Aikuinen, käytätkö kypärää?
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:35"]
En käyttänyt ennen, mutta kun sain lapsia niin olen alkanut käyttää. Vähän dorkaa jos kaadun, lapsi kyydissä. Lapsi selviää ja mutsilta aivot pihalla.
[/quote]
hyvin kirjoitettu
Ok. Ihme että aina pitää ensin sattua jotain. Toivottavasti miehesi on nyt toipunnut onnettomuudesta. Käytääkö hän nykyisin kypärä? Käyttikö hän jo silloin?
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 17:00"]
Jos et miksi?
[/quote]
Vain toisinaan: moottoripyörällä Schubertin C3, työmaakäynneillä valkoinen Peltor leukahihnalla ja turvalaseilla, polkupyörällä Bell, vesakonraivaushommissa oranssi Peltor silmikolla ja kuulosuojaimilla.
Muissa elämän tilanteissa en käytä.
En käytä. Ei sillä että edes pahemmin pyöräilisin, mutta millä ihmeen logiikalla voi olla niin kamalaa, että kuolee jossain pikku kolarissa? Tajutonta miten omahyväisiä ja elämästä irtaantuneita ihmiset voi olla.
Äläkä nyt vaan unohda alapeukuttaa, kun kerran luit.
Laskuvarjohypyissä ja lasketellessa käytän muuten en. Tosin en edes omista polkupyörää, käyttäisin varmaan sillä ajaessa, mutta liikun kävellen tai autolla.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 16:56"]En käytä enkä halua semmoista. Muutin tähän uuteen kaupunkiin ja ihmetyttää nämä trendikypärät mitä monella näkee. Siis semmone jumalaton laskettelukypärä mikä tosi monella on päässä.
[/quote]
Hmm. Meinaat varmasti ne kypärät kun näyttää ihan puoli kananmuna. Eli skeittikypärää
Käytän lähes aina pyöräillessä. Joskus kiireessä unohdan, mutta en koskaan tarkoituksella. Joskus liukkaammilla säillä tekisi mieli käyttää kävellessäkin, mutta en sentään kehtaa.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:12"]Käytän lähes aina pyöräillessä. Joskus kiireessä unohdan, mutta en koskaan tarkoituksella. Joskus liukkaammilla säillä tekisi mieli käyttää kävellessäkin, mutta en sentään kehtaa.
[/quote]
Millainen kypärä sulla?
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:12"]Käytän lähes aina pyöräillessä. Joskus kiireessä unohdan, mutta en koskaan tarkoituksella. Joskus liukkaammilla säillä tekisi mieli käyttää kävellessäkin, mutta en sentään kehtaa.
[/quote]
Millainen kypärä sulla?
[/quote]
Ei ollut tarkoitettu mulle mutta itse käytän Bell Alchera kypärän.
Vierailija kirjoitti:
Nostoa
Nyt kannattaisi myös muistaa valot pyörään ja heijastimet
Kannattaa käyttää taas joku lapsi kolaroinnut ja kypärä halki. Toivottavasti ei käynnyt pahasti.
En käytä, mutta aloituksessasi on typo. P ja R ovat vaihtaneet paikkaansa.
Parhaillaan en, enkä enimmäkseen muutenkaan, miksi sinua kiinostaa onko jollain kypärä päässä, saatko siitä jonkin merkityksen elämääsi?
Minun mielestä on äärimmäisen typerää yrittääkkään vaatia lapselta että käyttäisi kypärää jos vanhempi itse ei käytä, ja puhun nyt pyöräilystä. Näitä näkee paljon, että vanhempi pyöräilee lapsen kanssa ilman kypärää. Minulla on aina kypärä pyöräilessä ja vaadin miestänikin pitämään vähintäänkin silloin kun lapsemme on mukana.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä on äärimmäisen typerää yrittääkkään vaatia lapselta että käyttäisi kypärää jos vanhempi itse ei käytä, ja puhun nyt pyöräilystä. Näitä näkee paljon, että vanhempi pyöräilee lapsen kanssa ilman kypärää. Minulla on aina kypärä pyöräilessä ja vaadin miestänikin pitämään vähintäänkin silloin kun lapsemme on mukana.
Hyvä niin se pitää olla että kypärät on päässä
ostin äsken pyöräilykypärän koska meinaan pyöräillä työmatkat nyt syksyllä ja ehkä talvellakin
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:36"]
Te, jotka käytätte kypärää pyöräillessä: käytättekö kypärää myös autoa ajaessanne? Eikö siinä ole ole suurempi todennäköisyys saada päävamma?
[/quote]
Niin vitun tyhmä kommentti, että alkoi hävettää aivojesi puolesta. Painu vittuun.