voiko eläinlääkäreille vain soittaa kysymyksiä?
tarvitsisin varmoja vastauksia eläinhoitokysymyksiini, niin mietin voinkohan vain soittaa eläinlääkäriin ja maksuttomasti kysyä asiasta? lemmikki jota asia koskee ei edes ole minun vaan vanhemman sukulaisen, ja haluan vain vähän katsoa perään että eläimen hoito menee niinkuin kuuluukin, niin en oikein sen kanssa voi aikaakaan varata. vai onko jotain muita paikkoja jossa voisin kysyä nimenomaan asiantuntijoilta kysyttäviäni?
Kommentit (14)
Kyllä eläinlääkäri puheluista maksun ottaa.
Ei oikeastaan. Eläinlääkärille voi soittaa kyselläkseen, jos on akuutti tilanne. Mutta noihin eläimenhoitojuttuihin kannattaa perehtyä vaikka netissä.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:09"]tarvitsisin varmoja vastauksia eläinhoitokysymyksiini, niin mietin voinkohan vain soittaa eläinlääkäriin ja maksuttomasti kysyä asiasta? lemmikki jota asia koskee ei edes ole minun vaan vanhemman sukulaisen, ja haluan vain vähän katsoa perään että eläimen hoito menee niinkuin kuuluukin, niin en oikein sen kanssa voi aikaakaan varata. vai onko jotain muita paikkoja jossa voisin kysyä nimenomaan asiantuntijoilta kysyttäviäni?
[/quote]
Tekisitkö sinä työtä ilman palkkaa?
Googleta paikkakuntasi valvotaeläinlääkäri, hän käy tarkastaan asian.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:12"]
Ei oikeastaan. Eläinlääkärille voi soittaa kyselläkseen, jos on akuutti tilanne.
[/quote]
Minä ainakin sain apua vuosia sitten, kun kissamme sai jonkinlaisen kohtauksen, jollaista ei ennen ollut tapahtunut. Oli pääsiäinen ja paikat kiinni, joten soitin päivystykseen. Kuvailin oireet ja lääkäri sanoi minulle oireiden muistuttavan keuhko- tai sydänveritulppaa. Jos kissamme selviäisi siitä, voisin mennä apteekista ostamaan lasten aspiriinia, jota annettaisiin puolikas päivässä. Kissa selvisi ja kilpirauhaslääkitykseen lisäsimme puolikkaan lasten aspiriinia. Kisu eli sen jälkeen vielä kolmisen vuotta, eikä silloinkaan nukutuspiikin aiheena ollut fyysinen vaan henkinen tauti.
Kyllä minä soitan jos on epävarma tilanne, tarvisiko eläin hoitoa vai ei. Ei sitä kukaan itse osaa päättääkään!! Ja voi siinä sitte sivussa jotakin muutakin kysyä. Kyllä ainakin mulle on sanottu ihan suoraan että "tosi hyvä kun soitit ja kysyit" jne. Ja voihan sitäkin sitten suoraan kysyä niiltä että kun on näitä kysymyksiä enemmän niin kukahan osaisi auttaa.
Päivystyseläunlääkäri puhelinhan maksaa ainakin täällä 6euroa minuutti yöaikaan... Eli ei se mitään ilmasta ole kun neuvovat! Ja mun mielestä ketju animagin numeroissa päivisinkin pieni maksu per minuutti per puhelu
Mä olen useastikin soittanut eläinlääkäriin jonkun kissaani koskevan huolenaiheen vuoksi, kuvaillut oireet puheluun vastanneelle hoitajalle (harvoin lääkärit itse puhelimiin vastailevat) ja saanut toimintaohjeet ihan ilmaiseksi, tai siis tavallisen puhelun hinnalla. Joskus toki on hoitaja heti sanonut, että tulepas näyttämään sitä kattiasi tänne meidän konitohtorille. Mutta monesti on neuvottu esimerkiksi putsaamaan korvia apteekista saatavalla liuoksella muutama päivä ja soittamaan uudestaan, jos tilanne ei parane. Tai antamaan parafiiniöljyä ummetukseen tms.
Eläimellä ei todellakaan ole minkäänlaista hätää, en siis ala soittelemaan valvovia eläinlääkäreitä tms kotikäynneille.... kyse ei myöskään ole mistään perushoidoista, vain lievistä vaivoista joiden hoitoon ei tarvita eläinlääkäriä mutta jonka ASIANTUNTIJAneuvoja kaipaisin, en siis ala myöskään kyselemään asioita nettipalstoilta saaden 20 erilaista "asiantuntija"mielipidettä.
Kyllä kaikki lääkärit kunnallisesta yksityisiin antaa mielellään yleisneuvontaavihan ilmaseksi tai kannattaa just kattoa onko maksullinen puhelinnro. Ehkä joku kunnaneläinlääkäri voi ärsyyntyä jos niitä näitä soittelee ja hän hoitaa silloin itse kaiken puhelinliikenteen ja asiakkaat, mutta yksityiset asemat ainakin tosi mielellää jakaa neuvoja eivätkä heti vaadi tulla paikalle jos se on tarpeetonta jne.
Ihan niitä näitä ja pikku vaivoja tai peruselintoimintojen kuuluvia hoitoapulaisena voi soitella kanssa . Se on ennaltaehkäisevää neuvontaa ja yksityisen klinikan hoitajat neuvoo asiantuntevasti pikkujuttujakin ilmaseksi ja mielellään koska voit olla tuleva asiakas. Itse just soitin että mikä desinfiointiaine olis riittävä. Hellävarainen koiran genitaalialueelle ja osaa neuvoa kun olisin laittanut ihan liian tukia ainetta jos en olisi kysynyt niiden mielipidettä.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:19"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:12"]
Ei oikeastaan. Eläinlääkärille voi soittaa kyselläkseen, jos on akuutti tilanne.
[/quote]
Minä ainakin sain apua vuosia sitten, kun kissamme sai jonkinlaisen kohtauksen, jollaista ei ennen ollut tapahtunut. Oli pääsiäinen ja paikat kiinni, joten soitin päivystykseen. Kuvailin oireet ja lääkäri sanoi minulle oireiden muistuttavan keuhko- tai sydänveritulppaa. Jos kissamme selviäisi siitä, voisin mennä apteekista ostamaan lasten aspiriinia, jota annettaisiin puolikas päivässä. Kissa selvisi ja kilpirauhaslääkitykseen lisäsimme puolikkaan lasten aspiriinia. Kisu eli sen jälkeen vielä kolmisen vuotta, eikä silloinkaan nukutuspiikin aiheena ollut fyysinen vaan henkinen tauti.
[/quote]
Niin tätä mä juuri tarkoitan. Tollaisissa tilanteissa on hyvä soittaa eläinlääkärille, mutta ruokinnasta tai turkinhoidosta on törkeää alkaa soitella.
Eläinsuojeluyhdistys?