Erosin ja olen ihan yksin uudessa kaupungissa. Mitä teen?
Ahdistaa ja pelottaa ihan hirveästi, mutta ei ole mitään paikkaa mihin mennä. En tunne täältä ketään. Olen yksin ja pää hajoaa. Apua.
Kommentit (18)
Mäkin muutin muka takaisin sukulaisten luokse eikä tästä mitään tule. Aion muuttaa takaisin sinne mistä lähdin. Ei melkein nelikymppisenäkin voi aloittaa alusta.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 18:58"]
Voisin lohduttaa sua jos vaan olet oikeassa kaupungissa.. ;)
[/quote]
Mä en ihan oikeasti pysty tähän nyt, älkää trollatko. En jaksa enää.
Moi! Millainen maailmankatsomus? Mä menin uudessa kaupungissa seurakunnan matalankynkyksen juttuihin, en ollut hirmu uskonnollinen, mutta niissä lämmin meininki. Lisäksi kävin paljon luennoilla, näyttelyissä ym ilmaisjutuissa mitä oli tarjolla. Kävin vapaaehtoishommissa ja tutustuin monen ikäisiin ihmisiin. Kävin myös uimalassa ja halvoissa jumpissa. Luin ja joskus osallistuin kirjapiireihin. Kaksi vuotta mennyt, olen kotiutunut jo melko hyvin. Aikuisena on vaikeampaa ystävystyä, mutta pikkuhiljaa. On myös oso voimavara, että osaa olla yksin. Tuhat halausta, tiedän miltä susta tuntuu! Selviät kyllä <3
No hankit vuokra-asunnon? Mikä tässä on ongelma, en ymmärrä. Jos et halua jäädä sinne paikkakunnalle, niin hankit sen asunnon jostain muualta. Jos et vielä tiedä minne haluat muuttaa, niin mene muutamaksi yöksi hotelliin miettimään.
Ex vaimo huijasi minut Suomeen. Nyt olen loukussa täällä. Tunnen oloni ahdistuneeksi ja en löydä ratkaisuja. Olen ehkä kaikkein synkimmän vaiheen ohi ja toivottavasti Suomi alkaa tuntumaan joskus kotimaalta.
Katso puhelinluettelosta (tai soita numerotiedusteluun) jonkun helluntai- tai vapaakirkon saarnaajan tai muun työntekijän numero ja soita hänelle. Kerro tilanteesi rehellisesti ja avoimesti. Meilläkin on ollut joku tuntematon avuntarvitsija joskus oven takana ja ollut sitten iltapalalla ja yötäkin.
Oletko siis vailla asuntoa, vai vain vailla seuraa, tekemistä ja yksinäinen?
Jos olet asunnoton niin ota yhteyttä tosiaan seurakuntaan.
Jos taas katto löytyy pään päältä ja olet yksinäinen niin lähde ihmeessä tarkistamaan kansanopiston/kansalaisopiston kurssit. Tsekkaa lähikaupan ilmoitustaululta jos esim jollain koululla lähistöllä olisi jumppaa, ompelukerhoa tai ihan mitä vain.
Jos kuulut Facebookiin niin kannattaa tarkistaa että onko asuinalueellasi/ kaupunginosalla tai kaupungilla omaa faceryhmää, saat sieltä tietoa tapahtumista alueellasi.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 18:56"]Ahdistaa ja pelottaa ihan hirveästi, mutta ei ole mitään paikkaa mihin mennä. En tunne täältä ketään. Olen yksin ja pää hajoaa. Apua.
[/quote]
Shoppailemaan? Kirjastoon? Kahvilaan? Syömään? Lenkille?
Voi, tuli aivan ikävä sitä aikaa, kun itse vastaeronneena muutin pikkukaupungista isoon kaupunkiin, se oli ihanaa aikaa! :)
soita jollekin?
mene taidenäyttelyyn, uimahalliin, juoksemaan pururadalle.
Voisin lohduttaa sua jos vaan olet oikeassa kaupungissa.. ;)