Mitä sinulta on kadonnut oudosti eikä ole löytynyt?
Meiltä mm. katosi lapsen toinen talvikenkä. Sisään hän ei ole voinut tulla yhdellä kengällä ja asunnossa sitä ei ollut, on sen jälkeen ollut muuttokin. Aikanaan teini-iässä multa katosi trendikäs toppaliivi, mietin sitä toisinaan vieläkin että miten olisin voinut sen kouluun unohtaa. Sitten tietysti sukkia ja muuta pientä katoaa yhtenään.
Kommentit (1602)
Yksi musta pyyhe vaan katosi. Luulin pitkään että se on vaatehuoneessa jossain piilossa, mutta muuttaessakaan sitä ei löytynyt. Ehkä se oli jäänyt vahingossa saunatilojen pukkariin ja joku vienyt.
Avaimet olen hävinttänyt asunnon sisälle. Ei löytynyt edes poismuuton yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli yksinasuvana vain tasan kuusi haarukkaa. Jossain vaiheessa kaksi niistä katosi. Kaikki tiskit oli tiskattu ja silti oli vain neljä. Jonkin aikaa ihmettelin ja etsin. Ajattelin menneen vaikka vahingossa roskikseen ja unohdin asian.
No. Jokunen kuukausi sitten tajusin, että minulla on taas kuusi haarukkaa. En muista löytäneeni haarukoita mistään oudosta paikasta.
Minulta hävisi samoin kahdet ritsikat, oikeesti. Ruskeat ja punaiset. Etsin niitä kyllä pari kuukautta. Ei missään ja aloin tosissaan epäillä jotain huoltomiestä tms. Sitten otin kesävaatteita esiin matkalaukusta ja ne oli siellä. En itse niitä sinne muista laittaneeni. Yhäkin mysteri. Samoin herkkävatsaisena pidän kotona immodiumia, ne tuppaa häviämään jonnekkin, enkä löydä niitä. En ymmärrä.
Kultainen kaulaketju muuton yhteydessä. Otin sen käteeni pöydältä laittaakseni talteen, ettei vaan huku minnekään. Juttelin samalla anopin kanssa, joka auttoi pakkaamisessa ja kun kiinnitin taas huomioni ketjuun, sitä ei ollut missään. Etsittiin yhdessä, eikä löydetty, eikä ole löytynyt sen koommin, aikaa lähes 20 vuotta.
Olen epäillyt tosissani, että tässä vanhassa talossa on eteisen komerossa joku salakulku, jonka kautta meillä käy vaatevaras. Ja se varastaa vain mun paitoja ja kevyitä takkeja, joita säilytetään komerossa.
Ollaan asuttu 7 vuotta tässä, ja kadonnut on mm. Niken juoksutakki, Addun verkkatakki, COSin college, R-collectionin anorakki ja viimeisimpänä Filippa K:n hiton kallis pellavajakku. Henkkamaukan bulkkijumpperit ja Lidlin kuoritakki eivät ole liikkuneet minnekään.
Ja ei, en ole kadottanut näitä matkoillani, eivätkä ole unohtuneet matkalaukkuihin, treenikasseihin tai reppuihin. Juoksutakki ja verkkatakki katosivat talvena, jolloin olin pyörätuolissa ja käytin vain helposti päälle puettavaa villapalttoota.
Mieheni on kiistänyt myyvänsä vaatteita, lahjana jollekin online-rakastajattarelle, jolla sama maku kuin mulla voisi olla toinen looginen syy salakäytävän lisäksi 😳
Olin lapsi ja minulle ostettiin oikein hienot pitsihanskat kun niitä halusin. Käytin niitä kai kahdesti kesän aikana. Syksyllä äitini sanoi laitetaan talveksi talteen ja saat ne taas ensi kesänä käyttöön. Seuraavana keväänä ne olivat hävinneet. Lopullisesti. Yhäkin muistan tapauksen, outoa oli, olimme aika köyhiä ja äiti oli tarkka tavaroista. Niitä ei koskaan löytynyt.
Juomapullot. Mitä kalliimpi, sitä oudommin se katoaa kun niitä just vahtaa tarkemmin ettei ne katoais 😝
Vuokra asunnoissa saisi kylä olla laki joka vaatisi omistajan aina vuokralaisten väillä vaihtamaan lukot. Jotkin varkaus/ häviämiset ehkä loppuisivat.
Ponteva erektio katosi, n. viitisen vuotta sitten.
Pyydän palauttamaan löydettäessä.
Vierailija kirjoitti:
Meiltä katosi kerran pieni Oiva Toikan lasilintu. Se oli ollut vuosikausia samalla paikalla eteisen ikkunalaudalla, ja yhtäkkiä äitini tajusi, että lintua ei ole missään. Sitä etsittiin ja etsittiin, ei löytynyt ja vähitellen asia unohtui. Arviolta viitisen vuotta katoamisen jälkeen lintu löytyi vanhempieni vaatehuoneen perimmäisestä nurkasta, korista jossa oli vanhoja tyynyliinoja. Katoamisen aikaan meillä oli sukulaisperhe kylässä ja kaksi pientä vierasta, n. 8-vuotiaat tytöt, olivat leikkineet sillä ja tehneet linnulle pesän koriin. Siinä se lepäsi, pehmeässä linnunpesässä.
Mun äidin luona hävisi lasilintu myös. Löytyi puolen vuoden päästä ulkokäytössä olevan potkuauton "tavaratilasta" jonne poikani 3v oli tehnyt sille pesän. Näköjään noi vetoaa lapsiin!
Noin 7 vuotta sitten katosi musta parivuoteen lakana. Ei mitään käsitystä minne eikä ole löytynyt. 4 vuotta sitten katosi vanhan Nintendon ohjain ja n vuosi sitten katosi keittiöveitsi.. Sellainen suuri vielä. Epäilen heittäneen epähuomiossa roskiin.. Mutta kummaa on.. Alle vuosi sitten muutettiin ja samalla tuli käytyä tavarat läpi. Ei löytyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vuokra asunnoissa saisi kylä olla laki joka vaatisi omistajan aina vuokralaisten väillä vaihtamaan lukot. Jotkin varkaus/ häviämiset ehkä loppuisivat.
Tuohon helppo ratkaisu kun laittaa asuntoon esim. tallentavan nettikameran tai riistakameran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon helppo ratkaisu kun laittaa asuntoon esim. tallentavan nettikameran tai riistakameran.
Minulla tuohon liittyen kokemus, kun asuinkaverina eläköitynyt virkakoira ja asunnossa myös kamera jolla voin valvoa koiraa sen ollessa yksin. Olin itse työssä kun tuli soitto että olisi kiinteistön huoltomies pulassa kun ei pääse asunnostani pois. Ihmettelin mitä hän siellä tekee kun ei mitään ennakkoilmoitusta ole tullut tai ilmoitustaululla ollut. Oli kuulema hanojen vaihtoja, mutta ilmoitus unohtunut laittaa. Kerroin etten heti pääse, mutta mene heti kun "ehdin". Katsoin kamerasta kuinka kaveri odotteli kiltisti kun koira istui oven edessä estäen poistumisen ja näyttäen välin hampaitaan miehelle. No kaveri odotteli pari tuntia kunnes "ehdin" paikalle ja kertomaan koiralle ettei kysessä ollut varas. Nykyisin on tiedotteet tulleet kumma kyllä ajoissa. 😀
M57 kirjoitti:
Vanhempani saivat 50-luvulla häälahjaksi Scandia-aterinsetin. Monien mutkien jälkeen muutin nykyiseen kämppään kahden aterimen kanssa. Soppalusikka ja haarukka, joka katosi jossain vaiheessa. Olen keittiön valtias, tiskaan ja teen meillä ruoat. Olen myllännyt koko kämpän löytääkseni sen. Pidän Scandiasta (vaikka suunnittelija itse ei) ja olisihan sillä tunnearvoakin. Kaksi vuotta olen nyt haarukkaa etsinyt.
Meiltä on kadonnut valtava määrä haarukoita. Niin paljon, että pitää varmaan ostaa uusi setti
Vierailija kirjoitti:
Multa katosi vuosi sitten mystisesti Joe Blascon sellanen peitevoidepurkki. Vähän aikaa sitten löysin sen vahingossa-mieheni toalettipussista!hän kuulemma ottanut sen itselleen kun oli toimiva satunnaisiin finnien peittämiseen. Olin ihan hämilläni- siitä, että kylmän viileästi & sanomatta mitään vie naisen meikkituotteen, ja vieläpä omaan käyttöönsä.
No onpa törkeä. Mitäköhän hän olisi mieltä, jos varastaisit ja piilottaisit hänen parranajokoneensa tai deodorantin.
Ulkonäkö, elämänhalu, työnilo... onhan näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa katosi vuosi sitten mystisesti Joe Blascon sellanen peitevoidepurkki. Vähän aikaa sitten löysin sen vahingossa-mieheni toalettipussista!hän kuulemma ottanut sen itselleen kun oli toimiva satunnaisiin finnien peittämiseen. Olin ihan hämilläni- siitä, että kylmän viileästi & sanomatta mitään vie naisen meikkituotteen, ja vieläpä omaan käyttöönsä.
No onpa törkeä. Mitäköhän hän olisi mieltä, jos varastaisit ja piilottaisit hänen parranajokoneensa tai deodorantin.
Minun mieheni kähveltää hiusharjani aina kun silmä välttää. Jopa vaaleanpunaisen, jonka ostin tarkoituksella. Tästä kinattu 20 vuotta. Lisäksi on napannut hammastahnojani ja käyttänyt lasten suihkusaippuoita. Ei tahdo ymmärtää, että talossa alkaa muillakin olla miesten suihkusaippuoita, kun pojat esiteini-iässä.
Olin nuorena kesätöissä ja sain sieltä myös majoituksen pienessä mökissä. Viikonloppuisin matkustin kotiin. Yhtenä viikonloppuna työnantaja majoitti tyttärensä ja sen miehen mökkiin eikä kertonut minulle. Oletin siis ettei siellä kukaan käy ja olin jättänyt mm. meikkejä levälleen kylppärin tasolle. Takaisin tullessa en löytänyt mistään vasta ostamaani kulmakynää ja luomiväriä, vaikka käänsin suunnilleen mökin ympäri. En tiedä mihin katosivat ja ihmettelen todella jos joku on varastanut toisen käyttämiä meikkejä.