Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt jo 48 000 mukana "Töissä myös perjantaina"-tempauksessa

Vierailija
14.09.2015 |

on Suomessa sentään vielä ihmisiä, jotka osaavat ajatella nenäänsä pidemmälle. Nyt ei tarvita puolen miljardin kuprua ulkomaankauppaan eikä  "ei kosketa mihinkään"-itkua vaan ehdotuksia, mitä sitten jos hallituksen ehdotukset eivät kelpaakaan. AY-pomot tärväsivät 3 viikkoa arvokasta työaikaa, mikä piti käyttää yhteiskuntasopimuksen hieromiseen. Ukot eivät siis hoida hommiaan. 

Kommentit (160)

Vierailija
81/160 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:28"]Millä ihmiset elää kun ei nykysillä palkoilla pärjää. Miten leikkausten jälkeen? 
[/quote]

Joo ja kun suunnitellut leikkaukset kohtelee työntekijöitä eriarvoisena ja kun ei ne ole ennenkään poikinut yhtään uutta työpaikkaa,päinvastoin.
Mä en enää rahoita osakkeenomistajien rahapussia.

Vierailija
82/160 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:06"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:34"] Ja näin te lampaat pelaatte EK:n pussiin. Tajuatteko ettei työnantajapuolella ole mitään tarvetta neuvotella mistään, kun hallitus ajaa kaikkia niiden tavoitteita? Ainoa keino saada myös työnantajat neuvottelupöytään, on käyttää lakkoasetta. Muuten se on byebye suomalainen työmarkkinasysteemi, joka on teidänkin turva. Luulettwko te tosiaan, että työnantajat vapaaehtoisesti yksinään takaisivat teille mitään? [/quote] Ja sinäkö sitten lakkoilet omaksi eduksesi?! :D Lakkoissa, jotka naamioidaan tyhmille nähtäväksi jäsenistön puolustamiseksi?! Kyseessähän on suurimman parlamentin ulkopuolisen valtapalikan mureneminen ja siitä osoitetaan mieltä, ei mistään muusta. [/quote] Naamioidaan, ai vähän niin kuin sinä naamioit viestisi työntekijän puolella olevaksi, ahneena porvarina kun vastustat ay-liikettä, koska TIEDÄT sen ajavan duunarin asiaa?

[/quote]

Toki asian voi näin itselleen myydä. En mitenkää liikettä vastusta, mutta niidenkin olisi jo aika päivitää itsensä tähän päivään. Uusia jäseniä tulee päivittäin ja kenen palkkapussissa se näkyy...duunarinko?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/160 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on tulossa kaikkien aikojen lakkotalvi! Asennoitukaa asiaan. 

Vierailija
84/160 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te pöljät porvaria äänestäneet tajua, että jos suostutte siihen, että hallitus alkaa yli sopimuslainsäädännön ja sopimusoikeuden yksipuolisesti sanella lailla, miten ja millä prosentilla mistäkin maksetaan, lopputuloksena voi olla, että työstä ei kohta makseta kuin minimipalkkaa? Ei ole järkevää leikata palkkoja, koska samalla leikataan sekä kotimaista kysyntää että verotuloja!

Orjuuteen en suostu! Muistatteko, mitä oli maaorjuus? Kuvitteletteko te, että lasten oikeus käydä koulua ilmaiseksi, oikeus töissä kahvi- tai vessataukoon, tai edes työsuojeluun on jotenkin ihan ilman ay-liikettä saavutettu?

Jos työstä maksettavia palkkoja (sairaspäivä ja 80 % palkasta) ja vuorotyö- ja pyhälisiä leikataan, ajetaan lisää pienituloisia ihmisiä toimeentuloluukulle ja asumistukea hakemaan. Joo vienti ehkä vetää ja bonukset kasvaa, mutta valtion ja kuntien veronmaksajien taskusta ne asumistuet ja toimeentulotuet maksetaan!

Vierailija
85/160 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:28"]

Millä ihmiset elää kun ei nykysillä palkoilla pärjää. Miten leikkausten jälkeen? 

[/quote]

Minä olen elänyt 1200e/kk jo yli kymmennen vuotta. Ei siinä muu auta kun suhteuttaa menot tuloihin ja lopettava se holtiton rahan käyttö.

Vierailija
86/160 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:34"]Tästä on tulossa kaikkien aikojen lakkotalvi! Asennoitukaa asiaan. 
[/quote]

Mä muistan kuinka sekaisin kaikki oli kun linja-autoliikenne oli 2000 luvun alussa viikon lakossa.
Joutui itsekkin sumplimaan työmatkoja.

Vierailija
87/160 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:36"]

Kuinka moni noista 48 000 on duunaria ja kuinka moni kampanjaa tukevia liittoihin kuulumatonta porvaria ja työnantajaa?

[/quote] Mulla työkaveri, jonka miehellä firma. Yllätys yllätys!
[/quote]

Kaikki tuntemani kampanjaan osallistuvat ovat yrittäjiä, työnantajia tai hyväpalkkaisissa töissä tai viroissa olevia.

Vierailija
88/160 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:34"]Tästä on tulossa kaikkien aikojen lakkotalvi! Asennoitukaa asiaan. 
[/quote]

Mä muistan kuinka sekaisin kaikki oli kun linja-autoliikenne oli 2000 luvun alussa viikon lakossa.
Joutui itsekkin sumplimaan työmatkoja.
[/quote]
Minäkin muistan. Silloin autoilevat ottivat liftaajia kyytiin bussipysäkeiltä.

Vierailija
89/160 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:36"]

Millä ihmiset elää kun ei nykysillä palkoilla pärjää. Miten leikkausten jälkeen? 

[/quote]

Minä olen elänyt 1200e/kk jo yli kymmennen vuotta. Ei siinä muu auta kun suhteuttaa menot tuloihin ja lopettava se holtiton rahan käyttö.

[/quote]

Pääkaupunkiseudun vuokrat on hyvin korkeita. Jos sinulla on perhe, tuo raha nippa nappa riittää vuokranmaksuun. Oliko tuo brutto vai nettopalkka? 

Vierailija
90/160 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:36"]

[/quote]

[/quote]

Pääkaupunkiseudun vuokrat on hyvin korkeita. Jos sinulla on perhe, tuo raha nippa nappa riittää vuokranmaksuun. Oliko tuo brutto vai nettopalkka? 

[/quote] Asun thaimaassa

Vierailija
91/160 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:18"]

Olen minäkin silloin töissä, mutta henkisesti kyllä torilla mieltäni osoittamassa.

[/quote]

Teot pitää osoittaa käytännössä. Ei siitä mitään hyötyä ole, jos menet lieassa töihin kuin lammas.

Vierailija
92/160 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:38"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:36"] Kuinka moni noista 48 000 on duunaria ja kuinka moni kampanjaa tukevia liittoihin kuulumatonta porvaria ja työnantajaa? [/quote] Mulla työkaveri, jonka miehellä firma. Yllätys yllätys! [/quote] Kaikki tuntemani kampanjaan osallistuvat ovat yrittäjiä, työnantajia tai hyväpalkkaisissa töissä tai viroissa olevia.

[/quote]

Mä osallistun tuohon tapahtumaan. En ole yrittäjä enkä työnantaja. Palkka 1600e/kk. Olen ennen tätä työtä tehnyt kolmivuorotyötä ja tiedän mitä se on. Silti olen sitä mieltä että nykyiset leikkaukset on ihan ok. 

Vierailija
93/160 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:13"]

Hallitus syytää 90 miljoonaa navetoihin. Työpaikkoja tuova Pisara-rata-hanke sysättiin pois NAVETOIDEN TIELTÄ. Onko hienot navetat näitä porvarien ajamia muutoksia, joiden tärkeyttä SDP ei ymmärrä? Kyllä nyt duunarit pitää ymmärtää, kuinka tärkeää on uhrautua, että saadaan uusia hienoja NAVETOITA. http://nyt.fi/a1305982800458

[/quote]

Pisararata oli aivan järjetön hanke jolla ei olisi mitään todellista hyötyä Helsingin infraan. Miten sen muka pitäisi tuoda lisää työpaikkoja muuten kuin valtion maksamana rakennusmiehille? 

Vierailija
94/160 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:06"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:34"] Ja näin te lampaat pelaatte EK:n pussiin. Tajuatteko ettei työnantajapuolella ole mitään tarvetta neuvotella mistään, kun hallitus ajaa kaikkia niiden tavoitteita? Ainoa keino saada myös työnantajat neuvottelupöytään, on käyttää lakkoasetta. Muuten se on byebye suomalainen työmarkkinasysteemi, joka on teidänkin turva. Luulettwko te tosiaan, että työnantajat vapaaehtoisesti yksinään takaisivat teille mitään? [/quote] Ja sinäkö sitten lakkoilet omaksi eduksesi?! :D Lakkoissa, jotka naamioidaan tyhmille nähtäväksi jäsenistön puolustamiseksi?! Kyseessähän on suurimman parlamentin ulkopuolisen valtapalikan mureneminen ja siitä osoitetaan mieltä, ei mistään muusta. [/quote] Naamioidaan, ai vähän niin kuin sinä naamioit viestisi työntekijän puolella olevaksi, ahneena porvarina kun vastustat ay-liikettä, koska TIEDÄT sen ajavan duunarin asiaa?

[/quote]

Toki asian voi näin itselleen myydä. En mitenkää liikettä vastusta, mutta niidenkin olisi jo aika päivitää itsensä tähän päivään. Uusia jäseniä tulee päivittäin ja kenen palkkapussissa se näkyy...duunarinko?!
[/quote]

Lopeta jo porvari. Manipulointiyrityksesi ovat vain säälittäviä. Ay-liikkeiden johtajat saisi mun puolesta tienata enemmänkin hyvän asian puolesta taistelemisesta porvarien mielivaltaa vastaan.

Vierailija
95/160 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:13"]

Hallitus syytää 90 miljoonaa navetoihin. Työpaikkoja tuova Pisara-rata-hanke sysättiin pois NAVETOIDEN TIELTÄ. Onko hienot navetat näitä porvarien ajamia muutoksia, joiden tärkeyttä SDP ei ymmärrä? Kyllä nyt duunarit pitää ymmärtää, kuinka tärkeää on uhrautua, että saadaan uusia hienoja NAVETOITA. http://nyt.fi/a1305982800458

[/quote]

Pisararata oli aivan järjetön hanke jolla ei olisi mitään todellista hyötyä Helsingin infraan. Miten sen muka pitäisi tuoda lisää työpaikkoja muuten kuin valtion maksamana rakennusmiehille? 
[/quote]

Onko TEKESkin hyödytön ja navetat Suomen tulevaisuus?

Vierailija
96/160 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:43"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:36"] Kuinka moni noista 48 000 on duunaria ja kuinka moni kampanjaa tukevia liittoihin kuulumatonta porvaria ja työnantajaa? [/quote] Mulla työkaveri, jonka miehellä firma. Yllätys yllätys! [/quote] Kaikki tuntemani kampanjaan osallistuvat ovat yrittäjiä, työnantajia tai hyväpalkkaisissa töissä tai viroissa olevia.

[/quote]

Mä osallistun tuohon tapahtumaan. En ole yrittäjä enkä työnantaja. Palkka 1600e/kk. Olen ennen tätä työtä tehnyt kolmivuorotyötä ja tiedän mitä se on. Silti olen sitä mieltä että nykyiset leikkaukset on ihan ok. 

[/quote] Ok. Onhan se hyvä että kaikki on ok. 

Jos joskus saat lapsia, ne huostaanotetaan. Ei sinulla ole varaa kasvattaa niitä. 

Ne annetaan kokoomuslaiselle, joka ei voi saada omia lapsia, ja jolla on varaa siihen 

Vierailija
97/160 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Montako yrittäjää, työnantajaa tai hyväpalkkaista tunnet? Kuulostat aika porvarilta ihan tuttavapiiriäsi ajatellen.

Jos olisit duunari tietäisit meitä työssäkäyviä, jotka olemme töissä perjantaina.

Vierailija
98/160 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole duunarilla niin prosentin päälle, tuossa mielenilmauspäivässäkin annetaan vapaaehtoisesti puoli prosenttia vuoden tuloista....

Vierailija
99/160 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:13"] Hallitus syytää 90 miljoonaa navetoihin. Työpaikkoja tuova Pisara-rata-hanke sysättiin pois NAVETOIDEN TIELTÄ. Onko hienot navetat näitä porvarien ajamia muutoksia, joiden tärkeyttä SDP ei ymmärrä? Kyllä nyt duunarit pitää ymmärtää, kuinka tärkeää on uhrautua, että saadaan uusia hienoja NAVETOITA. http://nyt.fi/a1305982800458 [/quote] Pisararata oli aivan järjetön hanke jolla ei olisi mitään todellista hyötyä Helsingin infraan. Miten sen muka pitäisi tuoda lisää työpaikkoja muuten kuin valtion maksamana rakennusmiehille?  [/quote] Onko TEKESkin hyödytön ja navetat Suomen tulevaisuus?

[/quote]

YKSIKÄÄN oikeasti menestynyt tuote ei ole tarvinnut TEKESin tukea. Ne oikeasti myyvät palvelut ja laitteet kun eivät tarvitse tukia, ostajia riittää ennestään. Tästä voi esimerkiksi katsoa, millaiselle projektille TEKES on antanut puoli miljoonaa euroa.. http://nyt.fi/a1305956863286

Vierailija
100/160 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvareilta ei saa suoria vastauksia vaikeisiin kysymyksiin. Minä haluan hallituksen, joka panostaa Suomen tulevaisuuteen, kansalaisten hyvinvointiin, koulutukseen, kaupunkeihin, teknologiaan, tutkimukseen ja kehittämiseen. Porvarit haluaa navetoita.

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:13"]

[/quote]

[/quote]

Onko TEKESkin hyödytön ja navetat Suomen tulevaisuus?
[/quote]