Työpaikka-hakemuksesta asiaa!!
Eli jos joku ystävällisesti kertoisi minulle,millaisella hakemuksella tulit valituksi työpaikkaan? Vapaamuotoista hakemusta on pyydetty, eli mitä sisällytän siihen? Tietysti tietoa itsestäni, mutta miten aloitan hakemuksen? Siis tyyliin kirje, esim hei! olen se ja se pälä pälä. vaiko mainitsemalla ensin paikan jota haen ja sitten virallinen osoite, henkilötieto, jne osio? olen tässä asiassa vähän hukassa ja tahtoisin jo päästä töihin. liitän sitten tietysti tohon cv:n vielä lisäksi, mutta miten pitkä ja monisanainen sen tulisi olla? Ja onko ihan tökeröä lähettää esim käsin kirjoitettu hakemus (siis toi " kirje" -osio) ja liittää siihen koneella tehty cv? jos joku ystävällisesti antais päteviä neuvoja ja vaikkapa omia kokemuksia hyvistä ja huonoista hakemuksista,jos sinulla on ollut tilaisuus lukea jossain hakemuksia tai olet itse hakenut monenlaisella hakemuksella!! Kiitos!!
Kommentit (8)
Toimivimmaksi hakemustyyliksi on omalla kohdallani osoittatunut lyhyt hakemus + cv-yhdistelmä. Eli hakemus maksimissaan yksi A4, ei yhtään pidempi. Siinä tietty ne tavalliset, mitä paikkaa haetaan ja miksi. Olen myös korostanut niitä ominaisuuksia, mitä työpaikkailmoituksessa on työntekijältä haluttu. CV:ssä näkyvät sitten kaikki taustatiedot, joten niitä ei tarvitse hakemuksessa mainita.
Kuten edellinen vastaaja sannoikin, se mitä työtä olet hakemassa, vaikuttaa kyllä asiaan. Jos ala on kovin luova, myös luova hakemus voisi olla hyvä. Millainen, sitä en osaa sanoa. Minä kun työskentelen asiantuntijatehtävissä toimistossa, joten asiallinen hakemuskin ikään kuin kuuluu asiaan...
eli vanhusten,lasten, vammaisten,tms . saralla tehtävää työtä. kiitos,jos vielä jaksatte keskittyä tähän asiaan ja antaa vinkkejä!! ne ovat minulle tärkeitä,koska aijon saada töitä nyt lähiaikoina!!
jos vielä vastaisitte tuohon,että onko noloa kirjoittaa käsin hakemus ja miten siihen suhtaudutaan? minulla ei tole tulostinta tällähetkellä käytössä ja ajattelin,että kirjoittaisin käsin ton selostuksen. Lisää kommentteja?
lähden tästä sitten kohta kirjoittelemaan hakemuksia,vielä viimehetken tsemppauksia kaipailisin! on niin vaikeeta kirjoittaa itsestään noin virallisesti
Älä luettele vain ominaisuuksia tyyliin " olen seurallinen, luotettava" jne. vaan laita jotain perusteluja ja konkreettisia juttuja, jotka todistavat asian.
Vaaditaanko paikkoihin tosiaan hakemus paperilla? Kun sulla tietsikka näyttää olevan edessä, niin sähköpostihakemus olisi helppo tehdä. Siis sillai, että viestiin vaan lyhyesti että Ohessa hakemukseni ja CV siihen ja siihen työpaikkaan, ja sit hakemus ja CV liitetiedostoiksi.
mutta molemmissa on se sanamuodon ja itsensäkehumisen vaikeus. mutta pakko yrittää!!
Eli siitä vois vähä päätellä millaisia ominaisuuksia kannattais mainita.