Mikä elokuva on syöpynyt mieleesi ikuisiksi ajoiksi?
Itse en osannut valita yhtä. Possession (1981) Green mile Unelmien sielunmessu Inside (2007 Ranskalainen) Kellopeliappelsiini Marttyyrit (Alkuperäinen) Audition
Kommentit (484)
Uneton Seattlessa
Sinulle on postia
Tom Hanks&Meg Ryan ❤️
Inho ja Vuokralainen...kummatki Polanskin leffoja
Gladiaattori. Nähnyt sen 19 kertaa. Pidän historiallisista elokuvista ja siinä on hyvä tarina. Osaisiko joku suositella vastaavanlaista elokuvaa?
Fame sekä Tanssii susien kanssa. Ehkä myös Upseeri ja herrasmies. Ihania aikoja noiden leffojen aikoihin oli❤️
Minullekin Pink Floydin The Wall. Se tuli teattereihin 80-luvulla ja tuolloin olin vähän yli 20-v. Asuin maalla ja kaupunkiin oli 45 min bussimatka, mutta siitä huolimatta menin ja katsoin sen uudestaan seuraavana päivänä ja kolmannen kerran vielä sitä seuraavana. Kymmenen vuoden kuluttua vielä kerran.
Niin vaikuttava se oli.
Opin ja näin joka kerta jotain uutta. Amerikkalaisista, Vietnamin sodasta, rokkareista, huumeista, epätoivosta, rakkaudesta... lista on loputon.
Elokuvia en jaksa ruveta luettelemaan mutta sellaiset Ken Burnssin dokumenttisarjat kuin Ciwil war ja Vietnam ovat jääneet mieleen.
Kerro minulle Zorbas!
Maailman ihanin tarina ystävyydestä!
Pidän monista Kubrickin leffoista. Ovat hyvin erilaisia, mutta genrestä huolimatta hän osaa tehdä niistä merkityksellisiä. Ykköseksi nostan:
"Dr. Strangelove", aivan huikea mestariteos, joka on aina ajankohtainen. Upeat näyttelijäsuoritukset, hieno käsikirjoitus. Minun makuuni aika täydellinen paketti.
Täytyy kyllä mainita vielä "Yksi lensi yli käenpesän". Nicholsonin huikea suoritus.
Cohenin veljesten "Fargo" kuuluu myös suosikkeihini.
Pekka ja Pätkä Suezilla
Pekka ja Pätkä Ketjukolarissa
Vierailija kirjoitti:
King Kong. Mutta ei siksi, että se olisi niin hyvä. Ja viittaan molempiin versioihin.
Molempiin? King Kongeja on kolme.
Piano
Osui omaan elämäntilanteeseen niin hyvin.
Ihmisen pojat - Children of Men
Boogie Nights
Zero Theorem
Grease, Pianonopettaja, Kissa kuumalla katolla.
Notting Hill
Armoton
Some like it hot
Sistersin veljekset
Midnight Cowboy
Puhallus