Mies kysyy: onko oikein jakaa asumiskulut tasan kun asunto mihin muutetaan kuuluu vanhemmilleni?
Saisimme myös asunnon huomattavasti edullisemmin vuokralle kuin keskustan hintataso on, jopa halvemmalla kuin tämä nykyinen vuokra vaikka on paljon kauempana.
Naisystävä olettaa että kun asunto on minun vanhempieni niin hänen ei tarvitse maksaa vuokraa juuri ollenkaan, koska saan vanhemmiltani samansumman rahaa vuodessa mitä maksaisimme vuokraa eli n. 6000€
Halusin aikalisän tähän meidän suhteeseen ja suurin syy oli tämä vaatimus mutta myös muut seikat vaikuttavat, ei esim. Halua maksaa minun autoni kuluja yhtään ikinä, mutta silti haluaa ajaa sillä yms.
Tuntuu että yhteenmuuttamisen jälkeen n. 1/2 vuotta sitten hänestä on tullut minulle täysin vieras ihminen. Hänen menonsa on aina etusijalla.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kaikin puolin huonolta. Sinä haluat tienata puolisollasi asunnon suhteen, ja puoliso ei halua osallistua reilulla tavalla auton kuluihin. Jos teillä olisi aitoa rakkautta, en usko, että kumpikaan toimisi kuten nyt toimii.
Mitenkähän aloittaja tienaa asunnolla mikä ei ole hänen?
Ei itse maksa vuokraa, mutta ottaisi sitä puolisoltaan.
No juurihan aloituksessa sanotaan että maksaisivat vuokraa molemmat. Osaatko lukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kaikin puolin huonolta. Sinä haluat tienata puolisollasi asunnon suhteen, ja puoliso ei halua osallistua reilulla tavalla auton kuluihin. Jos teillä olisi aitoa rakkautta, en usko, että kumpikaan toimisi kuten nyt toimii.
No juurihan aloituksessa sanotaan että maksaisivat vuokraa molemmat. Osaatko lukea?
Mutta mies saisi sen käteisenä takaisin. Lue itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ei saakkaan?
Jos vanhemmat ovat tähän asti antaneet lapselleen rahaa mutta päättävät että ensivuonna eivät annakkaan.
Mitä sitten tehdään? Mies on yksinään maksanut koko vuoden vuokraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ei saakkaan?
Jos vanhemmat ovat tähän asti antaneet lapselleen rahaa mutta päättävät että ensivuonna eivät annakkaan.
No hyvässä parisuhteessa näistä voidaan puhua ja sopia ja joustaa. Aloittajan parisuhteessa ilmeisesti ei (auto esimerkkinä), joten aloittajan pitää päättää, onko suhde hänestä muutenkaan riittävän hyvä.
Ap tää on helppo. Nainen ei muuta siihen samaan asuntoon. Teet siis bänksit.Problem solvetd
Unohdit kertoa että avokki maksaa enemmän ruuista ja sisustuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai maksat verot tuosta saamastasi kuudesta tonnista?
En maksa, tilille tulee osa, maksavat autolainani sekä antavat käteistä melko usein.
Ollaan molemmat opiskelijoita.
Saan rahaa sen vuoksi että mummoni halusi että vanhempani tukevat opiskeluani parhaansa mukaan. Myös siskoni saa saman summan.
Ap
Käteisestä, tilille maksetusta yms rahasta pitäis maksaa vero, mikäli menee tietyn summan ylitse kolmessa vuodessa. Tuosta lainanmaksusta en ole varma, että onko se lahja vai elatusta. Kuka tahansa saa maksaa kenen tahansa elatusta ilmaiseksi ilman veroa: ruokaa, vesilaskua, sähkölaskua, autopaikkamaksua, bussikorttia, opiskelijamaksuja, kirjaston myöhästymismaksuja, puhelinmaksuja, vaatteita, silmälasit jne.
Minulle maksetaan töissä 0,46€/km matkakorvausta oman auton käytöstä. Mikäli kyydissä on lisähenkilöitä, niin lisähenkilö on aina 3 senttiä/km lisää. Tämän ja tankin täytön voit vaatia tyttöystävältäsi, jos hän ei auton kuluihin osallistu mitenkään.
Asuntoasia: Vaikka vanhempasi lahjoittaisivat sinulle joka kuukausi kymppitonnin ja maksaisit 500 euroa vuokraa, niin se ei tarkoita sitä, että et maksaisi vuokraa ollenkaan. Normaali ihminen ei kehtaisi olla maksamatta mitään. Tyttöystäväsi on kauniistikin sanottuna lokki. Valitettavasti minä tuhlasin juurikin opintoaikojani tuollaiseen mieheen, älä tee sinä samaa. Valitettavasti joskus ihmiset, jotka eivät ole saaneet lapsuudessaan jotakin tarpeeksi, on se sitten ollut taloudellista, henkistä, tapoja, perhekulttuuria, rakkautta tai välittämistä yms, kokevat oikeudekseen vaatia kompensaatiota heiltä, jotka ovat saaneet. Tyttöystävälläsi voi olla kyse tästä. Toisaalta moni ei tee sitä tarkoituksella, mutta sisäinen lapsi silti vaatii kompensaatiota.
Moni asia on eri talvalla, jos on vakiintunut parisuhde, on suunniteltu yhteistä tulevaisuutta, suunnitellaan lapsia, on saatu lapsia jne. Silloin esim. lapsia hoitavalta hoitovapaalla olevalta ei vaadita vuokraa tai vaadita auton kuluja jne. Suhteen alkuaikoina on asia tyystin eri.
Vielä: isoäitisi on tuskin ajatellut, että seurustelukumppanien tulee hyötyä opiskeluaikoinaan asunnon tuottamasta hyödystä. Se on tarkoitettu sinulle. Mikäli sallit loisimisen, niin isoäitisi toive ei tule täytetyksi. Jälleen olisi asia eri, mikäli teillä olisi jo vakiintunut parisuhde tai teillä olisi lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra on vuokra ja lahja on lahja. Niillä ei ole tekemistä keskenään.
Vai tälläinen tarina tällä kertaa, kun peräkammarin Jorma heräsi päiväuniltaan.
Juu, ei naisia asumaan vanhempien asuntoon.
Nämä mielikuvitus ketkulanaiset jaksavat aina vaan käydä Jorman kukkarolle ja loisia. Ei ihme jos tulee pahamieli.
Kun sinulla on jo nyt hyväksikäytetty olo, niin tilanne tulee pahenemaan entisestään. Ilmeisesti ette ole keskustelleet menojen jakamisesta ennen yhteenmuuttoanne. Kiukkusi kasvaa jos et tee asioita selväksi.
Jos hän ei suostu menojen jyvitykseen tulojen mukaan, niin asia on harvinaisen selvä. Toisaalta jos taas sinä et suostu siihen samaan, niin käytät itse hyväksesi puolisoasi.
Meillä tulot jakautuu 90/10 ja puoliso maksaa yhteisistä menoista vain sen 1/10 ja minä 9/10. Btw olen nainen.
Jos tienaat huomattavasti enemmän niin et voi vaatia että kulut jaetaan puoliksi. Silloin maksatat elämästäsi toisella.
Jos nukkuu samassa sängyssä päällekkäin, niin nokka suppuun ja nauti elämästä. Jos haluaa naisensa olevan kaunis ja kivoissa vatteissa, niin naisten vaatteet maksavat enemmän, miesten vaatteet ovat huomattavasti kestävämpiä, myös muodin muutosten suhteen.
Aikoinaan kun vaimoni oli nuori ajattelin niiden vaatteiden olevan pitkälti minun silmieni iloksi, samoin kampaamokäynnit ja jopa ne hymyt, jotka sain kun vaimo oli onnellinen mielestäni hassuja vaatteita ostaessaan, lisäksi hajuvedet, meikit ja ties mitä muuta nuori nainen tarvitsee ja olihan se kiva kulkea ulkona todella kauniin naisen vieressä ja pitää kädestä kiinni.
Mikä aikalisä? Eikö tuossa tilanteessa kannata laittaa ne lusikan jakoon lopullisesti?
En ymmärtänyt aloituksesta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verottaja ja kela voisivat olla erimieltä. Ihan sama miten moukasti kohtelet tyttöystävääsi, mutta älä jumatvita huijaa kelalta meidän yhteisiä rahoja tohon leikkivuokraasi. Itse sanoit, että vanhempasi maksavat sinulle vuokran verran takaisin. Ilmiannoin tämän kelalle, mutta tuskin jaksavat sanomalta löhteä selvittämään ip osoitetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verottaja ja kela voisivat olla erimieltä. Ihan sama miten moukasti kohtelet tyttöystävääsi, mutta älä jumatvita huijaa kelalta meidän yhteisiä rahoja tohon leikkivuokraasi. Itse sanoit, että vanhempasi maksavat sinulle vuokran verran takaisin. Ilmiannoin tämän kelalle, mutta tuskin jaksavat sanomalta löhteä selvittämään ip osoitetta.
Onko joku sanonut että ap nostaa Kelasta tukia? Ja toisekseen ap ei sanonut että vanhemmat maksavat hänelle takaisin vaan ap:n tyttöystävä sanoi tämän että saisi syyn olla maksamatta vuokraa..
Mutta tätä se on kun ei ymmärrä lukemaansa, joten hiukan epäilen sun kela ilmoitustakin😂😂
Ja se mistä tosiaan sain naurut oli että ap ei ole sanonut sanaakaan Kelasta.
Mikä on tämä yleinen ajatus siitä, että ihminen jotenkin tienasi toisella jos pyytää sitä maksamaan kuluja? Juurikin se toinenhan säästää kun ei joudu maksamaan markkinahintaista vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Älä ota lokkia. Et tule voimaan hyvin suhteessa. Naisissa on todella paljon näitä ihmisiä. Toki miehissäkin, mutta harvemmin.
Mieshän itse lokkeilee vanhempiensa kustannuksella! On samanlainen kuin kumppaninsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ei saakkaan?
No hyvässä parisuhteessa näistä voidaan puhua ja sopia ja joustaa. Aloittajan parisuhteessa ilmeisesti ei (auto esimerkkinä), joten aloittajan pitää päättää, onko suhde hänestä muutenkaan riittävän hyvä.
.
Väität kovasti että ap maksattaa vuokran ja asuu itse ilmaiseksi vaikka vuokra MAKSETAAN miehen VANHEMMILLE!
Joo hyvässä parisuhteessa ei todellakaan toimita mainitsemallasi tavalla!
Kyllä hyvässä parisuhteessa molemmat maksavat tuon minimaalisen vuokran puoliksi.
Ja sitten jos ap saa rahaa vanhemmiltaan niin hän voi halutessaan jakaa sitä yhteisiin menoihin.
Ei se ole mitään joustamista että toinen ei maksa mitään jos toinen sattuu saamaan vanhemmiltaan rahaa. Kuinka joku kehtaa tällaista edes vaatia!??!
"saan vanhemmiltani samansumman rahaa vuodessa mitä maksaisimme vuokraa eli n. 6000€"
Eli ap saa maksamansa vuokrarahat takaisin. Jos tyttöystävä maksaisi puolet, eli 3000e, hän ei niitä saisi takaisin. Ap tienaisi tässä, koska maksaisi itse 3000 euroa ja saisi 6000 euroa takaisin vanhemmiltaan.