Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työttömät ei ala harrastamaan urheilua?

Vierailija
31.07.2024 |

Suomi saisi mitaleita roppakaupalla olympialaisissa jos työttömät alkaisi harrastamaan urheilua. 

Yleisurheilun harrastaminen on lähes ilmaista joten työttömilläkin on siihen varaa.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavampaa makoilla ja ottaa kaljaa..tai lähteä istuksimaan pubiin..

Vierailija
2/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa siinä vaiheessa olla liian myöhäistä, jos 20+ vuotias ihminen jää työttömäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa taas. Urheilu-ura aloitetaan jo lapsena, aikuisena ei päästä koskaan samalle tasolle. Ehkä mahdollista lajissa joka ei varsinaisesti vaadi lihaskestävyyttä tms. kuten ammuntalajit tms. Niiden harrastaminen ei ole ilmaista eikä tässäkään lajissa päästä tuloksiin ilman runsasta harjoittelua aktiivisesti. Se luonnollisesti kasvattaa kuluja. Työttömällä useimmiten ei ole varaa edes satunnaiseen harrastamiseen. 

Eikä lähes ilmainen ei ole sama kuin ilmainen. Harrastaminen maksaa aina ja urheiluvarusteet ne vasta kalliita onkin. Jos haluaa harrastaa esimerkiksi juoksua joutuu hankkimaan kalliilla paitsi juoksuvaatteet (eri vuodenajoille omansa) myös juoksukengät. Useamman parin, yhdet ei kauaa aktiivikäytössä kestä. Eikä niitä todellakaan osteta käytettynä. Joten voidaan unohtaa kokonaan tämä ajatus. Jollet sinä ap lähde sponssaamaan työttömiä aktiiviharrastuksessaan. Huomioi sitten se, että työkkäri tuskin enää siinä tilanteessa eli ammattiurheilijana katsoo heidän olevan työttömiä joten joudut pistämään aika monta tonnia kuukaudessa per sponssattava . Edelleen hyvä ajatus? Ei, eikä ollut aiemminkaan.

Vierailija
4/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät mitä työttömät harrastavat. Sitä paitsi huippu-urheilua ei harrasteta. Se on täysipäiväistä työtä. Maksatko minun miekkailutuntini tai purjehdus- ja ampumaharrastukseni? Luuletko että lenkkipoluilla juoksevista ihmisistä koskaan tulee olympiatason urheilijoita?

Vierailija
5/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuramaksut, kisamatkat, kilpailulisenssit ym ovat jo niin kalliita, että ei niitä työttömän tuilla makseta, ellei ole hyvä ansiosidonnainen. Urheilu harrastuksenakaan ei ole pienituloisille helppoa.

Vierailija
6/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilua voi ryhtyä harrastamaan tai alkaa harrastaa, ei alkaa harrastamaan eikä ryhtyä harrastaa. Tämä on tärkeä huomioida

Vierailija
7/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa taas. Urheilu-ura aloitetaan jo lapsena, aikuisena ei päästä koskaan samalle tasolle. Ehkä mahdollista lajissa joka ei varsinaisesti vaadi lihaskestävyyttä tms. kuten ammuntalajit tms. Niiden harrastaminen ei ole ilmaista eikä tässäkään lajissa päästä tuloksiin ilman runsasta harjoittelua aktiivisesti. Se luonnollisesti kasvattaa kuluja. Työttömällä useimmiten ei ole varaa edes satunnaiseen harrastamiseen. 

Eikä lähes ilmainen ei ole sama kuin ilmainen. Harrastaminen maksaa aina ja urheiluvarusteet ne vasta kalliita onkin. Jos haluaa harrastaa esimerkiksi juoksua joutuu hankkimaan kalliilla paitsi juoksuvaatteet (eri vuodenajoille omansa) myös juoksukengät. Useamman parin, yhdet ei kauaa aktiivikäytössä kestä. Eikä niitä todellakaan osteta käytettynä. Joten voidaan unohtaa kokonaan tämä ajatus. Jollet sinä ap lähde sponssaamaan työttömiä aktiiviharrastuksessaan. Huomioi sitten se, että työkkäri tuskin enää siinä til

Off topic, mutta minä kestävyysurheilua harrastavana työssäkäyvänä ihmisenä ostan lähes kaikki urheiluvarusteeni käytettynä. No en sentään alusvaatteita yleensä, ja jalkineet yleensä myös uutena. Tosin urheilua harrastavilla on nykyään esim. Facessa omia foorumeita, joissa myydään pois ns. hutiostoksia, eli muutaman kerran käytettyjä juoksukenkiä, jotka eivät istuneetkaan omaan jalkaan, tai jopa urheilurintsikoita, jotka eivät istuneetkaan päälle. Eli niitäkin olen ostanut joskus käytettyinä.

Suurimman osan urheiluvaatteistani olen ostanut esim. Kierrätyskeskuksesta muutamilla euroilla, ja urheilen niillä ihan tyytyväisenä. Ai niin ja Lidlistä saa edullisesti urheiluvaatetta. Ja tällaisella ei-huippu-urheilijalla varusteet kestävät vuosia. 

Vierailija
8/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on polvivamma, sekä muita terveysongelmia, kuten tinnitys.

Olen oppinut elään sivussa omissa oloissa vähällä kulutuksella, olen koodailija luonne ja katselen mobiilipelien tekemis opastuksia, minulle sopivampi suunta.

Vierailija
9/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastanut urheilua koko ikäni. Salibandy joukkueissa olin 26 vuotta. Jalistakin pelasin ja  pesäpalloa nuorena. Kuntosalilla kävin myös pitkään.

Vierailija
10/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löytyy kuntosali, jonne tervetulleita vain ja ainoastaan vaaleaihoiset, heteroseksuaalisetmiehet.

Vierailija
11/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli viiskymppisenä en ala harrastamaan mitään. Kävely ja pyöräily riittävät minulle. Vaikka täytyy myöntää että itsetuhoinen päihteiden käyttö käy usein mielessä. Viinaa rohkaisuksi ja sitten pillereitä. Rauhoittavia ja kipulääkkeitä. Parhaassa tapauksessa ei joutuisi enää heräämään.

Vierailija
12/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Työttömänä ollessa pyrin kävelemään joka päivä 10 000 askelta ja siinä oli urheilua ihan tarpeeksi minulle. 

Vierailija
13/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on. Mun 2 v poika meni palloilukouluun ja vanhemmat sai katsoa sivussa. Kesällä ollaan isolla kentällä ja mä seurasin muita ja tein perässä

Pari kk meni, kun valmentaja aina sanoi mitä teen väärin jnemitä oikein. Antanut vinkkejä mitä voin tehdä. Tuhansia tunteja oon potkinut poikani kanssa takapihalla. Rahaa mulla mennyt puhdas 0 e

Vierailija
14/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä työkkärin tädin naaman, kun kaikki keski-ikäiset työttömät kerromme hänelle tähtäävämme huippu-urheilijoiksi. 

Vierailija
15/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ootan että kaljanjuonti pääsee olympialajiksi, oon tosi hyvä siinä.

T. Työtön

Vierailija
16/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmanhuipputasolle pääseminen vaatii kyllä rahaa, pitää käydä harjoittelemassa ulkomailla, jne.

Harrastin ennen, mutta koen sen turhaksi. En kerää rasvaa, en kerää lihaksia. Olen ihan tyytyväinen tällaisena hoikkana. Lihaskuntoa tarvitaan sen verran, että pysyy nivelet ja jänteet paikoillaan

Vierailija
17/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilun harrastaminen lisää myös ruuan kulutusta. Jos tosi tiukka talous niin voi joutua ojasta allikkoon.

Vierailija
18/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa ruokaan, kenkiin, vaatteisiin, sähköön, vuokraan. Ei ole rahaa mihinkään.

Vierailija
19/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheilua voi ryhtyä harrastamaan tai alkaa harrastaa, ei alkaa harrastamaan eikä ryhtyä harrastaa. Tämä on tärkeä huomioida

On tärkeä huomioida myös oikeellisuuden ajantasaisuus -  alkaa harrastamaan on ihan oikein.

Vierailija
20/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuki ja liikuntaelinsairauksia ja olen 50+.