Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SIPILÄN PUHE -online analyysi

Vierailija
16.09.2015 |

Popparit esiin.

Kommentit (328)

Vierailija
121/328 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Sipilä puhui asiaa. Mun puolesta lomarahat saa poistaa, mutta se vaatii työmarkkinajärjestöjen kanssa sopimista. Ikävää oikeasti esim. sairaanhoitajien, palomiesten ja poliisien palkan alentaminen. Tekevät tärkeää työtä, mutta valtio ei voi velkaantua jatkuvasti. 

T. Entinen punavihreä, nykyinen kokoomuslainen

Vierailija
122/328 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä miks, mutta mulle tuli jotenkin tosi kova myötähäpeä. Toinen niin kovasti haluais olla jotain, mutta ei..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/328 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritti vielä Kekkosen tyylillä vedota suomalaiseeb sisuun. "Suomalainen ei puhu vaan tekeee". Lol on ukko aika yössä. Suomi sai muuten WTO:lta kehuja toimistaan. WTO ei ole muistaakseen onnistunut pelastamaan juuri mitään kriisejä, että on syytä huoleen jos siellä taputetaan.

Vierailija
124/328 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:26"]Siis itku pääsi, kun ökyrikas tekopyhä ukko selittää MULLE telkkarissa miten meillä on nyt vähän vaikeaa sopeutua. EI SE SILLE OLE VAIKEAA KUN SILLÄ ON KAIKKEA MITÄ SE TARVITSEE.

Mä olen raatanut niska limassa vuosikaudet että saan elätettyä perheeni ilman sossun almuja. Mutta nyt loppu. Nyt en enää yritä. En vaan enää jumalauta yritä yhtään milliä enää. Mulle on ihan sama mitä tälle paskamaalle käy. Se ei ole musta kiinni, kun ei mun omakaan pärjääminen ole musta kiinni. Ihan sama mitä yrittää, paskaa vaan saa käteen.
[/quote]
Niin, tehdään vaan sisukkaasti töitä puolikuolleena että voidaan sairastua ja kuolla pois ennen eläkeikää. Minulle tuli Sipilän puheesta juuri se tunne että "kyllä tästä hyvät sisukkaat työntekijät selviytyy vaikka nollapalkalla." Minä olen niiiiiin uupunut hoitaja että jos nyt viedään tili MIINUKSELLE palkkapäivänä niin lopetan. En jaksa enää.

Vierailija
125/328 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai valettua niin toivottoman olon (sitä olojen kiristämistä on ollut koko parikymmenvuotisen urani ja helpompia aikoja ei ole nähty), että olisin kaivannut loppuun häneltä vinkkiä siitä missä myydään syanidikapseleita tai edullista köyttä.

Vierailija
126/328 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:29"]

Mun mielestä Sipilä puhui asiaa. Mun puolesta lomarahat saa poistaa, mutta se vaatii työmarkkinajärjestöjen kanssa sopimista. Ikävää oikeasti esim. sairaanhoitajien, palomiesten ja poliisien palkan alentaminen. Tekevät tärkeää työtä, mutta valtio ei voi velkaantua jatkuvasti. 

T. Entinen punavihreä, nykyinen kokoomuslainen

[/quote]

Multa voi ottaa myös lomarahat pois mutta sillä ehdolla että noiden pakolaisten tulo tänne estetään. 

Vierailija
127/328 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:21"]Ei todellakaan lomarahoja pois prkl!
[/quote]
Minäminäminäminä.

Vierailija
128/328 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:26"]Suomi velkaantuu miljoona euroa joka tunti, repikää siitä!
[/quote]

Suomi velkaantui Sipilän puheen aikana 250 000e.

Vierailija
129/328 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:27"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:19"]3min lisää työaikaa per päivä. No hitto eikö tuo nyt olis ollut paljon parempi ratkaisu kuin jo saatujen etujen pois vieminen?? [/quote] Huomasitko että seuraavassa lauseessa se olikin 20min? :D [/quote] Huomasin saman ja ihmettelin miten voi itse herra pääministeri puhua itsensä ristiin.. Hieman toivoton olohan tässä tulee.

[/quote]

Kolme minuuttia korvaa sunnuntailisän leikkaamisen, 20 min koko paketin. 

Vierailija
130/328 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:26"]

Siis miten tämä päivittäisen työajan pidentäminen käytännössä toimis, jotta säästöä syntyisi? 20min ilmaista työtakö?

[/quote]

Juurikin näin. Koska ihan niinku suomessa ihmiset ei muutenkaan tekisi usein ihan jo palkatta, niitä ylitöitä ihan helvetisti. Ja kato eihän ne palkasta leikkais, te vaan tekisitte enemmän töitä samalla rahalla!

Eikä voi esimerkiksi harkita sitä saksan-mallia esim. Kun saksakin puheessa mainittiin, jossa ay-liikkeet ja työnantajat sopivat työajan pienentämisestä.

Siinähän kumpikin osapuoli hyötyisi. Palkkaa maksettaisiin samoin/tunti, mutta vähemmän koska tunteja on vähemmän ja yritykset säästäisivät. Työntekijä taas saisi hieman sitä arvokasta vapaa-aikaa ja tietäisi ettei etuuksista, joiden eteen on paljon töitä tehty, viedä nyt pois. Ja tämähän siellä saksassa toimi. Miksiköhän työntekijät tälläiseen järjestelyyn, jossa hekin jotain saivat, suostuivat mieluummin kuin siihen että Sipilä ja EK pyrkivät repimään loputkin lihat irti duunarin selkänahasta. Sitä sopii miettiä.

Vierailija
131/328 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepsjeps... Lisätään työllisyyttä sillä, että työnteosta ja työttömyydestä saatavat rahat kapenevat entisestään. Lisätään sillä, että alennetaan palkkoja, jolloin ostovoima on vähempi, samaten veroja menee vähemmän. Näillä Suomi nousuun.

Vierailija
132/328 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:31"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:26"]Siis itku pääsi, kun ökyrikas tekopyhä ukko selittää MULLE telkkarissa miten meillä on nyt vähän vaikeaa sopeutua. EI SE SILLE OLE VAIKEAA KUN SILLÄ ON KAIKKEA MITÄ SE TARVITSEE.   Mä olen raatanut niska limassa vuosikaudet että saan elätettyä perheeni ilman sossun almuja. Mutta nyt loppu. Nyt en enää yritä. En vaan enää jumalauta yritä yhtään milliä enää. Mulle on ihan sama mitä tälle paskamaalle käy. Se ei ole musta kiinni, kun ei mun omakaan pärjääminen ole musta kiinni. Ihan sama mitä yrittää, paskaa vaan saa käteen. [/quote] Niin, tehdään vaan sisukkaasti töitä puolikuolleena että voidaan sairastua ja kuolla pois ennen eläkeikää. Minulle tuli Sipilän puheesta juuri se tunne että "kyllä tästä hyvät sisukkaat työntekijät selviytyy vaikka nollapalkalla." Minä olen niiiiiin uupunut hoitaja että jos nyt viedään tili MIINUKSELLE palkkapäivänä niin lopetan. En jaksa enää.

[/quote]

Ette ole ainoita. 

Vierailija
133/328 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästötalkoot ok. Puoluetuista voisi leikata reilusti, silloin ei kukaan kärsisi.
Ja vaihtoon ministerit jotka ajan et verorahoja veroparatiisiin.
Pressan ja kansanedustajien palkoista voi myös leikata reilusti.

Vierailija
134/328 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:25"]

Eihän tuossa puheessa ollut yhtään mitään! Ja jännittävää tosiaan että ensin puhui 3 minuutista lisätyötä päivässä, sitten seuraavassa lausessa se olikin "parikymmentä minuuttia" PÄIVÄSSÄ! Mitä helvettiä?

[/quote]

Siis puhe oli IHAN TYHJÄ. EI MITÄÄN UUTTA! PETTYMYS. Ja huono esiintyjä. Jos aikoo esiintyä ja saada kansan hurmokseen, niin pitäisi olla parempi esiintyjä.

Vierailija
135/328 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi valmistun pian, sen jälkeen vien osaamiseni ja työkykyni ulkomaille. Kaikki motivaationi tehdä tämän maan eteen yhtään mitään on aika lailla lopussa. Tänne en todellakaan jää, kun tilaisuus päästä pois aukeni.

Upotkoon Suomi, minä en sitä jää seuraamaan. Sympatiani ovat niiden puolella, jotka tänne unelmamaahan joutuvat jäämään.

Vierailija
136/328 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö tuon puheen vielä jostain?!
Meni itseltä ohi töiden takia :/

Vierailija
137/328 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huora se on ja se ei suomen kansalaisista välitä tippaakaan.

Vierailija
138/328 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Häkämies vasta onkin varsinainen luihu. E vastannut yhteenkään Heikelin kysymykseen.

Vierailija
139/328 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:32"]

Säästötalkoot ok. Puoluetuista voisi leikata reilusti, silloin ei kukaan kärsisi. Ja vaihtoon ministerit jotka ajan et verorahoja veroparatiisiin. Pressan ja kansanedustajien palkoista voi myös leikata reilusti.

[/quote]

Eipä siitä kovin isoa säästöä tule, kun leikataan 200 hengen palkkoja.

Vierailija
140/328 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tähän loppuun kuuntelis vielä Porilaisten marssin. Se oli sitten suomi siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi