Mulla on unelma
Mä olen suomalainen. Mä en ole syntynyt suomessa. Mä olen syntynyt somaliassa. Mutta nyt mä olen suomalainen koska mä sain kansallisuus. Silti suomalainen mies joskus sano mulle että vitun somali painu kotisi. Suomi on mun kotisi. Kun mä olen kämp ja syödän mun pippuripihvi niin mä en haluta että suomalainen mies tulle mulle valitaan!!! Mulla on oikeus ja se on mulla unelma!!!
Kommentit (2)
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:52"]
Mä olen suomalainen. Mä en ole syntynyt suomessa. Mä olen syntynyt somaliassa. Mutta nyt mä olen suomalainen koska mä sain kansallisuus. Silti suomalainen mies joskus sano mulle että vitun somali painu kotisi. Suomi on mun kotisi. Kun mä olen kämp ja syödän mun pippuripihvi niin mä en haluta että suomalainen mies tulle mulle valitaan!!! Mulla on oikeus ja se on mulla unelma!!!
[/quote]
Olet Suomen kansalainen. Se, oletko suomalainen, on valtaväestön oikeus määrittää, niin se menee kaikkialla. Muualta tulleita kohdellaan koko elämän läpi yleensä ulkomaalaisina, oli se hyvä tai huono asia. Niin se vaan menee. Ja koska somalit ovat tummaihoisia ja suomalaisten valtaväestö valkoihoisia, alkuperäsi näkyy heti, eikä sinua siksikään pidetä suomalaisena. Kansalaisuus on aivan eri asia.
Hyvä unelma. Mulla on taas unelma että Suomi on joskus taas rauhallinen maa kaikille meille suomalaisille.