Työskentelin koulunkäynnin ohjaajana ja paloin loppuun. Jouduin jäämään pois työelämästä, en ole vieläkään toipunut puolen vuoden sairasloman jälkeen.
Koulunkäynnin ohjaajien kohtelu työelämässä on suuri epäkohta yhteiskunnassamme. Palkka on työmäärään ja vastuuseen nähden aivan liian pieni. Ohjaajat joutuvat päivittäin työssään kestämään opettajien ja oppilaiden heitä kohtaan harjoittamaa tyranniaa. Oppilaiden harjoittama väkivalta on jokapäiväistä. Tässä tulee vastaan suuri työn epäkohta. Ohjaajilla ei ole minkäänlaisia kurinpito- tai kiinnipito-oikeuksia. Yläkouluikäisen pojan väkivaltainen käytös aiheutti sen, että minä paloin loppuun kolmen vuoden työuran jälkeen, enkä ole valmis palaamaan työelämään vielä kuukausiin. Syvästi työstäni traumatisoituneena....
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tuossa työssä nettopalkka tänä päivänä?
Riippuu tunneista. 1000-1700 euron välille se sijoittuu.
6h päivät?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kiinnipito-oikeus on, jos oppilas on väkivaltainen. Pitäähän oppilas itse ja muut turvata, jos saa väkivaltaisia raivokohtauksia. Toki mahdollisimman vähän voimaa käyttäen, eikä lasta saa satuttaa.
Mutta haluatko 60 kiloisena naisena pidellä kiinni 90 kiloista väkivaltaista teiniä? Ei se mikään oikeus ole..
Vai jouduit jäämään pois työelämästä. Miten haurasmielisiä ihmiset nykyään ovatkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vähintään 2350 €/kk
Tuo on minun palkkani fysioterapeuttina (AMK-tutkinto)...
MISSÄ maksetaan noin paskasti, vaihda nyt hyvä ihminen työpaikkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi realistinen palkka teidän ammattikunnallenne? =)
Sama palkka kuin opettajilla.
Opettaja tekee vielä toisen työpäivän kotona. Ei olisi oikein jos ohjaaja, ilman tunnin ulkopuolisia velvotteita, saisi saman palkan! Kuka enää viitsisi olla opettaja, en minä ainakaan. Pääsisin ohjaajana puolet helpommalla. Ja tällä en mitenkään halveksi ammattikuntaanne, olette erittäin tarpeellisia. Mutta silti, töitä teillä on paljon vähemmän. Laske vaikka kokeitten korjaamiseen kuluva aika, jos sinulla on 500 koetta ja yhteen menee keskimäärin 20min?
- yläkoulun opettaja
Pakko kommentoida, että kaikki opettajat eivät tee toista työpäivää kotona. En ole koskaan tehnyt. Jotkut varmasti tekevät. En ymmärrä, mitä he viitenä päivänä viikossa kotona tuntikausia tekevät, mutta uskon että tekevät. Minä en tee, enkä häpeä sanoa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi realistinen palkka teidän ammattikunnallenne? =)
Sama palkka kuin opettajilla.
Opettaja tekee vielä toisen työpäivän kotona. Ei olisi oikein jos ohjaaja, ilman tunnin ulkopuolisia velvotteita, saisi saman palkan! Kuka enää viitsisi olla opettaja, en minä ainakaan. Pääsisin ohjaajana puolet helpommalla. Ja tällä en mitenkään halveksi ammattikuntaanne, olette erittäin tarpeellisia. Mutta silti, töitä teillä on paljon vähemmän. Laske vaikka kokeitten korjaamiseen kuluva aika, jos sinulla on 500 koetta ja yhteen menee keskimäärin 20min?
- yläkoulun opettaja
Pakko kommentoida, että kaikki opettajat eivät tee toista työpäivää kotona. En ole koskaan tehnyt. Jotkut varmasti tekevät. En ymmärrä,
Oletko liikunnan opettaja?
👩: Yhyy pakoon loppuun..uupumus..itkuinen olo..kipuilu..oireilu..ahistus..hirveät keholliset traumareaktiot..en saa unta YYYHYYYYYY😩
- Suominaiset