Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yli nelikymmpisenä vielä muuttua "kesämökki-ihmiseksi"

Vierailija
16.09.2015 |

ollaan miehen kanssa menossa viikonloppuna katsomaan mökkitonttia. Meillä ei ole aiemmin ollut mökkiä, enkä ole erityisemmin välittänyt mökkielämästä.

Onkohan mahdollista vielä nelivitosena innostua mökkeilystä? Se nyt kuitenkin on monen sadan euron sijoitus. Kokemuksia? 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu monesta asiasta.
Yleensä kaikki suvun kanssa jaettavat mökit, on tuhoontuomittu. Riidellään joka asiasta.
Työleiri ei auta koskaan tykkäämään mökistä.

Mä en ollut mökki-ihmisiä ennen kuin rakennettiin oma.
Anopin mökillä oltiin ennen ja vaikka se oli anopin mielestä meidänkin, niin valitti joka asiasta eikä mitään muutoksia saanut tehdä.
Mä en roudannut sinne mitään vanhoja huonekaluja, vaan tein mökistä oman näköiseni missä viihdyin.
Saunaan tulee vesi ja kuivakäymäläkin löytyy mökistä erillisessä huoneessa. Ei mistään tontin perältä tai olohuoneesta.
Piha laitettu mahdollisimman helppohoitoiseksi. Meri tuo kaikenlaista siivottavaa, mutta se on ihan ok.
Ja kaikista parasta on se 1/2 tunnin matka. Mökillä voi säilyttää vaatteita, ruokaa jne. eikä joka kerta pidä pakata autoa, kun lähtee mökille.

Vierailija
22/25 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työleirit on kivoja!Kyllä se aina leiriolot voittaa;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:01"]

Riippuu ihan mökustä. Meidän mökillä golfataan ja lasketellaa, rentoudytaan ja seurustellaan ystävien kanssa. Robotti hoitaa ruohonleikkuun,lumenluonti on ostettu palveluna. Kaikki mukavuudet löytyy ja viihteellekin pääsee. Mä tykkään

[/quote]

Siis mistä tykkäät, ilmeisesti itsestäsi??
[/quote]

Toki tykkään myös itsestäni

Vierailija
24/25 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärsin vasta vuokramökillä käytyäni, minkälainen mökkeilijä olen. Lapsena tuli mökkeiltyä perheen kanssa ja tykkäsin siitä kyllä. Aikuisena olen mökkeillyt appivanhempien mökillä ja siellä on aina ... no, ne appivanhemmat. Viihdyn siellä paremmin ilman appivanhempia, jos sellainen tilaisuus sattuu.

Mutta yhtenä kesänä vuokrasimme viikoksi mökin Kolilta. Ja ah, siellä oli tiskikone, pyykkikone ja saunasta oli helppo mennä uimaan. Takkakin oli ja jälkikasvu viihtyi hyvin parvella. Huomasin olevani mukavuudenhaluinen mökkeilijä. Eikä haitannut, että lähellä oli paljon tekemistä ja näkemistä. 

Appivanhempienkin mökki on jees, mutta ei siellä ole suihkua ja sisään tulee vain kylmä vesi. Tiskiveden joutuu lämmittämään ja se käsin tiskaaminen, huoh. Talvellla sinne ei voi mennä ollenkaan ja muutenkin se on väärässä paikassa. Ei mökkimatka saa kestää tuntia enempää ja tuonne menee 2,5 tuntia. Menettelee, kun on ilmainen, mutta emme todellakaan ota sitä riesaksemme kun vanhuksista aika jättää.

Sanoisin ap:lle, että kokeile erilaisia vuokramökkejä, jotta näet, oletko sellainen mökkeilijä, joka haluaa jättää kauas kavalan maailman ja viettää tunnelmallisia iltoja kynttilänvalossa ilman sähköä. Vai haluatko mökille kaikki mukavuudet wifiä myöten.

Vierailija
25/25 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:14"]

Riippuu monesta asiasta. Yleensä kaikki suvun kanssa jaettavat mökit, on tuhoontuomittu. Riidellään joka asiasta. 

[/quote]

Ja sama juttu, jos sukulaisia on naapurissa. Appivanhempien mökki on anopin suvun mailla (toki ne maat lohkottu) ja joka puolella on sukulaisia, jotka ovat viimeiset viitisen vuotta pitäneet törkeää vihanpitoa. Menee mökkireissusta maku, kun kytätään mitä vieraita sukulaisen naapurin mökissä on ja puhutaan toisista pahaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän