Nyt jo 48 000 mukana "Töissä myös perjantaina"-tempauksessa
on Suomessa sentään vielä ihmisiä, jotka osaavat ajatella nenäänsä pidemmälle. Nyt ei tarvita puolen miljardin kuprua ulkomaankauppaan eikä "ei kosketa mihinkään"-itkua vaan ehdotuksia, mitä sitten jos hallituksen ehdotukset eivät kelpaakaan. AY-pomot tärväsivät 3 viikkoa arvokasta työaikaa, mikä piti käyttää yhteiskuntasopimuksen hieromiseen. Ukot eivät siis hoida hommiaan.
Kommentit (160)
Ja näin te lampaat pelaatte EK:n pussiin. Tajuatteko ettei työnantajapuolella ole mitään tarvetta neuvotella mistään, kun hallitus ajaa kaikkia niiden tavoitteita? Ainoa keino saada myös työnantajat neuvottelupöytään, on käyttää lakkoasetta. Muuten se on byebye suomalainen työmarkkinasysteemi, joka on teidänkin turva. Luulettwko te tosiaan, että työnantajat vapaaehtoisesti yksinään takaisivat teille mitään?
Kuinka moni noista 48 000 on duunaria ja kuinka moni kampanjaa tukevia liittoihin kuulumatonta porvaria ja työnantajaa?
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:17"]Nössöt. Minä vaatisin isot lisäprosentit palkkaan, jotta suostuisin tulemaan perjantaina.
Jos työnantaja järjestelee facebookissa tuollaisia tapahtumia, niin on tosiaan jo hätä kädessä perjantain osilta.
[/quote]
Ahneet porvarit paniikissa. Täälläkin ne paniikinomaisesti yrittää levittää "lakko ei ketään auta"-kampanjaansa.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:18"]
Olen minäkin silloin töissä, mutta henkisesti kyllä torilla mieltäni osoittamassa.
[/quote] Sama. Liian pitkä matka osoittamaan mieltä.
Mulla ei oöe työpaikkaa. Otetaanko esim kauppoihin tms perjantaiksi töihin ihmisiä lakkoilevien tilalle? Tietääkö joku mihin pääsisi tuuraamaan? Ehkä sitä kautta voisi työllistyäkin myöhemmin oikeasti.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:36"]
Kuinka moni noista 48 000 on duunaria ja kuinka moni kampanjaa tukevia liittoihin kuulumatonta porvaria ja työnantajaa?
[/quote]
Yksityisyrittäjät siellä vinkuu kun ei meillekään niin ei teillekään.
Ja te töihin menijät, olette lampaita. Mielenilamauksella yritetään pitää palkkataso entisellään ja se koskee ainakin osaa teistä. Kuka teidän firmasta mitään ostaa jos palkkoja pienennetään?
Ainoastaan pomot hyötyy leikkauksista eikä mitään uusia työpaikkoja synny kun samalla porukalla tehdään hommat, vain vähemmillä kuluilla. Ja vientihän lähtee vetämään ihan täysillä kun leikataan pienituloisilta.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:36"]
[/quote] Mulla työkaveri, jonka miehellä firma. Yllätys yllätys!
Töissä olen, enkä pidä yhtään lakkovouhotuksesta. Painostetaan varmasti työpaikalla, mutta siinähän painostavat. Ollaan jo ihan lähellä kreikan tilannetta , mutta ay-pomot itkee ja uhoo hiekkalaatikolla valtapelin sokaisemana. Ehdottaisi jotain edes. Ei pelkästään hamuaisi.
Huutonaurun paikka! Mitäs nyt, kommunistit? Ette kai rikkurien apuun turvaudu?
(Minä voisin kyllä auttaa -maksu etukäteen)
Ei tietenkään johtajilla ja muilla vastaavilla ole tarvetta osallistua.
Nyt muuten lentoemännätkin ovat ilmoittaneet osallistuvansa työnseisaukseen ja koneita jäänee kentille. Poliisitkin mukana!
Mulla on perjantaina ihan työvuorolistan mukaan vapaapäivä. Ei tarvitse mennä töihin, ei tarvitse osallistua mielenosoitukseen, menen keräämään puolukoita.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:17"]Nössöt. Minä vaatisin isot lisäprosentit palkkaan, jotta suostuisin tulemaan perjantaina. Jos työnantaja järjestelee facebookissa tuollaisia tapahtumia, niin on tosiaan jo hätä kädessä perjantain osilta. [/quote] Ahneet porvarit paniikissa. Täälläkin ne paniikinomaisesti yrittää levittää "lakko ei ketään auta"-kampanjaansa.
[/quote]
Minä olen porvari enkä ole paniikissa.
Ihmetyttää vaan mikä on teidän panoksenne ongelmien ratkaisemiseksi -valittaa osaatte ja pahentaa tilannetta, se on nähty.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:34"]
Ja näin te lampaat pelaatte EK:n pussiin. Tajuatteko ettei työnantajapuolella ole mitään tarvetta neuvotella mistään, kun hallitus ajaa kaikkia niiden tavoitteita? Ainoa keino saada myös työnantajat neuvottelupöytään, on käyttää lakkoasetta. Muuten se on byebye suomalainen työmarkkinasysteemi, joka on teidänkin turva. Luulettwko te tosiaan, että työnantajat vapaaehtoisesti yksinään takaisivat teille mitään?
[/quote]
Oliko perjantai nyt työnantajaa, Ek:ta vai ketä vastaan?
Minä ainakin olen töissä perjantaina, koska olen ymmärtänyt, että mielenilmaus on vaalitulosta vastaan.
En ole varma lähdenkö mihinkään ryhmään mielenilmaisijoitakaan vastaan, koska pian niidenkin väitetään olevan muuta kuin ne on. Minusta vaan hallituksen on leikattava valtion ja kuntien menoja.
Tuntuu kohtuuttomalta, että kustannan ensin sairaanhoitajien jättikorotukset ja sen jälkeen tukisin vielä heidän oikeutta saada tuplapalkkaa kerran viikossa.
Tuohon "töissä myös perjantaina"-kampanjaan tiedän osallistuvan erään firman pomon. Ei siis yllätä ketkä tuohon tempaukseen osallistuu...
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:34"]
[/quote]
Ja sinäkö sitten lakkoilet omaksi eduksesi?! :D Lakkoissa, jotka naamioidaan tyhmille nähtäväksi jäsenistön puolustamiseksi?! Kyseessähän on suurimman parlamentin ulkopuolisen valtapalikan mureneminen ja siitä osoitetaan mieltä, ei mistään muusta.
Olin viime syksyn ja talven ilman duunii eikä se ollu herkkua. Siks mä pelkäänkin että tää lakkoilu tekee musta taas työttömän. Vikaks tullu, ekaks lähtö. En aio osallistua mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:49"]
Huutonaurun paikka! Mitäs nyt, kommunistit? Ette kai rikkurien apuun turvaudu?
(Minä voisin kyllä auttaa -maksu etukäteen)
[/quote]
Kyllä sitä hyvän asian puolesta lähdetään jo torstaina matkaan. Piipahdetaan paikallisessa helsinkoläisessä ravintolassa. Otetaan sitä asiantuntijajuomaa, isketään nainen, jonka luona ollaan yötä ja nautitaan antimista. Kotiin voi sitten lähteä lauantaina rankan perjantaijuhlinnan jälkeen tuntien syvää katumusta torstain ja perjantain rilluttelusta
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:17"]Nössöt. Minä vaatisin isot lisäprosentit palkkaan, jotta suostuisin tulemaan perjantaina. Jos työnantaja järjestelee facebookissa tuollaisia tapahtumia, niin on tosiaan jo hätä kädessä perjantain osilta. [/quote] Ahneet porvarit paniikissa. Täälläkin ne paniikinomaisesti yrittää levittää "lakko ei ketään auta"-kampanjaansa.
[/quote]
Meillä joilla on työtä on paniikki sen puolesta että saatais Suomi tästä kuopasta ylös. AY-porukoilla näyttää sen sijaan olevan paniikki sen puolesta että he ovat täydellisesti pihalla kaikesta, yrittävät jatkaa samaan malliin kuin takavuosinakin eivätkä tajua, että nyt on kysymys ihan eri maailmasta ja eri ongelmista kuin joku 6-päiväinen työviikko tai saunalisän menettämiskorvauksen hierominen.
AY-piireissäkin on sentään aina ollut joku, jolla on hajua siitä missä mennään. Missä Metalli on? Nyt tarvitaan sekä leikkauksia että muutoksia, mutta Rinteen jengi vaan jankuttaa, että ei saa leikata, ei saa leikata.
Tässä sulle syystempausta:
http://ylostempaus-syyskuussa-2015.webnode.fi/