Miksi on hyväksyttävää juoda lehmänmaitoa, mutta...?
ei minkään muun nisäkkään maitoa? Esimerkiksi lemmikkikoiransa. Tai no vuohenmaito on myös yleisesti hyväksytty.
Kommentit (27)
Melkein kaikki ovat juoneet ihmisen maitoa ja ihminen on nisäkäs.
Vierailija kirjoitti:
Moni juo ihmisen maitoa.
Jätin mainitsematta tuon itsestäänselvyyden. Jokainen nisäkäs ruokkii toki omat poikasensa.
No vuohenmaidosta juustot on yleisiä, samoin buffalon. Tammanmaito on Mongoliassa normi. Kutunjuustoa syödään Norjassa.
Lemmikkikoirasta ei paljon maitoa heru. Lehmästä tulee paljon enemmän.
Apee.. menee peilin eteen ja miettii ihan ajatuksella kysymystään.
Kuka on paheksunut lemmikkikoiran maidon juontia ja missä?
Onko väärin keinosiementää koiria vain saadakseen niiltä maitoa?
Vanhan legendan mukaan, kun juo karhun virtsaa saa karhun voimat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siitä sen verran, että koiranpennut pärjäävät. Mutta mitä väliä on määrällä, kun puhutaan toisen eläinlajin poikasen ruoan käyttämisestä itse?
Vierailija kirjoitti:
No yritä nyt ensin lypsää yhtä koiraa ennen kuin alat keinosiementämistä suunnittelemaan. Ei välttämättä ihan helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni juo ihmisen maitoa.
Jätin mainitsematta tuon itsestäänselvyyden. Jokainen nisäkäs ruokkii toki omat poikasensa.
Vai että jätit mainitsematta, et vaan muistanut/älynnyt.
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki ovat juoneet ihmisen maitoa ja ihminen on nisäkäs.
Etenkin naarasihminen on nisäkäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siitä sen verran, että koiranpennut pärjäävät. Mutta mitä väliä on määrällä, kun puhutaan toisen eläinlajin poikasen ruoan käyttämisestä itse?
Sä ajattelet nyt, että ihmiset yleisesti jotenkin paheksuisivat koiran maidon käyttämistä ravinnoksi, koska itse paheksut kaiken maidon käyttämistä ravinnoksi. Tässä on se ajatusvirheesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yritä nyt ensin lypsää yhtä koiraa ennen kuin alat keinosiementämistä suunnittelemaan. Ei välttämättä ihan helppoa.
Kysymykseni on teoreettinen. Koira on hyvä esimerkki, kun on yleinen lemmikkinä.
Totta kai sitä voi juoda. Mutta koska pennut sen tarvitsevat, niin olisi se siinä mielessä väärin.
Koiranmaidon tuottaminen ihmisille olisi koiran koon takia kannattamatonta.
Tamman, kamelin ja lampaan maitoa käytetään myös laajassa mitassa, vähemmän tosin täällä meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä ajattelet nyt, että ihmiset yleisesti jotenkin paheksuisivat koiran maidon käyttämistä ravinnoksi, koska itse paheksut kaiken maidon käyttämistä ravinnoksi. Tässä on se ajatusvirheesi.
Etkö tuntisi vastenmielisyyttä, jos joku teettäisi pentuja vain saadakseen maitoa? Pentutehtailu kun on muutenkin aikas epäeettistä.
Joisitko ihmisen maitoa, jos sitä olisi tarjolla? Kumpi tuntuu normaalimmalta, lehmän eritteen juominen vai oman lajimme?
Moni juo ihmisen maitoa.