Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Neuvoja? UO & asunnon myynti
15.09.2015 |
Minulla on omistusasunto ja ulosotossa ihan reilusti velkaa. Enkö todellakaan voi myydä asuntoa ilman ulosoton lupaa? Jos myyn asunnon, ilman lupaa tai sen kanssa, ottaako ulosotto todellakin ihan kaiken, mitä jää jäljelle asuntolainan maksamisen jälkeen? Vai onko se henkilö kohtaista, reilu ulosottomies voisi sopia ottavansa vain osan ja jättäisi osan minulle, jos olen edelleen halukas maksaman loppupelit ja tekemään niistä maksusopimuksen?
Kommentit (22)
Asioilla on tapana järjestyä. Olet kuitenkin onnekkaassa asemassa kun sinulla on mahdollisuus ilmeisesti kuitenkin päästä ainakin osasta velkaa eroon :)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Jatkan vielä, että uutta työtä on tiedossa, mutta silti, haluan myydä asunnon päästäkseni eroon suurimmasta osista veloista ja asap. Jossain oli kirjoitus, jota en nyt löydä, että UO sopi niin, että myyntivoittoa jäi velalliselle ihan runsaasti, koska maksoi osan UO:lle ja lopuista teki maksusopimuksen.. Mutta ei kai tänä päivänä enää tuollaiseen suostua.. Vai missä se raja menee? Saisin ehkä takuuvuokran verran ja thats it?