ilman kuvausta. Siksi olisin vienyt pienen päivystykseen.

[/quote]

Jos joka kolauksesta tuhansia lapsia vietäisiin päivystykseen niin siellä olisi jonossa aina kymmeniä lapsia. Järkeä pitää käyttää. Murtumat on yleensä kipeitä, turvoksissa tai aristavat. Ei oireetonta lasta viedä päivystykseen.

Vierailija
25/52 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 08:36"]Ap olet fiksu! Virka-ajan ulkopuolinen päivystys on vain akuutteja tilanteita varten ja ne, jotka todella tarvitsevat hoitoa, saavat sitä nopeammin kun päivystystä ei tukita kiireettömillä tapauksilla. Kiitos, kun käytit järkeäsi! T:sh
[/quote]
Mitä järkeä oli sitten viedä virka-aikana tarhaan turvonneen käden kanssa?? Terv. toinen sh

Vierailija
26/52 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljeni kaatui lapsena luistinradalla ja mursi kätensä. Isä tyytyi vain laittamaan käden päälle lunta ja sanoi veljelle että ole iso poika äläkä valita. Meni viikko ja opettaja soitti koulusta että veljen käsi on murtunut ja päivystykseen sit vaan. Veli sai heti voimakkaita kipulääkkeitä ja otettiin nopeasti hoidettavaksi Porukat olivat pikkuisen nolona kun hoitaja kysyi että kauanko tapaturmasta oli kulunut....

Vierailija
27/52 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisin kyllä tänään käyttänyt tk.ssa. Illalla sitten taas pähkäilette pitääkö viedä ja vkl vielä tulossa

Vierailija
28/52 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 08:36"]Ap olet fiksu! Virka-ajan ulkopuolinen päivystys on vain akuutteja tilanteita varten ja ne, jotka todella tarvitsevat hoitoa, saavat sitä nopeammin kun päivystystä ei tukita kiireettömillä tapauksilla. Kiitos, kun käytit järkeäsi! T:sh
[/quote]
Mitä järkeä oli sitten viedä virka-aikana tarhaan turvonneen käden kanssa?? Terv. toinen sh
[/quote]

No enhän minä tuota tarhaan vientiä kommentoinut, vaan sitä päivystysasiaa. Tänään olisi toki syytä käydä lääkärissä, viikonloppukin tulossa. T:Se aiempi sh. :)

Vierailija
29/52 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 09:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:18"] Itse veisin, murtumakipu on turhan kova lapselle kärsittäväksi kun siihen voi saada helpotuksen ennen aamuakin. [/quote] Mikä  murtumakipu? Eihän sitä ole todettu! [/quote] No eihän sitä voi todeta ilman kuvausta. Siksi olisin vienyt pienen päivystykseen.

[/quote]

Jos joka kolauksesta tuhansia lapsia vietäisiin päivystykseen niin siellä olisi jonossa aina kymmeniä lapsia. Järkeä pitää käyttää. Murtumat on yleensä kipeitä, turvoksissa tai aristavat. Ei oireetonta lasta viedä päivystykseen.
[/quote]
Tuossa oli kipu ja turvotus. Etkö osaa lukea?? Ja vieläpä lapsella, aikuiselle ihan sana odottakin.

Vierailija
30/52 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 08:36"]

Ap olet fiksu! Virka-ajan ulkopuolinen päivystys on vain akuutteja tilanteita varten ja ne, jotka todella tarvitsevat hoitoa, saavat sitä nopeammin kun päivystystä ei tukita kiireettömillä tapauksilla. Kiitos, kun käytit järkeäsi! T:sh

[/quote]

Höpö höpö

Vierailija
31/52 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 08:36"]Ap olet fiksu! Virka-ajan ulkopuolinen päivystys on vain akuutteja tilanteita varten ja ne, jotka todella tarvitsevat hoitoa, saavat sitä nopeammin kun päivystystä ei tukita kiireettömillä tapauksilla. Kiitos, kun käytit järkeäsi! T:sh [/quote] Mitä järkeä oli sitten viedä virka-aikana tarhaan turvonneen käden kanssa?? Terv. toinen sh [/quote] No enhän minä tuota tarhaan vientiä kommentoinut, vaan sitä päivystysasiaa. Tänään olisi toki syytä käydä lääkärissä, viikonloppukin tulossa. T:Se aiempi sh. :)

[/quote]

Kiittelelet ensin kun ei lasta viedä hotoon ja esiinnyt vielä alan asiantuntijana.

Sitten jätät kertomatta että suosittelet kuitenkin hoidossa käyntiä.

Vierailija
32/52 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. olen itse lapsena viettänyt viikonlopun murtuneen ranteen kanssa, joten en todellakaan vähättele lapseni tilaa! minun oli kuitenkin mentävä töihin ja uskon, että kädessä ei ole mitään vakavampaa vaikka arasteleekin sitä. kipu ja pieni turvotus on rystysissä,  luulen, että se on vain tärähtänyt tai venähtänyt sillä murtunut käsi olisi kipeä ja pahemman näköinen !

ja täällä kun on hoitajia paikalla.. murtuneet rystyset? kuulostaa aika epätodennäköiseltä!

Vierailija
33/52 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:12"]Ap täällä. olen itse lapsena viettänyt viikonlopun murtuneen ranteen kanssa, joten en todellakaan vähättele lapseni tilaa! minun oli kuitenkin mentävä töihin ja uskon, että kädessä ei ole mitään vakavampaa vaikka arasteleekin sitä. kipu ja pieni turvotus on rystysissä,  luulen, että se on vain tärähtänyt tai venähtänyt sillä murtunut käsi olisi kipeä ja pahemman näköinen !

ja täällä kun on hoitajia paikalla.. murtuneet rystyset? kuulostaa aika epätodennäköiseltä!
[/quote]

Olisit sitten vaikka lakkoillut tai ilmoittanut että tulet töihin pari tuntia myöhemmin. Luulisi sinun tietävän ettei kipua kannata vähätellä ja jättää tutkimatta.

Vierailija
34/52 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi satutti kätensä pulkkamäessä ja käytiin terveyskeskussa ja lääkäri sanoi ettei ole murtunut.

Illalla ja yöllä lapsi itki kipua ja nukahti lopuksi panadolin voimalla. Heti aamulla mentiin suoraan sairaalaan ja käsi oli ranteen yläpuolelta murtunut...molemmat luut oli napsahtaneet poikki ja olivat pois paikoiltaan. Outoa oli ettei käsi ollut turvonnut tai mustelmilla.

Vierailija
35/52 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:12"]Ap täällä. olen itse lapsena viettänyt viikonlopun murtuneen ranteen kanssa, joten en todellakaan vähättele lapseni tilaa! minun oli kuitenkin mentävä töihin ja uskon, että kädessä ei ole mitään vakavampaa vaikka arasteleekin sitä. kipu ja pieni turvotus on rystysissä,  luulen, että se on vain tärähtänyt tai venähtänyt sillä murtunut käsi olisi kipeä ja pahemman näköinen ! ja täällä kun on hoitajia paikalla.. murtuneet rystyset? kuulostaa aika epätodennäköiseltä! [/quote] Olisit sitten vaikka lakkoillut tai ilmoittanut että tulet töihin pari tuntia myöhemmin. Luulisi sinun tietävän ettei kipua kannata vähätellä ja jättää tutkimatta.

[/quote]

lapsen itsensä mukaan käsi ei ole enää kipeä, kysyin asiaa muutaman kerrankin aamulla. huomasin myös, että vaikka varoo kättään niin kuitenkin aamupalalla käytti molempia! yö meni myös hyvin.

Ap

Vierailija
36/52 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok, varsin nyt ajan yksityiselle . on klo 17.00, pääsen neljältä töistä. lääkäri saa katsoa käden kaiken varalta !

Ap

Vierailija
37/52 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:12"]

Ap täällä. olen itse lapsena viettänyt viikonlopun murtuneen ranteen kanssa, joten en todellakaan vähättele lapseni tilaa! minun oli kuitenkin mentävä töihin ja uskon, että kädessä ei ole mitään vakavampaa vaikka arasteleekin sitä. kipu ja pieni turvotus on rystysissä,  luulen, että se on vain tärähtänyt tai venähtänyt sillä murtunut käsi olisi kipeä ja pahemman näköinen !

[/quote]

Rystyset murtuu siinä missä muutkin luut. En nyt kuitenkaan väitä että lapsellasi olisi rystysissä murtuma mutta mahdollista se kuitenkin on.

Itselläni on murtunut kolme sormea samasta kädestä ja samanaikaisesti. Kipua ei juurikaan ollut ja turvotustakin suhteellisen vähän. Sormien liikeradat toki kärsivät kun niitä yritti taivuttaa. Eivät siis taipuneet samalla tavalla kuin terveet sormet.  Röntgen sitten paljasti murtumat ja lastoitettiin sormet. Yksi sormista tosin luutui virheasentoon mutta eipä toi kauheasti menoa haittaa.

Vierailija
38/52 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päivystykseen. Ei ole sattunut mitään vakavaa.

Vierailija
39/52 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin neuvoja

Vierailija
40/52 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaa aamuun.