Onko valtionsyyttäjä syyllistynyt rikokseen vääristelemään Päivi Räsäsen sanomisia?
Näin on ilmeisesti tapahtunut, miten tämä voi olla mahdollista, ja mitkä ovat motiivit?
Onko valtakunnansyyttäjä ollut tietoinen?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Homoilu on kristinuskossa synti ja häpeä. Ei siitä mihinkään pääse."
Päivi kuitenkin löytää aina niitä selityksiä kuinka Jumala sitä ja tätä, en halua loukata, kaikki on samanarvoisia jne. Pitäisi tuomita jos loukkaa ja varsinkin jos on merkittävässä asemassa.
Koska hän ei halua loukata, siksi häntä ei tuomittu.
Mitä mieltä itse olet ihmisestä joka tietoisesti loukkaa, mutta ei "halua" loukata? Normaalisti muutetaan käytöstä.
Sitä mieltä ettei tämä ole mitenkään oikeuslaitoksen asia. Loukkaava puhe on lähtökohtaisesti täysin laillista. Loukkaantuva henkilö voisi miettiä omaa toimintaansa. Miksi kiinnittää huomiota niihin asioihin, mistä itse loukkaantuu? Ei tarvitsisi. Jonkun loukkaantuminen ei ole syy viedä joltain sananvapautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivi kuitenkin löytää aina niitä selityksiä kuinka Jumala sitä ja tätä, en halua loukata, kaikki on samanarvoisia jne. Pitäisi tuomita jos loukkaa ja varsinkin jos on merkittävässä asemassa.
Mitä mieltä itse olet ihmisestä joka tietoisesti loukkaa, mutta ei "halua" loukata? Normaalisti muutetaan käytöstä.
Tuolle väelle on tyypillistä että seksuaalista tyydytystä haetaan loukkaamalla toisia. Siitä tulee sellainen kiihottunut ja hallitseva olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovasti ne homostelut on Päivillä mielessä. Ehtiikö mitään muuta toimittamaan?
Varmaan ehtiskin jos ei valtakunnanvainoaja vainoaisi tekaistuilla syytteillä vuosikausia.
Oi joi joi, mikäs Putinin pikku apulainen se täällä taas röhkii?
Valtionsyyttäjä kuuluu kulttuurimarxilaiseen kommunisti puolue kokoomukseen.
Ei siis mikään yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Homoyhteisön yleisimpänä mallina vaikuttavat irtosuhteet ja vaihtuvat parisuhteet. Tämän voi väittää olevan seurausta pitkään länsimaisessa kulttuurissa homoihin kohdistuneesta syrjinnästä. Itse näen kuitenkin, että tämä osoittaa jotain myös homoseksuaalisten ihmisten rikkinäisyydestä.
Et ilmeisesti tunne heteroita ollenkaan? Eroja, avosuhteita, panosuhteita, tindereitä on joka lähtöön.
Vierailija kirjoitti:
Asioiden ”suuhun laittaminen” on tuttu tekniikka somesotureilla. Yksi somesoturi referoi uhrin sanomisen sopivaan muotoon, jota seuraavat voivat sitten päivitellä ja taas kehitellä eteenpäin. Vaatimaton vitsi saadaan muutamassa tvistissä näyttämään rakenteellisella rasismilta, josta seurauksena potkut.
”Suuhun laittaminen” on taas kovasti mielessä. Oikein kokonaanko pitäisi laittaa vai vähän vaan kärjellä hangata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ehtiskin jos ei valtakunnanvainoaja vainoaisi tekaistuilla syytteillä vuosikausia.
Kuule mä olen ukrainaketjuissa lyönyt ryssäläistrolleja kuin vierasta sikaa, sen voi todistaa ainakin modet koska kyllä ne tunnistaa X-D
Mutta länkytä sinä vain, kun selkeästi argumentit itse asiaan loppuivat.
Vierailija kirjoitti:
Loukkaava puhe on loukkaavaa puhetta. Minulle ei ole merkitystä mitä Päivi on häpeällä ja muulla sellaisella tarkoittanut teologisessa mielessä. Puheista kuitenkin jää paskafiilis itselle. Jos puhuu suurelle yleisölle niin kyllä ne puheet pitää saada tulkita ihan arkijärjen kautta.
Pakko sanoa että pian juristiksi valmistuvaan henkilönä ihan sydäntä kylmää tällaiset töräykset. Kerrohan, mistä sulle ja selvästi monelle muulle on tullut se käsitys, että loukkaava puhe (tai tarkemmin se että joku loukkaantuu, loukkaavuushan on subjektiivinen asia) on laitonta? Se ei nimittäin ole. Loukkaavien asioiden julkaisu ja sanominen voi olla sinusta loukkaavaa, typerää tai jopa pöyristyttävää, mutta silti täysin laillista. Tuleeko tämä käsitys siitä, että nykyään loukkaannutaan vähän kaikesta vai mikä juttu tämä on?
Ennen oikeuslaitosta kunnioitettiin sen verran, ettei sinne menty märisemään rumasta puheesta ja pahasta mielestä. Resurssit on siellä jo nyt liian vähäiset, pitäisi lopettaa näiden ”henkilö x pahoitti mielensä”-juttujen tutkiminen ja keskittyä olennaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolle väelle on tyypillistä että seksuaalista tyydytystä haetaan loukkaamalla toisia. Siitä tulee sellainen kiihottunut ja hallitseva olo.
Niinpä. Mahlat valuu ja hymyilemällä yritetään peitellä asiaa. Tuoksu kuitenkin paljastaa kiihottumisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto ei näytä millään ymmärtävän jutun pointtia. Nyt ei ole kyse ”kivasta käytöksestä”, vaan siitä, että Suomen oikeuslaitos alkaa antamaan kansalaisille tuomioita typerästä puheesta. Eikö kenelläkään kellot soi, kuinka vaarallinen on tuo tie ja mihin se voi johtaa. Vai onko niin, että tässä paljastuu vasemmiston halu kontrolloida ihmisiä totalitaristisesti?
Katse itään. Venäjällä lakeja on vastikään muutettu. Sananvapautta rajoitettu, sana sota on kielletty jne. Jos tavoitteena on tämänkaltainen laki myös Suomeen? Siltä tämä ainakin alkaa hiukan vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule mä olen ukrainaketjuissa lyönyt ryssäläistrolleja kuin vierasta sikaa, sen voi todistaa ainakin modet koska kyllä ne tunnistaa X-D
Taisi Putinin pikku apulaista osua arkaan paikkaan. Menepä siitä nuolemaan Vladimirin vitjamunia. Hopi hopi...
Valtakunnansyttäjälle potkut. Täydellistä maalittamista ja kiihottamista kansanryhmää kohtaan hänen käytöksensä. Yrittää tukahduttaa uskonnon- ja sananvapauden voimakeinoin. Henkistä väkivaltaa ja painostusta kestänyt jo pidemmän aikaa. Asettunut lain yläpuolelle etukäteistuomioissaan ja uhkailuissaan.
Saisiko Päivi masinoitua vielä sellaisen kansainvälisen suurmielenosoituksen ja kansanjuhlan Unkarissa tämän voiton kunniaksi? Onhan pahan voimat nyt lyöty rukouksen voimalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100 varma, että asia lakaistaan maton alle.
Asian periaatteellisen vakavuuden vuoksi on kyllä pöyristyttävää, kuinka vähän Hesari tai YLE on vaivautunut asiaa tutkimaan. Nuo ovat puolensa valinneet. Tämä on osoitus synkästä politisoitumisesta.
Aika vähän ovat Hesari ja YLE myös uutisoineet Räsäsen vapauttavasta tuomiosta, vaikka kovasti vouhkasivat oikeudenkäynnistä etukäteen.
Tämä on ongelma! Vain Iltasanomissa olen nähnyt asiallisesti koostetun kirjoituksen ja myös maininnan siitä, että Räsänen oli myös pyytänyt, että tiedotusvälineet julkaisisivat sen, että syyttäjä esitti Räsäsen sanomisista epätosia väitteitä. Jotenkin todella huolestuttavaa, että media on koko ajan pyrkinyt hämärryttämään Räsäsen sanomisia ja nyt tuntuu, että juttu yritetään vaieta, kun ideologiaan sopimaton vapauttava tuomio tuli.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008718406.html
Politisoitunut valtakunnansyyttäjä meinaa valittaa tuomiosta. Eikö tuon ideologian toteuttamiselle valtion varoin muka saada loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on silti kummallista, että homouden kieltämiskohtaa pitäisi tässä ajassa kuunnella kun pari riviä taaksepäin Jumala käskee aviorikoksen tehneille kuolemanrangaistuksen, eikä Päivi varmaan sitä tai orjien pitämistä kannata? Miksi valikoidaan?
1) Miten se että joku on sinusta kummallista liittyy tähän oikeudenkäyntiin/siitä saatuun ratkaisuun?
2) Mistä olet saanut sellaisen käsityksen, että lausuntojen epäkohdonmukaisuus tai rusinoiden poimiminen pullasta olisi missään määrin laitonta? Päivillä on oikeus olla lausunnoissaan epäjohdonmukainen ja jopa epälooginen, ja lausunnot kuuluvat silti sananvapauden piiriin.
Tämä tuomio on siitä hieno, että siinä korostettiin tätä nykyään unohtunutta asiaa; loukkaava puhe on lähtökohtaisesti täysin laillista. Loukkaavuus ei itsessään liity laillisuuteen ja laittomuuteen. Toivottavasti jatkossa syyttäjä ei lähde syyttämään tällaisia ”toi sano pahasti :(”-juttuja, oikeuslaitos ei ole välituntivalvoja. Oikeuslaitoksella on hoidettavana niin paljon ihan oikeita isoja ongelmia (väkivalta- ja omaisuusrikokset, huoltajuuskiistat yms.), että on todella absurdia lähteä käyttämään aikaa ja resursseja ”mulle tuli paha mieli :(”-juttuihin.
Valtakunnansyyttäjän toiminta ehdottomasti syyniin, ei sovi valehtelu ja vääristely tuohon virkaan.
Samaa mieltä.Eikö muka tärkeämpiä juttuja ole vai onko tuo valtakunnansyyttäjä raha pulassa kun vääntää väkisin raamatusta jotain kieroa.Ilmeisesti on itse muun sukupuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi alkaa käydä väsyneeksi että heti kun joku on jostain eri mieltä, sunlainen äo 70 tulee ulisemaan putin-juttuja. Myös noin ”hihhih Päivi on ite homo tsihhih”-jutut paljastaa sen, miten heikkolahjainen olet. Annapa aikuisten keskustella rauhassa, sulla ei nyt kapasiteetti riitä tähän.
Vierailija kirjoitti:
Valtakunnansyttäjälle potkut. Täydellistä maalittamista ja kiihottamista kansanryhmää kohtaan hänen käytöksensä. Yrittää tukahduttaa uskonnon- ja sananvapauden voimakeinoin. Henkistä väkivaltaa ja painostusta kestänyt jo pidemmän aikaa. Asettunut lain yläpuolelle etukäteistuomioissaan ja uhkailuissaan.
No nyt on uskonsoturilla kiima nousussa! Kohta käsi hakeutuu sinne jalkoväliin hankaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi Putinin pikku apulaista osua arkaan paikkaan. Menepä siitä nuolemaan Vladimirin vitjamunia. Hopi hopi...
Venäjäntrollien uusin taktiikka näyttää olevan itse julistaa ties ketä venäjätrolleiksi mitä ihmeellisimmissä ketjuissa vaikkei siinä olisi loogisesti mitään järkeä. Eli noi koittaa spämmiä noita trollisyytöksiä joka toiselle jotta voivat itse spämmiä soopaväitteitään rauhassa eikä noiden kutsuminen igoriksi paista niin pahasti silmään noiden logiikan mukaan.
Ihan vaan tiedoksi.