Miksi UPS:ltä ei tahdo saada suomenkielistä asiakaspalvelua enää lainkaan?
Kun soittaa niiden aspaan ja nimenomaan valitsee suomenkielisen palvelun, niin UPS kääntää VÄKISIN puhelut koko ajan englanninkieliseen palveluun? Minusta aika törkeää toimintaa. Kun asia on pitkä ja monimutkainen, niin kyllä haluaisin sen suomeksi hoitaa jotta kommunikaatio varmasti sujuu molempiin suuntiin ilman ongelmia. Olen nyt jo useana päivänä yrittänyt olla yhteydessä tuonne ja pariin otteeseen selvitellyt asiaa jo englanniksikin, mutta ei se homma näytä vieläkään olevan kunnossa. Ja eikö noilla ole minkäännäköistä sähköistä palvelukanavaa, jos on lähetyksen vastaanottaja? Surkea firma kyllä, eivoi muuta sanoa.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi saada? Englantia puhuu kaikki.
Siksi kun me ollaan SUOMESSA.
Niin ne UK saa palvelua englanniksi.
Vierailija kirjoitti:
UPS on kuljetuspalveluista surkein. Viimeksi en saanut lähetyksestä mitään ilmoitusta, mutta kuljettajan merkinnän mukaan en ollut ollut kotona, kun hän soitti ovikelloa. Olin varmasti kotona ja olisin nähnyt sekä auton että kuljettajan. Lähetys oli viety takaisin terminaaliin, johon se jäi pyörimään ja odottelemaan seuraavaa reititystä. Verkkotiedusteluihini vastattiin vain, että kuljettajilla ei ole puhelimia, eivätkä he siis soita saapuessaan.
Miten voi olla edes olemassa kuljetusfirma, jonka kuskeilla ei ole puhelimia?
Aiemmin UPS toimitti minulle paljonkin lähetyksiä, mutta kävin hakemassa ne terminaalista, koska saapumisilmoituksen tekeminen ja noudattaminen tuntui olevan UPS:lle niin toivottoman vaikeaa. Mieleen on jäänyt se ensimmäinen kerta, kun sopimuksesta huolimatta lähetys ei saapunutkaan työpaikalleni, joten menin terminaalille jonottamaan ja sain kuulla, että en ollut ollut kotona, kun lähetystä yritettiin toimittaa.
Paikallinen jakelija voi olla mikä vaan pikkufirma. Ei ne paikalliset jakelijat ole UPS töissä, kuin pääkaupunkiseudulla, missä oikeasti kiertää niitä mustia UPS autoja.
Noistakin on hyvä kokemus. Meillä töihin tuli yksi noin 20000e maksava mittalaite Englannista. Satuin näkemään, että UPS auto ajaa meidän eteen ja menin ovelle valmiiksi. Näin ovelta auton ohjaamoon ja näin sitten, kun sieltä auton takaa lensi pahvilaatikko ohjaamoon (siinä keskellä on aukko taakse, mistä kuski hakee paketin). Siitä kaveri tuli ohjaamoon, nosti paketin lattialta, huomasi mut ja ilme vähän muuttui. Oli se meidän 20000e mittalaite. No, ei se rikki mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
UPS on kuljetuspalveluista surkein. Viimeksi en saanut lähetyksestä mitään ilmoitusta, mutta kuljettajan merkinnän mukaan en ollut ollut kotona, kun hän soitti ovikelloa. Olin varmasti kotona ja olisin nähnyt sekä auton että kuljettajan. Lähetys oli viety takaisin terminaaliin, johon se jäi pyörimään ja odottelemaan seuraavaa reititystä. Verkkotiedusteluihini vastattiin vain, että kuljettajilla ei ole puhelimia, eivätkä he siis soita saapuessaan.
Aiemmin UPS toimitti minulle paljonkin lähetyksiä, mutta kävin hakemassa ne terminaalista, koska saapumisilmoituksen tekeminen ja noudattaminen tuntui olevan UPS:lle niin toivottoman vaikeaa. Mieleen on jäänyt se ensimmäinen kerta, kun sopimuksesta huolimatta lähetys ei saapunutkaan työpaikalleni, joten menin terminaalille jonottamaan ja sain kuulla, että en ollut ollut kotona, kun lähetystä yritettiin toimittaa.
Paikallinen jakelija voi olla mikä vaan pikkufirma. Ei ne paikalliset jakelijat ole UPS töissä, kuin pääkaupunkiseudulla, missä oikeasti kiertää niitä mustia UPS autoja.
Noistakin on hyvä kokemus. Meillä töihin tuli yksi noin 20000e maksava mittalaite Englannista. Satuin näkemään, että UPS auto ajaa meidän eteen ja menin ovelle valmiiksi. Näin ovelta auton ohjaamoon ja näin sitten, kun sieltä auton takaa lensi pahvilaatikko ohjaamoon (siinä keskellä on aukko taakse, mistä kuski hakee paketin). Siitä kaveri tuli ohjaamoon, nosti paketin lattialta, huomasi mut ja ilme vähän muuttui. Oli se meidän 20000e mittalaite. No, ei se rikki mennyt.
Minä olisin nähnyt ihan minkä tahansa auton, mutta ei näkynyt ketään koko päivänä.
Muillakin kuin UPS:llä on alihankkijoita. Kuljetuksia on saapunut tunnuksettomilla, ruostetta valuvilla pakettiautoilla, joiden lastitilassa ei ole järjestyksestä tietoakaan. Sen ymmärrän, että rankkasateella pahvilaatikkoni on seissyt vedessä, mutta edelleenkään en ymmärrä, miten kuljetuksessa on saatu nyrkinmentävä reikä laatikkoon, jota ei saa paljain käsin auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin nähnyt ihan minkä tahansa auton, mutta ei näkynyt ketään koko päivänä.
Muillakin kuin UPS:llä on alihankkijoita. Kuljetuksia on saapunut tunnuksettomilla, ruostetta valuvilla pakettiautoilla, joiden lastitilassa ei ole järjestyksestä tietoakaan. Sen ymmärrän, että rankkasateella pahvilaatikkoni on seissyt vedessä, mutta edelleenkään en ymmärrä, miten kuljetuksessa on saatu nyrkinmentävä reikä laatikkoon, jota ei saa paljain käsin auki.
TNT oli paras, kun sen jakelija pääkaupunkiseudulla käytti pitkään parhaat päivänsä nähneitä paku ovelle -autoja!
Vierailija kirjoitti:
Teidän tätien on pakko SOITTAA joka paikkaan 🤦🏻♂️
Itse sain tunnissa vastauksen sähköpostiini.
Tämä täti on räplännyt tietokoneiden kanssa jo 6 vuotiaasta lähtien, niin silti tämä täti soittaa näihin lähetyspalveluihin. Olen tehnyt lähettämistä työkseni, ja UPS oli mm yksi niistä firmoista, minne kannatti ehdottomasti soittaa. Monissa muissa lafkoissa toimi sähköinen lähetys, mutta UPSille kannatti asioiden toimivuuden edistämiseksi soittaa. Tosin mun casessa saatoin lähettää 300 pakettiakin kerralla.
Mutta joo, UPSilta ei aina saanut suomeksi palvelua. Itse puhun sujuvasti myös englantia, mutta siltikin halusin palvelun suomeksi. Ihan siksi, että pystyimme langan molemmin puolin olemaan varmoja, että asiat tulivat ymmäretyksi oikein. Mutta tosiaan UPS on myös katsonut, että Suomi on kaksikielinen maa, niin joskus aspa on osannut vain ruotsia ja heikosti englantia. Oli kerran ilo vetää noutopyyntö tankeroruotsilla läpi :D
Olisi ihan kiva jos niiltä saisi jotain palvelua kuten jakelupalvelua.
Mitä tuo yritys tekee jos ei jakele paketteja? Jemmailee niitä varastollaan ihan huvikseen?
Viikon verran odottanut Vantaalle saapunutta pakettia tänne Helsinkiin. Luin arvosteluja että asiakaspalvelu lyö luuria korvaan, valehtelee toimituspäivistä ym.
Olen maksanut kotiinkuljetuksesta.
UPS:llä on ainoastaan yksi henkilö hoitamassa suomenkielisiä puheluita, joten joskus varmasti on ruuhkaa tai häntä ei saa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihan kiva jos niiltä saisi jotain palvelua kuten jakelupalvelua.
Mitä tuo yritys tekee jos ei jakele paketteja? Jemmailee niitä varastollaan ihan huvikseen?
Viikon verran odottanut Vantaalle saapunutta pakettia tänne Helsinkiin. Luin arvosteluja että asiakaspalvelu lyö luuria korvaan, valehtelee toimituspäivistä ym.
Olen maksanut kotiinkuljetuksesta.
Pari vuotta sitten Fedexillä oli joku ongelma tullauspuolella. Tullasin paketin itse, mutta kesti lähes 3 viikkoa, että joku fedexillä vapautti paketin niin, että se siirtyi tullirajan yli ja paketin pystyi hakemaan. Kävin kolme kertaa paikan päällä, pahimmillaan oli parin tunnin jonotus asiakaspalveluun pihalla (odoteltiin siellä auringonpaisteessa nurtsilla, vartija toi vettäkin odottajille). Kyse oli vain siitä, että kukaan ei ehtinyt napsauttaa täppää paketille ja vapauttaa sitä. Meitä oli aika monta, jotka ilmeisesti odotimme samaa.
Postillahan on ihan normaalia myös, että vaikka Kiinasta 1-3 päivässä tullut paketti odottelee Postin varastossa jonkun 2-5 viikkoa, ennenkuin jatkaa jakeluun. Lienee samasta jutusta kiinni, eli tullirajan ylitysluvan antajat ovat "hieman" jäljessä pakettivirran käsittelyssä. Tuo ei ole edes helpottunut yhtään, kun posti ei yleensä osaa valmiiksi alv maksettuna tulevia paketteja käsitellä, vaan ne pitää tullata (kertoa tuo tunnus tullille) ja sitten vielä anoa paketin vastaanottomaksusta vapautusta postilta, ennenkuin paketin saa. Ne valmiiksi alv-maksetut ulkomaan paketit, joissa käsittelijä matkahuolto Suomessa, tulevat sujuvasti, eli kyse on vain Postin kyvyttömyydestä.
Ulkomaalaiset toimijat... ulkomaalaiset vieneet kaiken Suomelta... ei ole enää itsenäinen valtio vaan tätä pyörittää joku paskaenkku.... ties mistä päin maapalloa... ehkä nämä ovat juuri niitä Putinin ulosheittämiä 'ulkomaisia agentteja'... joilla siis on ihan agenda...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan epäillä että minun paketti on varastettu viime viikolla, sen verran arvokasta kamaa sisällä.
Pitäisikö tehdä rikosilmoitus? Kukaan ei vastaa UPSilla puhelimeen.
Kuriireilla on asiointipiste, yleensä jossain lentokentän lähellä Vantaalla. Sinne vaan kysylemään.
UPS asiointipiste on Koivuhaassa. Haen yleensä UPS paketit sieltä. Ensin pitää odottaa yksi epäonnistunut jakeluyritys (eivät koskaan soita, jakelijalla ei firman kännyä, joten jakelu epäonnistuu aina) ja sitten voi sopia, että hakeaa paketin sieltä 40km päästä.
Esimerkiksi Postnord on tunnettu siitä, ettei pakattia saa pitkiin aikoihin eikä kyselyihin vastata (luvataan selvittää, muttei koskana kuulu mitään). Olen alkanut automaationa mennä sinne Vantaalle niiden toimipisteeseen (semmosin ison hallin oikeassa päässä pikku koppi) hoitamaan asiaa, jos joku onneton niillä lähettää jotain. Vaatii pari käyntiä, mutta homma hoituu siellä.
Yritän välttää Postnordia ja UPS viimeiseen asti, mutta aina joku ulkomailta niillä lähettää jotain. :/
Mihin numeroon soitan että voin hakea pakettini
Huusin juuri englantilaiselle naiselle
joka toisteli google näkymää edessäni..
Akka löi luurin korvaan
Lisäksi sanoi koko ajan: i did not undestand/hear juu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan epäillä että minun paketti on varastettu viime viikolla, sen verran arvokasta kamaa sisällä.
Kuriireilla on asiointipiste, yleensä jossain lentokentän lähellä Vantaalla. Sinne vaan kysylemään.
UPS asiointipiste on Koivuhaassa. Haen yleensä UPS paketit sieltä. Ensin pitää odottaa yksi epäonnistunut jakeluyritys (eivät koskaan soita, jakelijalla ei firman kännyä, joten jakelu epäonnistuu aina) ja sitten voi sopia, että hakeaa paketin sieltä 40km päästä.
Esimerkiksi Postnord on tunnettu siitä, ettei pakattia saa pitkiin aikoihin eikä kyselyihin vastata (luvataan selvittää, muttei koskana kuulu mitään). Olen alkanut automaationa mennä sinne Vantaalle niiden toimipisteeseen (semmosin ison hallin oikeassa päässä pikku koppi) hoitamaan asiaa, jos joku onneton niillä lähettää jotain. Vaatii pari käyntiä, mutta homma hoituu siellä.
Yritän välttää Postnordia ja UPS viimeiseen asti, mutta aina joku ulkomailta niillä lähettää jotain. :/
Akka löi luurin korvaan
Menetys myynteinä tuhansia:(
Pitäisikö vuokrata auto ja mennä sinne noutopisteeseen..
Entä jos paketti on kuskin kyynnissä..
Sain vain luurin korvaan ja google näkymän, kun soitin:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akka löi luurin korvaan
Olen pienyrittäjä ja korvia myöten veloissa koska
toimitusajat ovat jopa 3 viikkoa..
Nyt menetän pyhän myynnit..
Ei kaikki tilaa vain dildoa pääsiäiseksi...:(
Lopeta yrityksesi
Oikealla yrittäjällä on ylimääräistä rahaa ja isot varastot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akka löi luurin korvaan
SAISINKO JO SEN PUHELIN NUMERON?????
Mikä maksaa? häh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akka löi luurin korvaan
kyynnissä...heh..heh
Mitä luulette, että suomalaiselle aspalle maksetaan? Mammojen mielestä on parempaa olla työttömänä kuin töissä, jos palkka on sama kuin tuet. Tai siinäkin tapauksessa, että palkkaa saa kuussa 200 euroa enemmän kuin tukia, niin sekin on kuulemma riistoa.
Siksi ette saa suomenkielistä palvelua.
Soitin paketin perään, joka saapunut Suomeen viikko sitten. Kerroin asiasta heidän engl.kieliselle asiakaspalvelijalle kun Suomessa ei vastata. Hän tarkisti asian ja sanoi että se on lojunut auton kyydissä sen viikon täällä Suomessa! Sanoi järjestävänsä meille kuljetuksen kotiin mahdollisimman pian ja että ottaa yhteyttä kuskiin. Puoli tuntia sen jälkeen tuli viesti että paketti on noudettavissa 10 kilometrin päästä täältä kotoani! Soitin takaisin ja ihmettelin että miksi, niin sanoivat että heillä on liikaa paketteja. Eli käytännössä kuski on ajanut tämän talomme ohi tuota väylää pitkin tuonne 10 kilometrin päähän jättämään paketin! Mikä järki? Korvaakohan UPS taksikulut kun joudun soittaa taksin viemään ja hakemaan minut ja 19 kiloisen paketin tuolta 10 km päästä?
Tein tänään upsille reklamaation kadonneesta paketists, josta on viikon luvattu puhelimessa että se tulee varmasti päivän loppuun mennessä. Olen soittanut joka päivä.
Asiakaspalvelijat valehtelevat niin että korvat heiluvat. He puhuvat joko huonoa suomea tai eivät suomea ollenkaan. He lukevat täsmälleen samoja tekstejä, jotka voin itse lukea netistä.
Pointti on se, että upsin hallussa on MINUN OMAISUUTTANI useamman sadan euron edestä, eikä kukaan siellä osaa / halua / välitä, missä lähetys on.
Kannattaa ilmoittaa lähettäjäfirmalle, että UPS:ia ei kannata käyttää, ei ainakaan jos lähettää jotain tänne Suomeen! En ole kuullut viime aikoina koko firmasta mitään muuta kuin huonoja kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne UPSin asiakaspalveluun pääse edes soittamalla, jonotin yli tunnin, sen jälkeen luuri kiinni koska on töitäkin tehtävänä!
Olen odottanut pakettiani 5 arki-iltaa, se on tullut Helsinkiin keskiviikkona! Asun Helsingissä. Seurannassa lukee vain että toimituspäivä ilmoitetaan pian. Siis en pääse ruokakauppaankaan kun pitää olla kotona jos se sattuisi tulemaan, muuten ne vie sen painavan paketin markettiin joka 5 kilsan päässä täältä enkä minä jaksa sitä kantaa eikä minulla ole aina autoakaan käytössä.
Työkaverille oli viikko sitten valehdeltu että hänen paketti "tulee tänään" mutta siinä meni vielä viikko. Oli ollut suomenkielinen asiakaspalvelu sillä kertaa.
Onko tuo yritys enää toiminnassa Suomessa?
Vai voiko olla että paketit on varastettu tai hajonneet, siksi niitä ei tuoda?
Miksi oletat, että UPS tuo paketin kotiin? Oma kokemukseni on, että UPS väittää kyllä, että toimittamista on yritetty, mutta "vastaanottaja ei ollut paikalla" ja lähetys on viety noutopisteeseen. Viimeisten 2-3 vuoden aikana olen tilannut netistä ulkomailta muutaman kerran ja välillä toimitustavaksi on ollut pakko valita UPS.
Noin viidestä lähetyksestä vain yksi tuotiin kotiin. Kaikissa muissa väitettiin, että toimitusta on yritetty, vaikka olen istunut tekemässä etätöitä huoneessa, josta näen ulko-ovelle. Ei ole näkynyt UPSin tyyppiä lähetyksen kanssa, eikä edes UPSin autoa. Kaikkia lähetyksia olen voinut seurata ja olenkin seurannut. Näen, milloin myyjä on kirjannut lähetyksen järjestelmään. Näen, kun UPS on noutanut sen tai myyjä on toimittanut sen UPS:lle. Näen, että paketti liikkuu UPSin terminaalista toiseen. Näen senkin, että että lähetys on saapunut Suomeen joskus illalla tai yöllä. Aamulla lähetys on merkitty "out for delivery" ja sitten muutaman tunnin kuluttua sinne kilahtaa merkintä toimituksesta noutopisteeseen, vaikka myyjän toimitusehdoissa lukee valitussa toimitustavassa, että lähetys toimitetaan tilaajan kotiosoitteeseen.
Jos suinkin voin, en tilaa mitään UPSin kuljettamana.
UPS pahin juttu on, että tarvii tietää odottaa pakettia, että voi itse seurata niiden seurantanumerolla milloin se epäonnistunut jakeluyritys on tehty. UPS ei jostain syystä meillä jätä mitään lappua (infonotice) postilaatikkoon, eli ei voi mistään tietää, että on yritetty jakaa paketti. Paketti vaan palautuu sinne Koivuhakaan ja taas yritetään jakaa yms. kunnes paketti palautuu lähettäjälle (tai hävitetään).