Suomalaisen naisen keskieläke on 1600 euroa per kk
Kommentit (87)
Ap. tuo on varmaankin nettona eihän tuolla muuten elä , kun verot vähennetään.
Tuossakin on ylimääräistä. Säästeliäs ihminen pärjää vähällä ja on onnellinen. Materia vain lisää huolia.
Aika hyvä, moni saa tuon käteen kokopäivä työstä.
Paljon on eläkeläisiä keille tulee lomarahat myymällä sieniä ja marjoja harrastuksen sivutuotteena.
Vierailija kirjoitti:
Ap. tuo on varmaankin nettona eihän tuolla muuten elä , kun verot vähennetään.
Huom! Ovat euroja ei ruplia.
Luin tämän uutisen, mikä on valeuutinen, että keskimääräinen eläke on n. 1800 kk. Tämä on valetta, koska eläkkeet eivät jakaudu gaussin käyrän eli normaalijakauman mukaisesti, vaan log.normaalijakauman mukaisesti.
Näissä on kamalasti eroja.. omat vanhemmat saavat alle tuon. Vaikka työskentelivät ihan eläkeikään asti.
Itse sairastuin ja pienipalkka-alalta niin saan 1170 eläkelaitokselta ja 40 euroa kelalta.
En tiedä yhtään paljon eläkettä saa joku,joka ei ole eläköitynyt työelämästä. Itse kerkesin olla viimeisessä työpaikassa 8vuotta. (Oli toki työpaikkoja jo ennen sitä).
Vierailija kirjoitti:
voi voi, mun palkka on n. 1300 kk, ja teen fyysistä työtä, pitäisikö minun sääliä noita kotona makaavia eläkeläisiä
...ööh. Kuka on sinun käskenyt sääliä eläkeläisiä?
Mä luiin leskeneläke on 16000 /kk.
Vierailija kirjoitti:
voi voi, mun palkka on n. 1300 kk, ja teen fyysistä työtä, pitäisikö minun sääliä noita kotona makaavia eläkeläisiä
OOTKO TYHMÄ....VAIHDA TYÖSI PAREMMIN PALKATTUUN....elämä on valintoja , omiasi et osaa tehdä.
Minun työkyvyttömyyseläke on 1200 euroa brutto. 1990-luku oli niin repaleinen työn osalta, kun jäin työttömäksi, oli hoitovapaalla ja tein pieniä osa-aikaisia pätkiä siellä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Mä luiin leskeneläke on 16000 /kk.
Jos olisi hankkisin miehen
Ruotsissa noin 10-11 tuhatta kruunua eli noin 1000 euroa. Siitä pois verot ym , kyllä elämä on ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Luin tämän uutisen, mikä on valeuutinen, että keskimääräinen eläke on n. 1800 kk. Tämä on valetta, koska eläkkeet eivät jakaudu gaussin käyrän eli normaalijakauman mukaisesti, vaan log.normaalijakauman mukaisesti.
Joo jos miehetkin lasketaan
Mutta naisille 1600 euroa miinus verot
Ap viittaa ilmeisesti tähän artikkeliin
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008716735.html
Nämä vertailuthan ilmoitetaan aina bruttona. Oli sitten kyse palkoista tai eläkkeistä, niitä ei koskaan ilmoiteta tilastoissa nettona.
Vierailija kirjoitti:
Minun työkyvyttömyyseläke on 1200 euroa brutto. 1990-luku oli niin repaleinen työn osalta, kun jäin työttömäksi, oli hoitovapaalla ja tein pieniä osa-aikaisia pätkiä siellä täällä.
Saako tuon Kelasta lisää?
No minä saan sitten parisataa euroa vähemmän kuukaudessa, kuin keskimääräinen nainen. Annan siis tasoitusta valittamatta kohtaloani. Se on tulot ja menot tasapainossa ja vähän jää vielä säästöönkin/kk.
T: Mies pieneläkeläinen
Ao. Onko joskus tullut eläkkeellä olosta lomarahoja.