Mitä sinulta on kadonnut oudosti eikä ole löytynyt?
Meiltä mm. katosi lapsen toinen talvikenkä. Sisään hän ei ole voinut tulla yhdellä kengällä ja asunnossa sitä ei ollut, on sen jälkeen ollut muuttokin. Aikanaan teini-iässä multa katosi trendikäs toppaliivi, mietin sitä toisinaan vieläkin että miten olisin voinut sen kouluun unohtaa. Sitten tietysti sukkia ja muuta pientä katoaa yhtenään.
Kommentit (1602)
Lompakko katosi asuessani ulkomailla, mukana kela kortti ja hieman rahaa jotka olin varannut erään vaatteen ostoa varten. En tiedä yhtään mihin lompakkoni jätin/mistä se vietiin. Kävin tekemässä kulkemani reitin uudestaan ja tiedustelemassa sitä käymissäni liikkeissä. Kuvittelen lompakon olleen mukanani palatessani kotiin ja laskeneeni sen jollekin tasolle mutta sitä ei ikinä löytynyt. En asunut yksin, mutta oletettavasti luotettavien ihmisten kanssa. Suomessa taas tapahtunutta on että eteisen pöydälle jätetty raha hävinnyt puolitutun vierailijan matkaan. Ystäväni ovikelloa soitettiin kerran ja tekosyyn varjolla pääsivät eteiseen, myös hänen rahansa hävisi eteisen pöydältä. Nämä olivat siis sellaisia kauppareissuja varten varattuja rahoja jotka hetkeksi jätetty pöydälle kunnes saapuu yllättäen kutsumaton vieras joka varastaa rahan.
Olin muutamia vuosia sitten omatoimimatkalla Israelissa ja kadotin bikinin yläosan kuolleella merellä ja alaosa meni Tel Avivissa.
Vierailija kirjoitti:
Olin muutamia vuosia sitten omatoimimatkalla Israelissa ja kadotin bikinin yläosan kuolleella merellä ja alaosa meni Tel Avivissa.
Ai kauhee, kun mulla on nyt vain mielikuva, että Kuolleesta merestä nousit yläosattomissa ja matkan lopussa olitkin sitten nakuna. Ehkä se ei kuitenkaan ihan niin mennyt, vaan bikinit katosi jonnekin muualle kuin mereen?
Taloyhtiön kuivaushuoneesta pikkarit.
Kirjaston kirja viime kesänä. Etsittiin sitä kaikista mahdollisista paikoista, kotoa ja mökiltä. Käytiin läpi kirjahyllyt siltä varalta, että kirja olisi vahingossa laitettu omien kirjojen sekaan jne. Laina-aikaa pyysin pariin otteeseen jatkamaan, mutta sitten luovutin, lopetin etsinnät ja ostin vastaavan kirjan uutena ja toimitin kirjastoon korvauksena kadonneesta kirjasta.
Lapsilta on kadonnut tai oikeammin vaihtunut nimikoituja ulkohousuja, Kuomia ym. Siis ne omat nimikoidut ovat koulussa (pieni koulu) tai päiväkodissa vaihtuneet samannäköisiin mutta muutamaa kokoa pienempiin nimikoimattomiin versioihin. Harmillista ja vaikka noiden perään on yritetty kysellä, omia ei olla saatu takaisin.
Kerran hotellihuoneessa huomasin korvikseni pudonneen. Takaosa oli vielä takertuneena korvalehteeni, mutta korvisosaa ei löytynyt mistään. Olin ollut huoneessa monta tuntia, joten ihmettelin kovasti, miten korvis on voinut kadota jäljettömiin pienessä huoneessa. Koluttuani sängynalusen vielä kertaalleen, kävin turhautuneena selälleni lattialle makaamaan. Tunsin pienen piston selässäni ja siellä se korvis oli, paitani sisäpuolelle takertuneena.
Vähän asian vierestä, inhottavaa tuollainen toisten tavaroiden näpistäminen (esim. kahvilusikoita vienyt naapurinmummo, koruja tai vaatteita vieneet "kaverit", kämppikset ym), joista monet tässä ketjussa ovat kertoneet. Tavaran menetyksen lisäksi nämä näpistelijät aiheuttavat turhaa vaivaa, kun mystisesti hävinneitä tavaroita joudutaan turhaan etsiskelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meiltä katosi yhteen aikaan vaikka mitä. Ensin kaikkea pientä mm sukkia, saksia, kyniä, kumeja, vihkoja, värikyniä, kirjoja, leluja, karkkia, keksejä. Sitä en pitänyt vielä kummallisena, koska lapsia on talossa. Ihmettelin vain että kovimpa paljon ne hukkaavat. Sitten alkoi hävitä veitsiä, haarukoita, pikkulusikoita, juustohöyliä, kylpyvaahtoja ja hajuvesiä ja RAHAA. Siinä vaiheessa tajusin, että rahaa on varmaan kadonnut koko ajan, koska olin ihmetellyt jo kauan että mihin aina tuhlaan kaikki käteiset kun nostan. Siinä vaiheessa olin jo varma kenestä on kyse.... Tarvitsin vain todisteet, joten hankin valvontakameran.
Sitten huomasin että melkein puolet mun rahakokoelmasta puuttuu, nimittäin ne toisenmaalaiset eurot, jotka ovat käypää valuuttaa myös Suomessa. Lääkkeitä alkoi myös hävitä, varsinkin buranaa. Mun koruja katosi. Lisäksi hävisi isompaa tavaraa esim vaatteita, kenkiä, yhdet luistimet, pelimailoja, kattila. Siinä vaiheessa minulla oli jo riittävästi todisteita. Raha kelpasi aina parhaiten, sitä hävisi varmaan koko prosessin aikana ehkä noin 500 euroa yhteensä.
On kuulkaa helkutin kiva asua kleptomaanin kanssa samassa talossa. Rahan ymmärrän että mihin se voi mennä mutta mitä ihmettä se tekee esim kattilalla? Onneks se muutti lopulta pois. Käy joskus mutta tiedän jo etukäteen että kaikki arvokas pitää olla poissa näkyvistä ja että sitä ei saa jättää yksin taloon.
Siis kuka nä nyt sit opulta vei ja mitä asialle lopulta tehtiin?
Miehen tyttö joka asui samassa talossa. Sille yritettiin puhua järkeä vaikka kuinka kauan, mikään ei auttanut. Jäi monesti kiinni, mutta aina valehteli vaan lisää. Valetta valeen päälle. Lopulta se muutti äitilleen. Valvontakameran kuvat mulla on yhä tallessa. Sille ilmoitettiin, että jos vielä pöllii jotain, seuraava tapaus menee poliisille. Mä vittuunnuin jo aikaisemmin, mutta lopulta tuli miehenkin mitta täyteen vaikka sen oma lapsi olikin. Nuo tavarat mitä mä luettelin, oli sit vaan esimerkkejä, paaaaaaljon muutakin katosi.
Kamasa-toolsin 1/4" lyhyt jatkovarsi. Sitä ennen AmPron 10mm räikkälenkki. Katosivat kuin savuna ilmaan. Ei voi syyttää lapsia tai muijaa kun ei ole kumpakaan.
Työelämä ja raskausaikana odottamani tytär.
Mua kiinnostaisi tietää, että miksi joku (ilmeisesti lähinnä yksi ihminen) alapeukuttaa näitäkin? Millä perusteella? Onko kadonnut asia hänen mielestään turha, onko sen olinpaikka hänen mielestään itsestään selvä... Oikeasti, olis hauska tietää syy? :D
Vierailija kirjoitti:
raskausaikana odottamani tytär.
Kadonnut oudosti eikä ole löytynyt?
Multa hävisi luomiväripaletti ja kaulakoru, mutta oon aika varma, et ne varastettiin.
Työnsin lapsena riisimuroja nenään. Yhden molempiin sieraimiin. Sinne ne jotenkin jäi eikä ole vieläkään näkynyt
Sammakko. Katosi jäljettömiin akvaariosta. Akvaariossa ei ollut sellaisia koristeita, joiden sisään voisi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi tietää, että miksi joku (ilmeisesti lähinnä yksi ihminen) alapeukuttaa näitäkin? Millä perusteella? Onko kadonnut asia hänen mielestään turha, onko sen olinpaikka hänen mielestään itsestään selvä... Oikeasti, olis hauska tietää syy? :D
Ainakin kun näitä sivuja kelaa alas- tai ylöspäin niin sormi välillä osuu tuohon alapeukkuun vahingossa.
Minulle tärkeä koru. Tiedän kuka sen varasti. Oli pokkaa olla vielä niinkuin mitään ei olisi tapahtunut.
Kämpän avaimet. Heräsin jäätävässä krapulassa kämpän sohvalta opiskelijahaalarit jalassa ja ei paljoa loppuillasta muistikuvia. Kämppään olin tullut sisään, mutta avaimia ei löytynyt mistään. Jouduin teetättämään uuden. Isännöitsijäkään tai talonmieskään tuskin minulle ovea avannut, koska eivät soitettaessa vaikuttaneet olevan tietoisia toilailuistani. Oma veikkaus on, että takaovi on ollut auki ja kännipäissäni olen kiivennyt parvekkeen kautta sisään :D
Lumilauta joitakin vuosia sitten pusseineen kaikkineen. Minulla oli tuolloin ollut muutaman vuoden tauko laskemisesta, kunnes eräs kaunis kesäpäivä tajusin, ette ole nähnyt lautaani pitkään aikaan. Kyselin tietty kaverit läpi, jos olisin lainannut jollekin. Se todennäköisesti varastettiin varastosta, vaikka lukossa ei ollut minkäänlaisia murtojälkiä ja varastoille päästäkseen piti kulkea kolmen lukitun "turvaoven" läpi. Sellaisissa halpismunalukoissa käy avaimet vähän ristiin rastiin. Tiedän tämän, koska kokeilin joskus huvikseni avata lukkoa väärällä ja vieläpä eri merkkisellä avaimella. Aukesihan se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meiltä katosi yhteen aikaan vaikka mitä. Ensin kaikkea pientä mm sukkia, saksia, kyniä, kumeja, vihkoja, värikyniä, kirjoja, leluja, karkkia, keksejä. Sitä en pitänyt vielä kummallisena, koska lapsia on talossa. Ihmettelin vain että kovimpa paljon ne hukkaavat. Sitten alkoi hävitä veitsiä, haarukoita, pikkulusikoita, juustohöyliä, kylpyvaahtoja ja hajuvesiä ja RAHAA. Siinä vaiheessa tajusin, että rahaa on varmaan kadonnut koko ajan, koska olin ihmetellyt jo kauan että mihin aina tuhlaan kaikki käteiset kun nostan. Siinä vaiheessa olin jo varma kenestä on kyse.... Tarvitsin vain todisteet, joten hankin valvontakameran.
Sitten huomasin että melkein puolet mun rahakokoelmasta puuttuu, nimittäin ne toisenmaalaiset eurot, jotka ovat käypää valuuttaa myös Suomessa. Lääkkeitä alkoi myös hävitä, varsinkin buranaa. Mun koruja katosi. Lisäksi hävisi isompaa tavaraa esim vaatteita, kenkiä, yhdet luistimet, pelimailoja, kattila. Siinä vaiheessa minulla oli jo riittävästi todisteita. Raha kelpasi aina parhaiten, sitä hävisi varmaan koko prosessin aikana ehkä noin 500 euroa yhteensä.
On kuulkaa helkutin kiva asua kleptomaanin kanssa samassa talossa. Rahan ymmärrän että mihin se voi mennä mutta mitä ihmettä se tekee esim kattilalla? Onneks se muutti lopulta pois. Käy joskus mutta tiedän jo etukäteen että kaikki arvokas pitää olla poissa näkyvistä ja että sitä ei saa jättää yksin taloon.
Siis kuka nä nyt sit opulta vei ja mitä asialle lopulta tehtiin?
Miehen tyttö joka asui samassa talossa. Sille yritettiin puhua järkeä vaikka kuinka kauan, mikään ei auttanut. Jäi monesti kiinni, mutta aina valehteli vaan lisää. Valetta valeen päälle. Lopulta se muutti äitilleen. Valvontakameran kuvat mulla on yhä tallessa. Sille ilmoitettiin, että jos vielä pöllii jotain, seuraava tapaus menee poliisille. Mä vittuunnuin jo aikaisemmin, mutta lopulta tuli miehenkin mitta täyteen vaikka sen oma lapsi olikin. Nuo tavarat mitä mä luettelin, oli sit vaan esimerkkejä, paaaaaaljon muutakin katosi.
tyttö saattaa oikeasti olla kleptomaani ja yleisimpiä piirteitä heille on se et ne varastaa kaikkea turhaa. monet noista tavaroista kuulosti olevan turhaa tavaraa hänelle ja varmasti vaan jemmannut johonki eikä enää koske niihin. se on pakkomielle ja sitä on vaa pakko viiä jotain ja lopulta päädytään siihen turhaan ja ollaa siinä ajatuksessa et kukaan ei huomaa. lopulta se alkaa pahenemaan ja otetaan arvokastakin tavaraa. ja tosiaan se valehtelu on myös yleistä. ei tahdota myöntää ongelmaa koska jos ongelmaa ei myönnä tai sille ei anna nimeä, sitä ei ole. kleptomaani usein pelkää omaa käytöstään
Vähän aihen ohi, mutta: lukioikäisenä kun asuin vielä lapsuudenkodissani suutuin veljelleni jostain ja lapsellisesti piilotin sitten hänen kellonsa kirjahyllyssä olevan korin pohjalle, korissa oli valokuvia, postikortteja ym sälää. Muutamaa vuotta myöhemmin kun olin jo muuttanut omilleni ja olin lapsuudenkodissa käymässä, äiti otti jostain syystä puheeksi veljen kadonneen kellon. Muistin jostain syystä heti tuon aikaisemman tilanteen ja sieltä korin pohjaltahan se kello löytyi. Vähän nolotti aikaisempi lapsellisuuteni mutta enimmäkseen tilanne onneksi nauratti kaikkia.
Minulla kävi parempi tuuri, tein reilu kolmekymmentä vuotta sitten pari tenavaa, ja elämä on siitä alkaen tuntunut kivalta. Aina kun heidät näen on pakko halailla, laittelen viestejä ja kaiken kaikkiaan, ai kun ne ovat rakkaita ja mukavia♥️