Mikä ärsyttää ihmisissä, jotka haluavat lapsettoman kumppanin?
Kirjoitin toiselle palstalle tästä samantyylisen jutun, mutta täältä vois löytyä vastaus tähän paremmin 😅
Eli monesti varsinkin naisia tuntuu ärsyttävän tyypit jotka haluavat lapsettoman kumppanin. Niin miksi se ärsyttää?
Eihän se oikeastaan liity sellaiseen jolla on lapsia, koska sellaista nuo eivät etsi. Silti se aiheuttaa mielipahaa ja sanotaan vastuuttomaksi ja lapselliseksi ihmiseksi, vaikka asia on oikeastaan juuri toisinpäin: ennen suhdetta jo selvitetään, että en halua leikkiä isukkiäityliä enkä edes olla sellainen. Sillä juuri säästytään mielipahalta eikä se ole keneltäkään pois jos joku ei halua lapsia.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä miehet monesti aloittavat tapailun sinkkuäidin kanssa ja sitten muutaman kuukauden suhteen jälkeen, kun nainen on rakastunut ja haluaisi viedä suhdetta vakavammaksi, mies ilmoittaa, ettei pysty, kun naisella on lapsia. Lapset olleet miehen tiedossa alusta asti, mutta alkuun antaa ymmärtää, ettei haittaisi.
Veikkaan, että aika monella sinkkuäidillä (itsellänikin) on tämäntyylinen kokemus ja se ärtymys kumpuaa sieltä.No mikähän syynä? Helppo saalis ja muutaman kuukauden nautinto. Naiset, jalat ristiin!
Miksi? En minä halunnut yh:na ilman seksiä elää. Minulla oli pari vakavampaa suhdetta yh-isän kanssa, sellaisia, joissa tutustuttiin myös toistemme lapsiin ja lapset tapasivat toisensa mutta oli päivänselvää, että mitään uusperhettä ei perustettaisi vaan saman katon alle muutettaisiin aikaisintaan kun kaikki lapset olisivat muuttaneet pois kotoa. Mutta niiden väliin jäi pitkä aika ja tottakai halusin seksiä siinä missä muutkin naiset. Sillä erotuksella kertomaasi verrattuna, ettei kumpikaan osapuoli edes esittänyt, että kyseessä olisi rakkaus tai mahdollinen parisuhde.
Kun on niin paljon eronneita ihmisiä etsimässä uutta puolisoa. Siitä syystä.
Ei kukaan tieten tahtoin halua toisen ihmisen lastenhoitajaksi. Ei edes ne, joilla on jo lapsia ja etsivät uutta puolisoa.
Kannattaa ensisijaisesti etsiä lapsetonta tai sellaista, jolla on aikuiset, järkevät, lapset. Muuten se on melko varmaa, että polkasee paskaan.
Olen 35-vuotias lapseton nainen ja jopa 28-vuotiaat isät yrittävät minua parisuhteeseen. Joo en todellakaan lähde jonkun toisen jämiä kaitsemaan. Ja miten suhteesta alun alkaenkaan tulisi yhtään mitään, kun emme voisi edes harrastaa kunnolla seksiä lasten takia. Ja jos taas lapset ovat kuvioissa joka toinen viikonloppu tms, niin mitä kertoo miehestä, ettei lapsistaan pidä huolta. Katsoipa asiaa miten vain niin ei isiä jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä miehet monesti aloittavat tapailun sinkkuäidin kanssa ja sitten muutaman kuukauden suhteen jälkeen, kun nainen on rakastunut ja haluaisi viedä suhdetta vakavammaksi, mies ilmoittaa, ettei pysty, kun naisella on lapsia. Lapset olleet miehen tiedossa alusta asti, mutta alkuun antaa ymmärtää, ettei haittaisi.
Veikkaan, että aika monella sinkkuäidillä (itsellänikin) on tämäntyylinen kokemus ja se ärtymys kumpuaa sieltä.No mikähän syynä? Helppo saalis ja muutaman kuukauden nautinto. Naiset, jalat ristiin!
Miksi? En minä halunnut yh:na ilman seksiä elää. Minulla oli pari vakavampaa suhdetta yh-isän kanssa, sellaisia, joissa tutustuttiin myös toistemme lapsiin ja lapset tapasivat toisensa mutta oli päivänselvää, että mitään uusperhettä ei perustettaisi vaan saman katon alle muutettaisiin aikaisintaan kun kaikki lapset olisivat muuttaneet pois kotoa. Mutta niiden väliin jäi pitkä aika ja tottakai halusin seksiä siinä missä muutkin naiset. Sillä erotuksella kertomaasi verrattuna, ettei kumpikaan osapuoli edes esittänyt, että kyseessä olisi rakkaus tai mahdollinen parisuhde.
Jep jep, mahtoi olla villiä, kun lapsikatras viereisessä makkarissa. Tai jotain aikataulutettua seksiä lapsivapaina päivinä. Tai jos tosiaan annoitte vapaasti vaan mennä, niin traumaattista lapsille yöllä kuunnella, kun vieras mies/nainen tiedätte mitä.
kauppias kauppaatt aina myy tosi kallilla ne saa hemmetis voittoja
suositelen ostaa kanamunat suoraan maatilaata ja kaikken muki mitä pystyy
Ei mikään, kunhan ilmaisevat kantansa ennen seksiin ryhtymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep jep, mahtoi olla villiä, kun lapsikatras viereisessä makkarissa. Tai jotain aikataulutettua seksiä lapsivapaina päivinä. Tai jos tosiaan annoitte vapaasti vaan mennä, niin traumaattista lapsille yöllä kuunnella, kun vieras mies/nainen tiedätte mitä.
Mikä lapsikatras? Luitko, mitä kirjoitin? Ne pari vakavampaa suhdetta eivät olleet lasten kannalta yhtään sen traumaattisempia kuin heidän vanhempiensa suhde. Ajatteletko oikeasti, että lasten vanhemmat eivät harrasta ollenkaan seksiä?
Seksi/FWB-suhteet ja muut olivat tietenkin sellaisia, joihin lapseni ei liittynyt ollenkaan eli tapasin kyseisiä miehiä vain lapsivapaina (joka toinen viikonloppu + ajoittain viikolla).
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään, kunhan ilmaisevat kantansa ennen seksiin ryhtymistä.
Miksi? Vai naitko sinä vain sellaisten kanssa, jotka ehdottomasti haluaa lapsia. "Harrastetaako Irma seksiä?" "Soppiiha se, vaa aukasen haarukan sillä eholla että tehhää yhteinen lapsi!'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, mikä meissä ärsyttää? Sekö, että itse on tullut tehtyä se virhe ja nyt kaduttaa ja kateuttaa?
Ei. Halusin yhden lapsen, en koskaan ole halunnut useampaa. Olin ikionnellinen, kun hänet sain ja hän on elämäni suurin rakkaus. Aika korni ajatus, että olisin katunut hänen olemassaoloaan sen takia, että joku minulle ventovieras mies, johon en koskaan missään todennäköisesti (edes eroni jälkeen) olisi törmännyt, ei mahdollisesti olisi halunnut minua.
Jotta minua olisi voinut kaduttaa, minun olisi pitänyt ensin rakastua mieheen, jolle en olisi kelvannut lapseni takia. Sekin on aika outo ajatus. Jos olisin kiinnostunut miehestä, joka ei halua "lapsellista" naista, niin enhän minä olisi edes jatkanut tutustumista häneen,
Vain ihminen, jolla ei ole lasta ja joka ei tiedä, kuinka paljon omaa lasta rakastaa, voi kuvitella, että oman lapsen olemassaolo alkaa kaduttaa sen takia, että joku ilmoittaa deittipalstalla tai netissä, ettei huolisi yksinhuoltajaa, Jos minun olisi pitänyt valita lapseni tai loppuelämän parisuhteettomuus, valinta olisi silloinkin ollut helppo. Onneksi todellisuudessa asiat eivät ole niin mustavalkoisia.
Ei sitä aina voi valita, jatkaako tutustumista. Jos ollaan vaikka työkavereita tai muuta vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lapsikatras? Luitko, mitä kirjoitin? Ne pari vakavampaa suhdetta eivät olleet lasten kannalta yhtään sen traumaattisempia kuin heidän vanhempiensa suhde. Ajatteletko oikeasti, että lasten vanhemmat eivät harrasta ollenkaan seksiä?
Seksi/FWB-suhteet ja muut olivat tietenkin sellaisia, joihin lapseni ei liittynyt ollenkaan eli tapasin kyseisiä miehiä vain lapsivapaina (joka toinen viikonloppu + ajoittain viikolla).
No kuule, ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä puhun. Tulen itse juuri tuollaisesta lapsuuden ”perheestä”. Tiedän, millaista se on lapsille. Mm. tämän takia ei kiitos lapsiperhe-elämälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, mikä meissä ärsyttää? Sekö, että itse on tullut tehtyä se virhe ja nyt kaduttaa ja kateuttaa?
No jos olet vaikka vaaleahiuksinen, ja joku tulee sulle laukomaan, että ”mulle kyllä kelpaa vain tummahiuksiset”, niin kyllä se nyt vaan on ärsyttävää. Miksei ko. henkilö sitten vain lähesty niitä tummahiuksisia? Miksi sille vaaleahiuksiselle pitää ruveta painottamaan, että ”ymmärrätkö, että sinä et sitten kelpaa minulle”?
Ja lisäksi se, että ne lapset ovat kuitenkin erillisiä ihmisiä, kasvavat ja muuttavat omilleen. Jos loppuelämän suhdetta haluaa (siis eläkepäiviä yhdessä sitten kiikkustuolissa), niin on se vähän pintapuolista hylätä potentiaalinen kumppani siksi, että kumppani on jo saanut lapsia. Todennäköisesti tuo nainen on jo sen ikäinenkin, että on ihan luonnollista, että lapsia on.
Minusta se ei ole mitään henkilökohtaista laukomista, jos joku deittiprofiilissa ilmoittaa etsivänsä lapsetonta kumppania.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Halusin yhden lapsen, en koskaan ole halunnut useampaa. Olin ikionnellinen, kun hänet sain ja hän on elämäni suurin rakkaus. Aika korni ajatus, että olisin katunut hänen olemassaoloaan sen takia, että joku minulle ventovieras mies, johon en koskaan missään todennäköisesti (edes eroni jälkeen) olisi törmännyt, ei mahdollisesti olisi halunnut minua.
Jotta minua olisi voinut kaduttaa, minun olisi pitänyt ensin rakastua mieheen, jolle en olisi kelvannut lapseni takia. Sekin on aika outo ajatus. Jos olisin kiinnostunut miehestä, joka ei halua "lapsellista" naista, niin enhän minä olisi edes jatkanut tutustumista häneen,
Vain ihminen, jolla ei ole lasta ja joka ei tiedä, kuinka paljon omaa lasta rakastaa, voi kuvitella, että oman lapsen olemassaolo alkaa kaduttaa sen takia, että joku ilmoittaa deittipalstalla tai netissä, ettei huolisi yksinhuoltajaa, Jos minun olisi pitänyt valita lapseni tai loppuelämän parisuhteettomuus, valinta olisi silloinkin ollut helppo. Onneksi todellisuudessa asiat eivät ole niin mustavalkoisia.
Niin minullekin. Helppo valinta. Mieluummin ei lasta kuin lapsi ja ero ja surkeat parisuhdemarkkinat. Miehen rakkaus kuitenkin elämässä tärkeintä.
Uskoisin kyllä, että jos nainen, jolla on mies ja lapsi, pakotetaan valitsemaan noista toinen, niin suurin osa (lähes kaikki?) valitsee kyllä sen lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas etsin nimenomaan puolisoa, jolla on jo lapsia. Se kertoo ihmisestä hyvää että on nelikymppisenä jo olemassa lapsi tai useampi ja on elämänkokemusta ja kantaa vastuuta. Ehkä tämäkin jotakuta ärsyttää, en tiedä kun en ole kovinkaan kiinnostunut muiden mielipiteistä omien valintojeni suhteen.
Onko itselläsi lapsia?
En osaa vastata kysymykseen, mutta olen törmännyt ilmiöön. Kerran yksi mies lähetti deittipalstalla viestiä vain kertoakseen, kuinka halveksii kaltaisiani naisia jotka "rankaisevat" miehiä jotka ovat "tahtomattaan" joutuneet isiksi... Minulla luki siis profiilissani, että miehen tulee olla lapseton jotta kiinnostuisin hänestä parisuhdemielessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 35-vuotias lapseton nainen ja jopa 28-vuotiaat isät yrittävät minua parisuhteeseen. Joo en todellakaan lähde jonkun toisen jämiä kaitsemaan. Ja miten suhteesta alun alkaenkaan tulisi yhtään mitään, kun emme voisi edes harrastaa kunnolla seksiä lasten takia. Ja jos taas lapset ovat kuvioissa joka toinen viikonloppu tms, niin mitä kertoo miehestä, ettei lapsistaan pidä huolta. Katsoipa asiaa miten vain niin ei isiä jatkoon.
Eronneet äipät ja isukit ne siellä mököttää ja alapeukuttaa. Kiukutelkaa rauhassa ja perustakaa nyt vaan niitä uusperheitä keskenänne ja harrastakaa sitä hiljaista seksiä siellä kumppanin lasten vieressä. Me muut inspiroidumme ja nautimme vähän erilaisesta menosta, emmekä halua maksaa niistä teidän virheistänne :)
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka on toisen jämä: mies vai miehen lapset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eronneet äipät ja isukit ne siellä mököttää ja alapeukuttaa. Kiukutelkaa rauhassa ja perustakaa nyt vaan niitä uusperheitä keskenänne ja harrastakaa sitä hiljaista seksiä siellä kumppanin lasten vieressä. Me muut inspiroidumme ja nautimme vähän erilaisesta menosta, emmekä halua maksaa niistä teidän virheistänne :)
Päätellen siitä, että olet(te) tänäänkin tähän aikaan illasta täällä vauvapalstalla, sitä erilaista menoa ei ole kovin paljon tarjolla.
Ei minusta lapsettoman kumppanin haluaminen ole mitenkään väärin kunhan on itsekin lapseton.
Sitä sen sijaan en ymmärrä miksi niin moni (etenkin nainen) haluaa (vielä) lapsettoman kumppanin vaikka itsellä on jo lapsia ja ainakin yksi exä kuvioissa pyörimässä.
Niin minullekin. Helppo valinta. Mieluummin ei lasta kuin lapsi ja ero ja surkeat parisuhdemarkkinat. Miehen rakkaus kuitenkin elämässä tärkeintä.