Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kysyy: onko oikein jakaa asumiskulut tasan kun asunto mihin muutetaan kuuluu vanhemmilleni?

Vierailija
29.03.2022 |

Saisimme myös asunnon huomattavasti edullisemmin vuokralle kuin keskustan hintataso on, jopa halvemmalla kuin tämä nykyinen vuokra vaikka on paljon kauempana.

Naisystävä olettaa että kun asunto on minun vanhempieni niin hänen ei tarvitse maksaa vuokraa juuri ollenkaan, koska saan vanhemmiltani samansumman rahaa vuodessa mitä maksaisimme vuokraa eli n. 6000€

Halusin aikalisän tähän meidän suhteeseen ja suurin syy oli tämä vaatimus mutta myös muut seikat vaikuttavat, ei esim. Halua maksaa minun autoni kuluja yhtään ikinä, mutta silti haluaa ajaa sillä yms.

Tuntuu että yhteenmuuttamisen jälkeen n. 1/2 vuotta sitten hänestä on tullut minulle täysin vieras ihminen. Hänen menonsa on aina etusijalla.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ap veisi vähävaraisen avopuolisonsa rahat ja elisi itse luksusta ja vielä kitisee autostaan? molemmat opiskelijoita, toisella lapseensa törsäävät vanhemmat. mä ainakin haluisin kumppanini parasta ja meille saman elintason.

Vierailija
102/107 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi ap veisi vähävaraisen avopuolisonsa rahat ja elisi itse luksusta ja vielä kitisee autostaan? molemmat opiskelijoita, toisella lapseensa törsäävät vanhemmat. mä ainakin haluisin kumppanini parasta ja meille saman elintason.

Niinpä. Molemmat opiskelijoita, vähävaraisia siis. Mutta toinen saa 6000 vanhemmiltaan ja SILTI olettaa köyhemmän maksavan autokulujaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin menot jaetaan varallisuuden tai palkan mukaan, enemmän tienaava maksaa suhteessa enemmän kuin vähemmän tienaava. Näin molemmille jää elämiseen rahaa. Miksei tässäkin voi toimia niin? Koska suhde on tuore tai he ovat opiskelijoita? Mies selvästikin saa enemmän rahaa kuin nainen ja haluaa silti naisen maksavan saman verran asumisesta. Se on epäreilua ja en itse suostuisi tuollaiseen.

Vierailija
104/107 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensäkin menot jaetaan varallisuuden tai palkan mukaan, enemmän tienaava maksaa suhteessa enemmän kuin vähemmän tienaava. Näin molemmille jää elämiseen rahaa. Miksei tässäkin voi toimia niin? Koska suhde on tuore tai he ovat opiskelijoita? Mies selvästikin saa enemmän rahaa kuin nainen ja haluaa silti naisen maksavan saman verran asumisesta. Se on epäreilua ja en itse suostuisi tuollaiseen.

ei saman verran vaan enemmän, koska itse ei käytännössä maksa yhtään

Vierailija
105/107 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana asuin mieheni kanssa vanhempieni omistamassa asunnossa, me molemmat maksoimme vuokraa vanhemmilleni.

Vierailija
106/107 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystäväsi on vanhempiesi lompakolla, ei kiva.

Vierailija
107/107 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä itse siis maksaisit kumppanisi elintason opiskelijana, ei vanhempasi tai mummosi?

Miten sen tekisit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän