Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoilijatko välinpitämättömiä suojatietä kohtaan, enpä tiedä..

Vierailija
17.09.2015 |

Nyt kun on ollut paljon lehdissä noita tapahtuneita yliajoja suojateillä, niin tulee itsekin seurattua liikennettä paljon tarkemmin. Ok, osa autoilijoista on röyhkeitä ja välinpitämättömiä, suurin osa ei. Kävelijät ovat suht varovaisia, mutta pyöräilijät vähemmän varovaisia. Pyöräilijöistä osa on minun havaintoni mukaan ihan vauvasta vaariin liikenteessä minä itse mentaliteetilla. Lapsista ymmärtää vielä asenteen, mutta aikuisilta en ymmärrä. Ja jos ajaa kaupungissa ja pyöräilijä suhahtaa jostain kerrostalon nurkan takaa suoraan kovalla vauhdilla suojatielle, niin miten autoilija voi ehtiä reagoida siihen? Ennakointia pitää käyttää, mutta onko oletusarvoni se, että jokaisen kerrostalon kulmalta pyöräilijä voi tulla tielle tai sitten ei.. Ja mitä enemmän julkisuudessa lehdistössä on käsitelty autoilijoiden kaltoin kohtelemia pyöräilijöitä sitä röyhkeämmäksi ovat pyöräilijät menneet.

Eli kyllä minusta maalaisjärjen käyttö pitäisi olla edelleen käytännössä kaikilla, myös pyöräilijöillä ja kävelijöillä. Enhän minäkään autolla aja toisen kylkeen väkisin, vaikka minulla olisi etuajo-oikeus. Jos auto ei väistä minua, minä väistän oman autoni kanssa ja annan ajaa. Vaikka kuinka sen toisen pitäisi oikealta tulevaa väistää. Kunnoitus pitää päteä puolin ja toisin ja jokaisen olla varovainen liikenteessä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon oletukseen, jos olen väistämisvelvollinen niin pitää olettaa että joudun jotain väistämään.

Vierailija
2/2 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, on väistämisvelvollisuus. Mutta onko pyörilijöillä järkeä päässä, jos sieltä nurkan takaa suhastaan tuhatta ja sataa suojatielle, koska "saa" ajaa? Ei ihmisen reaktiokyky valitettavasti toimi tuolla tavalla. Aina voi hiljentää vauhtia ja olla varovainen sekä autoilija että se pyöräilijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla