Kuvailkaa, millaisen vaatteen haluaisitte löytää liikkeestä, mutta ette löydä?
Kommentit (784)
Sininen mekko. 43 kokoiset kengät naisten puolelta, ettei tarvitsisi mennä miesten puolelta hakemaan. Mustat housut. Rintaliivit jotka ei purista.
N28
Suomalaisten vaatekauppojen sisäänosto surkeaa: mustaa, mustaa ja mustaa. Samoja esim. suoria housuja eri merkeiltä mustina sen 50 eri mallia. Vaatteissa muutenkin huono materiaali, kiinalaista rättiä. Monet ns. merkkivaatteet myös halvalla huonoista materiaaleista tehtyjä jossain kiinassa, intiassa ym. Lyöty merkki päälle ja kova hinta, harhautusta.
Tällä hetkellä aivan järkyttäviä väriyhdistelmiä ja kuoseja vaatteissa, migreeni iskee vaatekaupoissa!
Esim. trikootunikat, miksi niitä ei saa oikeasti tyylikkäinä? Aina joku ihmeen härdellikuvio ja synkät vörit.
Käykääpä esim. Tallinnassa, löytyy tyylikkäitä mekkoja, paitoja ym. joissa usein kivoja yksityiskohtia. Myös saksalaiset, ranskalaiset vaatekaupat aivan eri luokkaa kuin suomiputiikit.
Kauniin yöpaidan, joka olisi laadukasta ohutta puuvillaa ja naisellinen, tyylikäs malli, Harva nainen haluaa nukkua jossakin sexysatiiniviritelmässä tai sitten jossain rumassa kirjavassa paitulissa, mitä on marketit täynnä.
Sitten on näitä pikkukukallisia yöpaitoja, jotka näyttävät 1800-luvun pikkutytön vaatteilta.
Nyt on käytössäni yksi R. Laurenin lyhyt, mekkomainen puuvillayöpuku, juuri sellainen mistä tykkään, klassinen paisleykuvio ja kiva tyttömäinen malli. Mutta en vain löydä uusia hyvännäköisiä mieleisiä.
Tyttömäisiä, hempeitä, pastellisävyjä, röyhelöitä, mutta ei makkarankuoria eikä telttoja. Ja ennen kaikkea sopuhintaan. Ei mikään vaate yli 50e.
Tuubitopin. Jonkun pitkän mekon jossa on avara kaula-aukko niin että siihen voi pujottautua sisään myös kaula-aukosta. Naisten vaatteissa saisi myös olla kunnon taskut.
Vierailija kirjoitti:
Kauniin yöpaidan, joka olisi laadukasta ohutta puuvillaa ja naisellinen, tyylikäs malli, ----
Nyt on käytössäni yksi R. Laurenin lyhyt, mekkomainen puuvillayöpuku, juuri sellainen mistä tykkään, klassinen paisleykuvio ja kiva tyttömäinen malli.
Ensin halusit naisellista, sitten kuitenkin kehut tyttömäistä yöpukuasi.
Nätti kukka/kesämekko jossa on ohut vuori! Tietääkö joku mistä saisi? Piilottaisi vähän makkaroita..
Toiveissa olis ihan perus t-paidat, paitikset ja puserot josta ei näkyisi läpi.. ei jaksa aina pitää toppia tai hihatonta paitaa alla.
Vierailija kirjoitti:
Mustia kauniita eleettömiä avokkaita, joissa matala/olematon korko, pehmeä kopisematon pohja, ei mitään koristeita, terävä (muttei liian) kaunis kärki, ei niin avonaiset että varpaat näkyy. Joilla on hyvä kävellä mukulakivikaduillakin. Jos löytäisin tällaiset, ostaisin monet ja olisin onnellinen.
Pyöreäkärkiset avokkaat näyttävät minusta rumilta, ja useimmat hameen kanssa käytettäviksi (ehkä) tarkoitetut kengät ovat nykyään liian massiivisia paksuine pohjineen."Hiihtohousumallisia" mustia housuja, ei ohutta läpinäkyvää liikuntatrikoota eikä muovimaista paksua "mummotrikoota" vaan siltä väliltä, ryhdikästä ja joustavaa. Jos löytäisin jne....
V-aukkoisia väljiä ja pitkiä neuleita, helmassa resori, jotka sopivat em. housujen kanssa. Ei lyhyitä pyöreäkaula-aukkoisia laatikkomaisia kuten nykyään. Jos löytäisin, ostaisin monta jne...
Puolihameita joissa tyköistuva (ei kokoonkuristettava) vyötärö ja leveä helma. Jos löytäisin jne...
V-aukkoisia tai avara-aukkoisia tyköistuvia ohuita mustia trikoopuseroita. Pieni pyöreä kaula-aukko ja laatikkomainen malli puserossa (t-paidassa) ei ole mielestäni pukeva eikä mukava. Jospa löytäisin...
Audrey Hepburn monissa kuvissa pitää sellaisia vaatteita joita haluaisin. Niitä harvoja joita olen joskus löytänyt käytän kunnes ne ovat riekaleina. Uusia en enää löydä. Olisipa kauppa joka myisi tällaisia vuodesta toiseen, muodista välittämättä.
Kengistä tuli mieleen, että mukavia ja laadukkaista materiaaleista valmistetettuja löytää yleensä Ranskasta ja Italiasta, tai sen maalaisista merkeistä. Ja ne ovat yleensä jalassa hieman tyylikkäätkin.
Brunate, Mephisto, Arche, Maison Repetto, Bruno Magli, Salvatore Ferragamo, jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alushousut jossa ei ole haarakiilaa saumoineen. Hiertävät aina herkkiä terälehtiä.
Miten haarakiilan saumat edes osuu terälehtiin? Etusaumahan asettuu vulvan yläpuolelle... ja takasauma kauas värkin taakse.
😂😂 mutta, kyllä monissa halvoissa markettipöksyissä ne saumat ja pitsit on vaikka ja missä made by china!
Hakemalla kyllä löytyy saumattomia, mutta ne maksaa ja usein niin liukasta materiaalia että nekin on jatkuvasti ojassa ja allikossa😂
Olen itse ostanut rintaliiveihin kuuluvia alushousuja britti- ja ranskalaismerkeistä. Niissä on monissa ollut se etusauma ommeltu erityisellä tavalla, että se on mahdollisimman litteä. Brittimerkit ovat suhteellisen edullisia, ranskalaiset eivät todellakaan...
Juu, nuo liukkaat ja ohuet alushousut ovat aika onnettomia, ellei niissä ole jotain tukirakenteita ja matsku ohutta liurua. Saattaa se ohut alushousun reuna helposti rullautua alas. Ostin just sellaiset ja pähkäilen miten saan niistä toimivat. Kesämekon kanssa ei halua pikkareita, jotka riisuvat yhtäkkiä itse itsensä keskellä katua 😂
Täyspuuvillaisen neulepaidan, joka ei ole napapaita eikä ylisuuri liehuke kummallisine hihoineen. Väri luonnonvalkoinen tai joku murrettu tummempi väri, ei kuitenkaan musta, yksivärinen.
Olen keskimittainen eli siinä mielessä valmisvaatteita pitäisi löytyä pilvin pimein. Mutta kun lisätään, että olen suht tasapaksu aika pulska, niin jopa katosivat hyvät valikoimat. En halua soputelttaa enkä navettamekkoa, vaan väljästi istuvan ajattoman vaatteen, jossa linjaviat eivät paista läpi. Joku kaksiosainen olisi siinä mielessä hyvä, että jakun alle voisi laittaa tilanteen mukaisen puseron, meni sitten häihin tai hautajaisiin tai mihin tahansa juhlatilaisuuteen. Hame hieman polven alapuolelle ulottuva (olen paksupolvinen!), vyötärö joustava tai muuten säädettävä. Jakussa pitkät hihat ja edessä napitus, väljyyttä sen verran, että paksumpikin pallean seutu peittyy.
Vapaa-ajan asuja kannattaa käydä katsomassa urheiluliikkeistä. Löytyy college-vaatteita resoreilla ja ilman. Ulkoiluhousuissa on usein ainakin kaksi eri pituutta, joskus jopa kolme. Minä olen jo vuosikaudet hankkinut yllä mainitut vaatteet urheiluliikkeistä. Neuleita kannattaa käydä katsomassa myös miesten vaatetusliikkeistä. Sieltä löytyy sopivan pitkiä ja usein kauniskuvioisia neuleita. Hihat voivat olla hiukan pitkät. Minulla riittää, kun käännä hihansuun resorit, mutta minähän olenkin pitkäkätinen, siis apinoiden sukua!
Ja lopuksi vielä yksi asia: inhoan trikoopuseroita, joissa on olkapäällä isot reiät. Ovat kyllä harvinaisen mauttomia. Kuosi on usein ihan kiva, mutta niiden reikien takia jää ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Kauniin yöpaidan, joka olisi laadukasta ohutta puuvillaa ja naisellinen, tyylikäs malli, Harva nainen haluaa nukkua jossakin sexysatiiniviritelmässä tai sitten jossain rumassa kirjavassa paitulissa, mitä on marketit täynnä.
Sitten on näitä pikkukukallisia yöpaitoja, jotka näyttävät 1800-luvun pikkutytön vaatteilta.
Nyt on käytössäni yksi R. Laurenin lyhyt, mekkomainen puuvillayöpuku, juuri sellainen mistä tykkään, klassinen paisleykuvio ja kiva tyttömäinen malli. Mutta en vain löydä uusia hyvännäköisiä mieleisiä.
Mä käytän kotiasuna ja yöpaitana aina rantamekkoja. Niitä saa kivoissa väreissä ja kuvioissa puuvillasta tehtyjä, jos luomupuuvillaa, se on vielä plussaa.
Mistä liikkeestä saisi muodikkaita mustia säkkejä?
Minulla oli ihanat haaremihousut trikoota. Pidin ne puhki asti. Ei ole samaa mallia tullut eteen missään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli ihanat haaremihousut trikoota. Pidin ne puhki asti. Ei ole samaa mallia tullut eteen missään.
Mahtaisiko tähän olla jokin syy...
Klassisen valkoisen paitapuseron, puuvillaa ripauksella elastaania, napitus ylös asti, kalvosinhihat, rintalaskokset, vartaloa myötäilevä malli ja lantiopituinen, koossa 48. Näitä ostaisin heti työkäyttöön kymmenisen kappaletta.
Ei näitä kummallisia lepakkohihoja, röyhelöitä, kauluksettomia, kalvosettomia telttoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alushousut jossa ei ole haarakiilaa saumoineen. Hiertävät aina herkkiä terälehtiä.
Miten haarakiilan saumat edes osuu terälehtiin? Etusaumahan asettuu vulvan yläpuolelle... ja takasauma kauas värkin taakse.
😂😂 mutta, kyllä monissa halvoissa markettipöksyissä ne saumat ja pitsit on vaikka ja missä made by china!
Hakemalla kyllä löytyy saumattomia, mutta ne maksaa ja usein niin liukasta materiaalia että nekin on jatkuvasti ojassa ja allikossa😂Olen itse ostanut rintaliiveihin kuuluvia alushousuja britti- ja ranskalaismerkeistä. Niissä on monissa ollut se etusauma ommeltu erityisellä tavalla, että se on mahdollisimman litteä. Brittimerkit ovat suhteellisen edullisia, ranskalaiset eivät todellakaan...
Juu, nuo liukkaat ja ohuet alushousut ovat aika onnettomia, ellei niissä ole jotain tukirakenteita ja matsku ohutta liurua. Saattaa se ohut alushousun reuna helposti rullautua alas. Ostin just sellaiset ja pähkäilen miten saan niistä toimivat. Kesämekon kanssa ei halua pikkareita, jotka riisuvat yhtäkkiä itse itsensä keskellä katua 😂
Minä olen lakannut käyttämästä pikkuhousuja kesämekon kanssa. Ei näy rajat eikä rullaudu ikävästi reunasta alas. Justiin viikonloppuna menin 2 päivää kesäfestareilla kesämekoissa ilman pikkareita ja hyvin sujui. En käytä minimekkoja, niin ei ole pelkoa vilauttelusta.
A-linjaisia puolireiteen asti ulottuvia tunikoita/mekkoja/paitoja // 162/98