Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sinulta on kadonnut oudosti eikä ole löytynyt?

Vierailija
17.09.2015 |

Meiltä mm. katosi lapsen toinen talvikenkä. Sisään hän ei ole voinut tulla yhdellä kengällä ja asunnossa sitä ei ollut, on sen jälkeen ollut muuttokin. Aikanaan teini-iässä multa katosi trendikäs toppaliivi, mietin sitä toisinaan vieläkin että miten olisin voinut sen kouluun unohtaa. Sitten tietysti sukkia ja muuta pientä katoaa yhtenään.

Kommentit (1602)

Vierailija
681/1602 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso valurautainen paistinpannu. Mysteeri, miten niin iso esine voi kadota jäljettömiin!

Vierailija
682/1602 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman parhaimmat sisätossut katosivat, kun olimme yön yli hotellissa ja kotona oli käty Teini varmasti tietää, mitä tossuilleni tapahtui, muttei kehtaa kertoa Mistään en yhtä ihania tossuja enää löydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1602 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsivällisyys. Sitä oli vielä teininä, kun olin sellainen hiljainen ja kiltti nörtti. Nyt 50+ ikäisenä sitä ei ole kuin sellainen mitätön hyppysellinen. Kohta sekin katoaa, ja minusta tulee vihainen mummeli.

Vierailija
684/1602 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin siellä Sodankylässä on minun tummanpunaisia strassikiviä täynnä oleva kaunis rannekoruni kasarilta.

Vierailija
685/1602 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskä.

Vierailija
686/1602 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa katosi rautakanki omalle pihalle. Olisiko ohikulkija varastanut? :) Luultavasti maa otti omansa, jäi pitkälleen ja kasvit peittivät. Siellä se maan sisässä nyt loikoo.

Vierailija
687/1602 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työsopimus. Minulla oli sille uusi punainen kansiokin johon laitoin heti allekirjoitettuani. Vein kansion kotiin ja laitoin työpöydän laatikkoon. Viikon päästä avasin kansion ottaakseni sopimuksesta kopion. Eipä näkynyt paperia missään eikä ikinä löytynyt. Oli niin noloa käydä pyytämässä uusi!

Oliko samassa taloudessa siihen aikaan joku, joka ei halunnut sinun menevän työhön?

Vierailija
688/1602 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Olen epäillyt tosissani, että tässä vanhassa talossa on eteisen komerossa joku salakulku, jonka kautta meillä käy vaatevaras. Ja se varastaa vain mun paitoja ja kevyitä takkeja, joita säilytetään komerossa.

Ollaan asuttu 7 vuotta tässä, ja kadonnut on mm. Niken juoksutakki, Addun verkkatakki, COSin college, R-collectionin anorakki ja viimeisimpänä Filippa K:n hiton kallis pellavajakku. Henkkamaukan bulkkijumpperit ja Lidlin kuoritakki eivät ole liikkuneet minnekään.

Ja ei, en ole kadottanut näitä matkoillani, eivätkä ole unohtuneet matkalaukkuihin, treenikasseihin tai reppuihin. Juoksutakki ja verkkatakki katosivat talvena, jolloin olin pyörätuolissa ja käytin vain helposti päälle puettavaa villapalttoota.

Mieheni on kiistänyt myyvänsä vaatteita, lahjana jollekin online-rakastajattarelle, jolla sama maku kuin mulla voisi olla toinen looginen syy salakäytävän lisäksi 😳

Onko mahdollista, että aikaisempi asukas oli pitänyt yhden avaimen itsellään ja kävi asunnossa, kun olitte poissa? Asunnon entinen omistaja kenties? Huoltoyhtiön edustaja?  Asialla on myös voinut olla ammattivaras, joka osasi avata lukkoja niin, ettei jää murtojälkiä. Tätä tapahtuu paljon.

Vierailija
689/1602 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi hukkasi miniläppärin noin neljä vuotta sitten. Ehkä löytyy kun tehdään isompaa remonttia. Muistan, kun hän käytti sitä päivää ennen kuin alettiin ihmetellä sen katoamista. Lapsi väittää ettei muista siitä mitään. Laturikin on edelleen sille tallessa.

Noh. Sai jonkin ajan kuluttua pöytäkoneen. Se ei onneksi ole vielä kadonnut.

Vierailija
690/1602 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräältä työpaikalta muistoksi saatu muumimuki, jonka sain siis muilta työntekijöiltä läksiäislajahjaksi kun vaihdoin työpaikkaa. Oli aikamoinen yllätys, että sain lahjan ja se oli minun lempimukini, josta tykkäsin juoda kahvia, mutta eräänä päivänä se oli vain kadonnut astiankuivauskaapista työpäivän aikana. Minä kun kuitenkin olin varma, että olin sen aamulla pessyt ja laittanut paikoilleen, mutta iltapäivällä sitä ei enää ollutkaan eikä sitä sitten löytynyt mistään. Harmitti aika paljon, koska olin saanut sen lahjaksi.

Vierailija
691/1602 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kuinka moni ajatellut, että kadonneet tavarat on tullut ajatuksissaan laitettua roskiin? Mä laitoin kerran työpaikalla jopa työpaikan avaimet, onneksi tajusin katsoa sieltä. tuollaiset tosi pienet, kuten tuo korviksen tausta voi mennä johonkin listojen alle, patterien väleihin tai vastaavaan paikkaan. 

Itselleni on käynyt noin parikin kertaa. Heitin jotakin keittiön roskikseen ja minulla oli kädessä roskien lisäksi teelusikka. Onneksi tuli hetken kuluttua kumma  tunne ja kävin tarkistamassa roskapussin. Aikuisena etsin kerran kelakorttia, jota säilytin vakiopaikassa. Nolotti mennä anomaan uutta, mutta oli pakko nöyrtyä.  Virkailija lohdutti, että sitä tapahtuu muillekin.

Vierailija
692/1602 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt pahoittelut jos olen tämän tänne jo kirjoittanut, vanha ketju. Mutta. Mun yöraudat!!

Kun olin jotain kymmenen tai yhdentoista vanha sain syväpurennan hoitoon yöraudat, ne sellaiset nyrkkeilijän hammassuojien näköiset. No, ensimmäiset narskuttelin rikki, mutta joka aamu ne löytyivät kuitenkin suustani, rikkinäisinä vain. Sain tilalle uudet, tosi paljon kestävämmät ja kovaa muovia olevat. Nämä kestävämmät olivat myös kirkkaan siniset, eikä sellaiset huomaamattoman läpinäkyvät. Oli niin sitkeää, ettei narskuttelemalla saanut jälkeäkään niihin.

No, eräs upea päivä heräsin ilman rautoja suussa - eivätkä ole tähän päivään mennessä 20 vuotta myöhemmin tulleet vastaan.

-En kävele unissani, koskaan. En edes puhu unissani. Olen aina ollut heti herättyäni täydellisen skarppi, yleensä ensimmäisiä ajatuksia kellon soidessa aamulla ovat "Muistan sitten ennen töihin lähtöä ottaa sen työpaidan parvekkeelta tuulettumasta mukaan" tai "Tänään mä hoidan tän optikon ajanvarausasian". En siis ole varmasti unenpöpperössä unissani heittänyt niitä roskiin

-Koko huoneeni - itse asiassa sittemmin ihan koko omakotitalomme - on remontoitu täydellisesti, tapetoitu, lattiat vaihdettu jne. Olisi todellakin tullut pattereiden välistä vastaan

-Materiaali oli tosi kovaa. En ole voinut pureskella ja syödä rautoja unissani :D

-Raudat myös pysyivät suussani täydellisesti koko yön. Olin tuolloin jo täysin tottunut niihin, pidin niitä kuuliaisesti ohjeiden mukaan myös päiväsaikaan tunnin ajan

KAIKKI ehdotukset otetaan vastaan, että saadaan tämä mysteeri selvitettyä :DD

Röntgenkuva saattaisi auttaa arvoituksen ratkaisemiseksi.

Vierailija
693/1602 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

554 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko ihmisiin.

20 kg kiikarikiväärin panoksia kaapista.

Huolestuttaa.

Vierailija
694/1602 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku aina varastaa toisen sukan ;(

Veisi edes molemmat...

Nää sukat ovat pussilakanoitten ja tyynyliinojen jne sisällä. Löysin kerran 3 kadonnutta sukkaani yhden pussilakana-ahmijan sisältä ihan nurkkaosasta.

Onko mahdollista että pesukone jemmaa sukat pesujen välillä jonnekin sisuksiinsa? Minullakin löytyy parittomia sukkia tämän tästä. En pese sukkia ja pussilakanoita yhdessä, joten pussilakanan nurkista kadonneita ei ole löytynyt.

Mulla sama. Vähän aikaa sitten pesin vaatepyykkiä. Miehen sukkia tuli koneesta ulos 5 kpl, jokainen eri paria. En tiedä mitä niiden pareille on tapahtunut, ei ole löytynyt.

Vierailija
695/1602 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras on kyllä ollut tuo virkakoira joka näytteli hampaitaan "rosvolle". "Täältäpä et livahdakkaa, mokoma kähveltäjä, isäntä tulee"!:D

Vierailija
696/1602 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä katosi perunankuorimisveitsi ja kalapiikki

Löytyi keväällä kompostia tyhjentäessä

Vierailija
697/1602 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa katosi rautakanki omalle pihalle. Olisiko ohikulkija varastanut? :) Luultavasti maa otti omansa, jäi pitkälleen ja kasvit peittivät. Siellä se maan sisässä nyt loikoo.

Ja me löydettiin meidän 10v kadoksissa ollut rautakanki omalta pihalta. Lapsi sai metallinpaljastimen ja tutki meidän pihaa. Kovin alkoi laite piippaamaam jossain kohti. Sieltähän se rautakanki löytyi maansisästä.

Vierailija
698/1602 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla katosi Helsingissä perintönä saamani kaunis, leveä kultainen sormus, sileä, kaiverrus kaunokirjoituskirjaimilla J.M.

Harmittaa vieläkin, paljon. Sinä, joka sen otit, jos luet tätä, synkkää karmaa päällesi!

Vierailija
699/1602 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallo.

Vierailija
700/1602 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä tienaamani rahat veroina muille ihmisille. Ei ole vuosiin löytynyt. Voisitteko palauttaa ?